Heb even een leuke discussie met een vriend van mij over het nut van omzet ten opzichte van winst.
Ik ben van mening dat het hebben van veel omzet eigenlijk niet zo heel belangrijk is (tenzij natuurlijk je een bonus hebt die van omzet afhankelijk is, maar ik ga er even vanuit dat je een eigen bedrijf runt), maar dat het eigenlijk gaat om winst.
Ik heb dus net zo lief 100.000 euro winst en 110.000 euro omzet, als 100.000 euro winst en 1.000.000 omzet.
Qua belasting maakt het volgens mij ook niets uit.
Of zijn er wel steekhoudende argumenten voor het hebben van veel omzet???
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
alfa164man
alfa164man
Heb even een leuke discussie met een vriend van mij over het nut van omzet ten opzichte van winst.
Ik ben van mening dat het hebben van veel omzet eigenlijk niet zo heel belangrijk is (tenzij natuurlijk je een bonus hebt die van omzet afhankelijk is, maar ik ga er even vanuit dat je een eigen bedrijf runt), maar dat het eigenlijk gaat om winst.
Ik heb dus net zo lief 100.000 euro winst en 110.000 euro omzet, als 100.000 euro winst en 1.000.000 omzet.
Qua belasting maakt het volgens mij ook niets uit.
Of zijn er wel steekhoudende argumenten voor het hebben van veel omzet???
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6147-nut-van-omzet-tov-winst/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag