Jump to content
Henk-Jan de Meer

Wat vinden jullie van mijn nieuwsbrief en aanmeldformulier?

Recommended Posts

Description of your concept:

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie vinden van mijn nieuwsbrief en nieuwsbriefaanmeldformulier. Deze heb ik beiden  inhoudelijk onlangs vernieuwd.  

 

Describe what you have done up to now for this:

Voor het aanmelden heb ik een subdomein aangemaakt. https://nieuwsbrief.digitaleherrieschopper.nl en een nieuwe tekst geschreven die duidelijk maakt wat je kunt verwachten. 
 

What is the challenge you want to solve with your concept:

Ik wil een aanmeldformulier met een tekst creëren die mensen verleid om zich aan te melden voor de nieuwsbrief. Iets dat inspireert, prikkelt en nieuwsgierig maakt, wat ook voor de inhoud van de nieuwsbrief geldt. Ook dit heb ik volledig over een andere boeg gegooid om mensen te inspireren en enthousiasmeren. 

 

 

How does this differ from existing concepts:

Dit wordt de nieuwsbrief op het gebied van taal, communicatie, marketing en redactie dat mensen enthousiast maakt. Verlangend en uitkijkend naar de volgende editie. Een nieuwsbrief vol digitale herrie dat mensen.... doet glimlachen. Immers, een glimlach op iemands gezicht maakt anderen weer vrolijk (kijk maar om je heen). En als we allemaal vrolijk zijn, dan hebben we wereldvrede. :)

What is the kind of feedback you are hoping to get:

Wat vinden jullie van het aanmeldformulier? Maakt het duidelijk wat je kunt verwachten? Werkt alles eenvoudig?
En hoe bevalt de inhoud van de nieuwsbrieven? Is het wat je verwacht te lezen van een Digitale Herrieschopper of heb je zelf een suggestie of een mooi voorbeeld van een sterk staaltje creatieve communicatie?  

Fijne dag! :) 


De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Goed oppassen met je dies en dats (mannelijk, vrouwelijk, onzijdig), en opletten op de dees en tees.

 

In praktijk brengen wat je belooft, met name inspireren en enthousiasmeren.

 

Gemeenplaatsen omzeilen. :nerd-face:

 

Enthousiasmerende aanbeveling met link van je nieuwsbrief meenemen in je signatuur en mensen nieuwsgierig maken met sterke reacties in relevante topics.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanmeldformulier; ik heb zo'n hekel aan die handmatige reCaptha. Waarom geen onzichtbare reCaptcha?


Kleding bedrukken doe je natuurlijk bij de leukste online kledingdrukkerij van NL en BE.

Bezoek 👕Kleding bedrukken op Bedrukt.nl voor: 

✔Goede kwaliteit ✔Betaalbare prijzen ✔Zelf online ontwerpen ✔Modieuze kleding ✔Bedrukken vanaf 1 stuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom uberhaupt een captcha? Je gaat sowieso om bevestiging vragen (via een no-reply-adres, neem ik aan), en het doel van spammers is niet zich op je nieuwsbrief te abonneren... ik snap hem niet helemaal.


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 uur geleden, TwaBla zei:

Goed oppassen met je dies en dats (mannelijk, vrouwelijk, onzijdig), en opletten op de dees en tees.

 

Aan de moderator met slaap in zijn ogen: die lange quote die verwijderd is, bevatte verbeteringen van enkele taalfouten met links naar relevante stijl- en spellingspagina's. :partying-face:

Edited by TwaBla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euh, ik vind het aanmeldformulier op subdomein slechter dan jouw website. Ik zie hier het nut of de meerwaarde niet zo van in...

 

...waarom? Link of verspreid eens een recente of voorgaande nieuwsbrief!

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 uur geleden, Highio zei:

...waarom? Link of verspreid eens een recente of voorgaande nieuwsbrief!

 

Dat zat ik ook te denken, maar volgens mij is zijn doel een tekst te schrijven die zó aantrekkelijk is, dat mensen zelfs zonder voorbeeld willen inschrijven op zijn nieuwsbrief:

"Ik wil een aanmeldformulier met een tekst creëren die mensen verleid om zich aan te melden voor de nieuwsbrief."

 

(Ik zie nu dat de bijzin ook op de hele hoofdzin kan slaan in plaats van op – zoals ik eerst dacht – alleen "een tekst".)


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reacties.

Vanwaar de reCaptha? Hierom: https://mailchimp.com/help/about-fake-signups/ Doel van spammers is inderdaad anders.

Doel van het aanmeldformulier is inderdaad mensen te prikkelen om zich te abonneren.


De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe jezelf dan eens een plezier en doe een A/B-test op het huidige formulier en een variant met linkje naar een online versie van een historische of recente nieuwsbrief met actuele waarde. Of misschien zelfs wel jouw nieuwsbrievenarchief.

 

Of een A/B-test op hoe het was en op wat je nu gemaakt hebt (je kunt natuurlijk ook altijd twee inschrijfmogelijkheden naast elkaar aanbieden). :nerd-face:

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Verleidelijk schrijven is een zusje van duidelijk schrijven. Duidelijk schrijven vergt duidelijk denken. Op welke manier draagt een aanmeldingsformulier bij aan de verleiding? Zo'n formulier is (onderdeel van) de landingspagina waar belangstellenden terecht komen nadat ze verleid zijn, op een of andere online manier. Door digitale herrieschopperij, met rumoer rond de krant. De vis zit al aan de haak, nu moet je 'm nog binnenhalen.

 

 

Edited by TwaBla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie werkelijk niets aan je aanmeldformulier wat mij doet verleiden om te abonneren?

 

Je schrijft "Praktische taalweetjes, grappige taalvoutjes en mooie voorbeelden van interessante communicatie. "

 

Geef daar op die plek dan eens een voorbeeld van. Ook zie ik geen voorgaande nieuwsbrief, of kijk ik verkeerd?


Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Produceer je zelf praktische taalweetjes, signaleer je zelf grappige taalvoutjes en heb je voorbeelden van interessante communicatie die je zelf als eerste medium signaleert? Of wordt dit een brief met hergebruikte onderdelen? Een voorbeeld zou deze vraag m.b.t. jouw oorspronkelijkheid en nieuwswaarde moeten kunnen beantwoorden.

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Gewoon aan beginnen: maak een blog, zet de url in je signatuur en plaats af en toe een reactie met taalweetjes en taalvoutjes. Dan komen de abonnees op dat nieuwsbrief vanzelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Henk-Jan de Meer, De Digitale Herrieschopper lijkt zich even stil te houden ;+)

 

Kan het misschien zo zijn dat dit proefballonnetje bij nader inzien niet zo goed lijkt te zijn, ga je het nog een kans geven (inclusief meten is weten) of zitten wij misschien een beetje gevangen in oude verwachtingen en denkpatronen?

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Highio, tsja, ik moet ook nog wat klussen afronden. En aangezien het herfstvakantie is, wilde mijn neefje graag naar de dierentuin. Dus tsja, prioriteiten stellen. :) 

Zeker als het weer zo mooi was als gisteren.  Dan zijn er momenten waarop ook ik even offline ben, want er is meer in het leven. 

 

Ik neem alle opmerkingen zeker mee. Een A/B test ga ik zeker inrichten.  Opvallend vind ik wel dat mensen hier noemen voorbeelden van eerdere nieuwsbrieven te willen zien voor hun besluit zich aan te melden. Dat zie ik zelf zelden tot niet bij anderen die een nieuwsbrief aanbieden.  Het lijkt mij dat als je op de hoogte wilt blijven van iets of iemand, dat je diegene volgt, ongeacht wat eerder is gepubliceerd of verspreid. Vind ik interessant dus. 

 

Qua nieuwtjes is het een mix van zelf geproduceerd en zelf geconstateerd (bij anderen dus).  

 

En @TwaBla goed punt. Je komt eigenlijk alleen op het aanmeldformulier als je de link met de tekst "nieuwsbrief" hebt aangeklikt.  Zie rechterkolom op https://www.digitaleherrieschopper.nl/nieuws/ Dus daar ga ik eens op broeden hoe ik dat anders kan aanpakken. 

 

 

 


De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minuten geleden, Henk-Jan de Meer zei:

En @TwaBla goed punt. Je komt eigenlijk alleen op het aanmeldformulier als je de link met de tekst "nieuwsbrief" hebt aangeklikt. 

 

Hij klapt ook open op de voorpagina van je website. Maar dan heb je mensen al gemotiveerd en geactiveerd. Nou moet je alleen nog even wat NAW gegevens binnenhalen. Ik snap 'm wel, het zijn allemaal leads. Of tenminste potentials.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mist de ;+) oftewel :winking-face:

 

En als aanbieder het herhaalde signaal dat men kennelijk om een voorbeeld vraagt.

 

Weekendgroet,

 

Highio


HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden, Henk-Jan de Meer zei:

Het lijkt mij dat als je op de hoogte wilt blijven van iets of iemand, dat je diegene volgt, ongeacht wat eerder is gepubliceerd of verspreid.

 

Is dat niet omgekeerd? Je raakt geïnteresseerd door iets wat eerder is gepubliceerd door of over die iemand. Niet vanwege het boeiende aanmeldformulier. Het is de ervaring die de doorslag geeft, niet het verkooppraatje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 25-10-2019 om 16:56, TwaBla zei:

 

Is dat niet omgekeerd? Je raakt geïnteresseerd door iets wat eerder is gepubliceerd door of over die iemand. Niet vanwege het boeiende aanmeldformulier. Het is de ervaring die de doorslag geeft, niet het verkooppraatje.

Ja, en nee.  

 

Het klopt wat je zegt. Men krijgt interesse door door wat men ziet op de website. In mijn geval bijvoorbeeld de eerder geschreven en gepubliceerde blogs die in mijn nieuwsbrief verschijnen.  In dat opzicht is het aanmeldformulier een middel, en eventueel een extra aansporing. Maar klopt, het is de ervaring die de doorslag geeft.

 

Nee, in de zin van eerdere nieuwsbrieven of voorbeelden van nieuwsbrieven, want die staan niet op de website. Die worden immers per mail verzonden. Oveigens kan dit wel een ja zijn, mocht iemand mijn nieuwsbrief doorgestuurd hebben gekregen van een ander.

 


De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand die op je website aangekomen is, heb je al voor driekwart binnen. Ik snap dat je dat graag dat contact wil bestendigen, vandaar dat het formulier een extra zetje mag geven. Maar de grootste truc blijft om dat bezoek op gang te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept