Samen met mijn compagnon runnen wij een groothandelsbedrijf. 50/50 verdeling.
Dit bedrijf is ontstaan uit vriendschap en vertrouwen met elk de nodige eigenschappen om het bedrijf samen te runnen zonder personeel.
Het bedrijf loopt goed en onze producten krijgen steeds meer naamsbekendheid.
In onze BV statuten staat niks vermeld over het (plotseling) laten uitkopen. Nu heb ik het volgende idee bedacht wat voor beide partijen de mondelinge afspraak "we doen het samen" bevestigt.
Degene die zich (m.u.v. gezondheidsredenen) wil laten uitkopen doet dit tegen een symbolisch bedrag van € 1,00.
Op deze manier maken wij samen onze mondelinge afspraak het vertrouwen in de toekomst, zonder financiële gevolgen en stress, officieel in mijn ogen. Zonder 1 van beide partijen te benadelen.
Mijn grote vraag; is dit mogelijk en waar zou je dit moeten vastleggen? Alleen in de statuten van de BV of (ook) anders?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Boterham
Boterham
Beste leden,
Samen met mijn compagnon runnen wij een groothandelsbedrijf. 50/50 verdeling.
Dit bedrijf is ontstaan uit vriendschap en vertrouwen met elk de nodige eigenschappen om het bedrijf samen te runnen zonder personeel.
Het bedrijf loopt goed en onze producten krijgen steeds meer naamsbekendheid.
In onze BV statuten staat niks vermeld over het (plotseling) laten uitkopen. Nu heb ik het volgende idee bedacht wat voor beide partijen de mondelinge afspraak "we doen het samen" bevestigt.
Degene die zich (m.u.v. gezondheidsredenen) wil laten uitkopen doet dit tegen een symbolisch bedrag van € 1,00.
Op deze manier maken wij samen onze mondelinge afspraak het vertrouwen in de toekomst, zonder financiële gevolgen en stress, officieel in mijn ogen. Zonder 1 van beide partijen te benadelen.
Mijn grote vraag; is dit mogelijk en waar zou je dit moeten vastleggen? Alleen in de statuten van de BV of (ook) anders?
Alvast heel erg bedankt voor jullie advies!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/61805-aanpassen-statuten-ter-voorkoming-van-uitkopen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag