Jump to content

Jantje2000

Junior
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Company or organization name
    WebTream
  • Website address
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    < 18
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    financiering
    ondernemingsplannen
    juridische en fiscale zaken
    Financiën / administratie en credit management
    innovatief ondernemen
    internationaal ondernemen
    expert advies
    columns en algemene informatie
  1. Zoek je niet een soort CRM, waarin je taken aan klanten kunt hangen, taken kunt aanmaken voor jezelf, klanten kunt opslaan enzovoort? Iets als teamleader, of hubspot bijvoorbeeld?
  2. Waarom wil je uren paketten verkopen? Zoals ik nu begrijp wil je gewoon een softwarebureau oprichten, waar klanten komen voor maatwerksoftware. Het grote verschil is dat ICT'ers niet in Nederland, maar in het buitenland zitten. Wat is het voordeel voor een bedrijf om een pakket aan te schaffen? Waarom kies je niet eenvoudig voor uurtje-factuurtje? Verder, waarom zouden klanten voor jou kiezen, in plaats van een bedrijf dat de developers in Nederland heeft zitten? Dat zorgt voor veel kortere lijntjes, waarbij er veel minder vertaald hoeft te worden en er dus minder communicatiefouten gemaakt gaan worden. Ik zou outsourcing naar zuid amerika zelf niet snel doen, want: - wie garandeert mij de kwaliteit? - Als jij dat kan, kan ik dan niet direct zelf een indiër of een zuidamerikaan goedkoop inhuren? - Wie garandeert mij dat er geen communicatiefouten voorkomen, waardoor ik heel veel extra tijd kwijt ben aan het duidelijk maken wat ik nodig heb?
  3. Retourkosten lijken me behoorlijk logisch als ik eerlijk ben. Ze hebben in eerste instantie de order moeten picken, op de auto doen, bij jou afleveren, nu weer terugnemen en dan weer in het magazijn neerleggen. Moet dat volgens jou allemaal gratis omdat je toevallig nog een bestelling bij hen hebt geplaatst? Vind ik op z'n zachtst gezegd wat onlogisch
  4. Ik vind het een mooie website, maar ik vind het taalgebruik wat informeel. Je zegt "geen glazen fancy pand te hebben" bijvoorbeeld. Dat vind ik dan minder netjes qua taalgebruik. Maar dat is persoonlijk
  5. Ik denk dat er maar weinig stagairs zijn die het prettig zullen vinden om slechts 3 dagen in de week stage te lopen. Vanuit mijn onderwijsinstelling moet er bijvoorbeeld 800 uur stage worden gelopen. Dan zou de student dus vertraging hebben als er maar 3 dagen per week gewerkt kunnen worden, waarom zou hij dat doen? Dit zou mogelijk wel werken bij een student die ook een eigen bedrijfje heeft, dat hij vertraging dan mogelijk minder erg zou vinden, in ruil voor wat meer tijd voor zijn eigen bedrijf.
  6. Dat heet officieel een resultaatgenieter toch? Volgens mij zijn er freelancers geweest, die door de belastingdienst niet als ondernemer werden gezien, omdat ze geen website hadden en geen reclame maakten. Dan werd je resultaatgenieter genoemd
  7. Maar wil je dat echt? Hoe gaan jullie dat met pensioen doen dan? Niet kunnen laten uitkopen, terwijl het bedrijf dan je pensioen zou kunnen opleveren?
  8. Dit komt vaak voor als een bedrijf een "snelbetaalkorting" hanteert, waarbij je 2 - 4% van het bedrag mag aftrekken als je binnen 7 of 8 dagen betaald. Als je later betaald dan die 7 of 8 dagen is het factuurbedrag het totale bedrag en dus netto. Zo zie ik het hier tenminste vaak voorbij komen.
  9. Voor zover ik begrijp is er een aparte BV opgezet, om het pand in onder te brengen. Tja, je zou kunnen kijken of het mogelijk is om een taxateur te vinden die iets lager taxeert?
  10. Oke, inmiddels aanvullend antwoord gekregen, het btw-nummer is alleen verplicht als de btw verlegd is, of als de koper uit het buitenland komt
  11. Goedemorgen allen, Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een B2B webshop, waar alleen zakelijke klanten mogen bestellen. Een manier om de consumenten regels niet na te hoeven leven is ervoor te zorgen dat de bedrijfsnaam verplicht is, zodat het onmogelijk is voor consumenten, om te bestellen. Nu is mijn vraag of het verplicht is om ook het KVK-nummer en het BTW-nummer van de klant te hebben. Mogen we ook gewoon alleen de bedrijfsnaam laten invullen, of hebben wij voor de administratie verplicht die gegevens nodig? De boekhouder raadde aan van wel, maar die wist ook niet te zeggen of het nou wel of niet verplicht is.
  12. Ik weet het niet 100% zeker, maar mensen gaan niet voor een impulsaankoop naar een woonwinkel denk ik. Tuurlijk helpt het erlangslopen voor de naamsbekendheid, maar als je dat op internet goed doet, heb je dat offline in mindere mate nodig. Als je een stuk grotere ruimte hebt, kun je ook meer showroom hebben en dus meer laten zien, wat ook zo z'n voordelen heeft. Ik denk dat ik dan toch voor Haarlem zou gaan
  13. Dat is natuurlijk waar, maar dit is denk ik wel de meest werkbare manier om toch een vorm van alleen recht te verkrijgen. Maar misschien zijn er nog betere manieren?
  14. Je zou mogelijk kunnen proberen met de leverancier van het product kunnen proberen af te spreken dat jij de enige distributeur van hen wordt in Nederland, zodat zij niets mogen verkopen aan anderen dan jou, in Nederland. Dan wordt jij eigenlijk hun verkoper in Nederland. Over het algemeen zorgt dit er dan wel voor dat jij een minimale afname per jaar moet doen, waarbij er van te voren wordt afgesproken dat als jij dat niet haalt, zij de samenwerking mogen beeindigen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept