Ga naar inhoud

Rechtstreekse BTW-identificatie België > adres voorleggen stukken

Geplaatst:

Quantum

Wegens het overschrijden van het drempelbedrag afstandsverkopen in België ben ik momenteel bezig met het invullen van het formulier 604A en RBI. Aangezien het waarschijnlijk enige tijd kost voordat ik een antwoord van de Belgische fiscus krijg stel ik deze vraag hier.

 

Formulier RBI > II. Registratie in België > 3.3 Wat is het adres in België waar de boeken en stukken met betrekking tot de economische activiteit in België van de in punt I bedoelde belastingplichtige zullen worden voorgelegd op elk uitdrukkelijk verzoek van de administratie.

 

Aangezien mijn onderneming in Nederland gevestigd is heb ik natuurlijk zelf geen adres in België.

Wat wordt hier doorgaans voor gebruikt? Is het mogelijk om hier het adres van de Belgische fiscus op te geven zodat op verzoek de stukken gewoon op hun kantoor kunnen worden voorgelegd?

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

Nope, je hebt een adres in België nodig waar jouw btw administratie te controleren valt. Een fysiek adres, dus geen postbus. 

 

Doorgaans gebruik je daarvoor de diensten van een boekhouder aldaar. 

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Quantum

  • Auteur

Duidelijk, dan ga ik toch maar op zoek naar een Belgische boekhouder.

 

Bedankt voor de informatie.

Geplaatst:

Daniel_Nijmegen

Interessant topic omdat ik hier zelf ook snel mee te maken zal krijgen (2 maanden van start met nieuwe bedrijf en zit al op 70% van drempelbedrag) voor Belgie, Duitsland en Frankrijk.

 

Ik had eigenlijk ook begrepen dat je geen adres in het betreffende land nodig zou hebben maar begrijp hieruit dus van wel?

Moet ik dan dus in Belgie, Duitsland, Frankrijk en alle overige landen waar ik aan drempelbedrag zou komen dus een fysiek adres regelen welke ik huur of van een andere dienst?

Elk land een aparte boekhouder lijkt me ook nogal wat, laat mijn boekhouding toch bij voorkeur allemaal doen door de boekhouder die ik hier al in Nederland heb.

  • 1 month later...
Geplaatst:

N.A. Fets

Ik zit nu zelf in deze situatie omdat wij het drempelbedrag voor BE gaan overschrijden.  Wat ik ga doen is in mijn boekhoudpakket grootboekrekeningen toevoegen voor omzet Belgie en BTW Belgie.

 

Als ik dan een particuliere klant heb dan koppel ik de verkoop aan de BE btw grootboekrekeningen en als ik een zakelijke BE klant heb dan gaat die gewoon op de NL ICP levering. 

 

Aan het eind van de maand draai ik de rekeningoverzichten uit en doe ik aangifte. 

 

Volgens mij is dat alles en heb je niets te maken met extra boekhouders of een tweede administratie..

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.