Goedenavond, Ik hoop dat dit het juiste subforum is voor mijn vraag.
Het gaat om het volgende:
Ik beheer een affiliate site. Nu wil ik daar een aantal producten op plaatsen die als beste getest/beste koop zijn uitgeroepen door de Consumentenbond. Uiteraard, creëert dit waarde. De Consumentenbond is echter streng (en terecht) m.b.t gebruik van hun logo,s en keurmerken. Op de website lees ik, dat bedrijven (fabrikanten in dit geval) een licentie kunnen aanvragen voor gebruik van hun vignetten in reclame-uitingen, en daar fors voor moeten betalen. Sublicenties, zijn niet toegestaan.
Mijn vraag: als ik op mijn affiliatesite producten plaats met daarbij een afbeelding van de fabrikant (waarin het vignet staat vermeldt), mag dat?
Onderstaand voeg ik nog even de link van de Consumentenbond toe waar de spelregels staan uitgelegd: ik kom er helaas niet helemaal uit/ben er niet zeker van. Als iemand wellicht een antwoord heeft op mijn vraag, graag!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Right
Right
Goedenavond, Ik hoop dat dit het juiste subforum is voor mijn vraag.
Het gaat om het volgende:
Ik beheer een affiliate site. Nu wil ik daar een aantal producten op plaatsen die als beste getest/beste koop zijn uitgeroepen door de Consumentenbond. Uiteraard, creëert dit waarde. De Consumentenbond is echter streng (en terecht) m.b.t gebruik van hun logo,s en keurmerken. Op de website lees ik, dat bedrijven (fabrikanten in dit geval) een licentie kunnen aanvragen voor gebruik van hun vignetten in reclame-uitingen, en daar fors voor moeten betalen. Sublicenties, zijn niet toegestaan.
Mijn vraag: als ik op mijn affiliatesite producten plaats met daarbij een afbeelding van de fabrikant (waarin het vignet staat vermeldt), mag dat?
Onderstaand voeg ik nog even de link van de Consumentenbond toe waar de spelregels staan uitgelegd: ik kom er helaas niet helemaal uit/ben er niet zeker van. Als iemand wellicht een antwoord heeft op mijn vraag, graag!
https://www.consumentenbond.nl/over-ons/wie-zijn-we/predicaten/licenties-predicaten
Vriendelijke groet,
Right
aangepast door RightLink naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/61893-gebruik-logo-consumentenbond/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
30 antwoorden op deze vraag