• 0

Wix payments account gesloten, alle verdiensten terugbetaald aan klanten. HELP

Hi,

 

Ik run sinds enige weken een online business. Dit loopt erg goed. Ik heb in deze afgelopen tijd dan ook zeker al een lekkere omzet gedraaid. Toen ik enige 30-60 minuten geleden inlogde op mijn wix payments dashboard (Wix is het bedrijf waarop ik mijn website host, en is tevens ook mijn payment handler voor iDeal en credit- en debitcard betalingen). Stond er dat deze was gesloten, zonder enige verwijzing waarom. Enige wat mij werd aangegeven is het feit dat ik hun TOS moet raadplegen, en dan zelf maar mag uitzoeken wat ik precies heb fout gedaan volgens hun TOS. Ik verkoop game goederen/services online. Na het gronding bekijken van hun TOS kan ik nergens concluderen dat ik deze in enige vorm heb geschonden. De enige verstrekte informatie is deze link: https://support.wix.com/en/article/wix-payments-account-has-been-closed Ook is het ONMOGELIJK hun support te contacteren, het is een constante loophole waarin je door hun website wordt doorverwezen. Ik heb nu dan ook al een paar duizend euro vastzitten bij hen, dat geld gaan zij allemaal terugstorten naar klanten die hun producten/services al hebben ontvangen! Ronduit schandalig dat dit kan en gaat gebeuren. In de bijlage ziet u het bericht dat ik ook te zien kreeg. Ik heb geen idee wat te doen, en wat nu?


https://gyazo.com/91ce47e002d7027b9aa0d29bf9506eda

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)

  

 

Quote

 

https://support.wix.com/en/article/about-wix-payments
 

What are the Terms and Conditions for using Wix Payments?


Great Britain and the EU: Wix (WIX PAYMENTS TERMS OF SERVICE Last Revised: August 12, 2019); Adyen B.V (laatste niet overgenomen als link bij vermoede, verkeerde verwijzing voor 'onze' regio)

 

Geheel lezen #ZoEenvoudigIsHet #ItsThatEasy

 

Op de site of webshop zie ik daarbij geen enkele informatie over identiteit van de ondernemer of onderneming (incl. leeftijd en locatie) en behalve een contactformulier ook geen contactgegevens.

De Shipping&Returns, Store Policy en FAQ zijn lachwekkend als je deze problemen en die met bijvoorbeeld een geschorst Twitter-account leest.

 

@DaniMA, lees je nog mee?


Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Heb je die gelezen Highio?

 

Quote

Wix may, in its exclusive discretion, reject the attempted Registration of a User to use Wix Payments, or discontinue any User’s Registration and use of Wix Payments, at any time and for any reason (including pursuant to any risk assessments that may be conducted), according to Wix’s internal rules, any of the policies, procedures, or instructions of the Processor, and/or under any of the Wix Terms and/or the Processor Terms.

 

Wix may discontinue any User’s Registration and use of Wix Payments at any time and for any reason...

 

Quote

Wix may further limit your use (including with respect to the amounts) of Wix Payments, including the User Payment Account, and require further information and documentation in order to allow the use, or continued use, of Wix Payments, including the User Payment Account or the withdrawal of any Settlement Amounts (as defined hereunder), all in accordance with Wix’s internal rules, any of the policies, procedures, or instructions of the Processor, and/or under any of the Wix Terms and/or the Processor Terms.

 

Wix may further limit your use of Wix Payments and require further information in order to allow the use of Wix Payments...

 

Maar het gaat waarschijnlijk hierom:

Quote

Transaction may not be processed or may be cancelled at the sole discretion of Wix and at any time, in any of the following cases:

  • (i) upon verification of irregularities and/or circumstances that are characterized as fraudulent transactions;
  • (ii) failure to recognize the Transaction by the Customer, by virtue of suspected fraud; or
  • (iii) non-compliance, by User, with the Wix Terms, the Processor Terms and/or any applicable law or regulation.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 20-12-2019 om 18:21, Branko Collin zei:

Volgens mij leven we nog niet een dusdanige bananenrepubliek dat je de voorwaarden van derden kunt schenden. Als ik de posts van MrHTTP en Jajajeroen goed begrijp, zijn het de klanten van de vraagsteller die die voorwaarden schenden.

 

Dat jullie het handelen van de vraagsteller immoreel of onethisch vinden is tot daar aan toe, maar stuur die vermeende jonge ondernemer, als je hem al wil sturen, dan niet de verkeerde weg op.

 

Corrigeer me als ik ernaast zit, maar het ¨recht van derden¨ wordt toch heel vaak toegepast bij het intellectueel eigendomsrecht?

 

Tevens wordt inbreuk op derden door Wixx in de gebruiksvoorwaarden uitgesloten (punt 7):

Quote

dat de Gebruikersinhoud juist, actueel, accuraat en nauwkeurig is (en zal blijven) en geen inbreuk maakt (of zal maken) op rechten van derden[...]

 

Daarnaast hebben ze bijzonder veel stokken om mee te slaan zonder dat ze ook maar iets hoeven uit te leggen..

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Highio zei:

  

 

Geheel lezen #ZoEenvoudigIsHet #ItsThatEasy

 

Op de site of webshop zie ik daarbij geen enkele informatie over identiteit van de ondernemer of onderneming (incl. leeftijd en locatie) en behalve een contactformulier ook geen contactgegevens.

De Shipping&Returns, Store Policy en FAQ zijn lachwekkend als je deze problemen en die met bijvoorbeeld een geschorst Twitter-account leest.

 

@DaniMA, lees je nog mee?


Groet,

 

Highio

Ik lees niet meer mee omdat er een overschot is aan "ondernemers" die praten over producten en services waar zij niets van weten. Er worden aannames gemaakt over "gehackte" accounts en dergelijke. Ik heb inmiddels contact met Wix support en neem geen nieuwe bestellingen aan. De reden van de refund policies en dergelijke is het feit dat er vaak bij betalingen via PayPal, kopers verkopers proberen op te lichten door een zogeheten "chargeback" case te openen. Hierin zeggen zij simpelweg dat zij hun product niet hebben ontvangen of dat de betaling ongeautoriseerd is. Die policies zijn enigszins opgezet om dit te vermijden. 

Daarnaast opereer ik, en focus ik mij totaal niet op de Nederlandse markt, en is dit iets voor heel even. Dit is geen onderneming die ik lang in leven wil houden, maar het is simpelweg een goudmijn, ik zou zelfs wel willen zeggen een bubbel. Jullie snappen de markt niet, het zijn allemaal 12-jarige kinderen uit Amerika die hun ouders vragen of zij dingen voor Fortnite mogen kopen, die ouders zeggen ja en kopen het via mij, code wordt geleverd en klaar. 

Link naar reactie
  • 0
10 minuten geleden, jajajeroen zei:

 

Corrigeer me als ik ernaast zit, maar het ¨recht van derden¨ wordt toch heel vaak toegepast bij het intellectueel eigendomsrecht?

 

Tevens wordt inbreuk op derden door Wixx in de gebruiksvoorwaarden uitgesloten (punt 7):

 

Daarnaast hebben ze bijzonder veel stokken om mee te slaan zonder dat ze ook maar iets hoeven uit te leggen..

Precies, ik kan er simpelweg vrij weinig aan doen en leg me er ook bij neer. Het gaat wel om een redelijk bedrag maar ja, het zal wel. 

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, DaniMA zei:

Ik lees niet meer mee omdat...

 

en

1 uur geleden, DaniMA zei:

... ik kan er simpelweg vrij weinig aan doen en leg me er ook bij neer. Het gaat wel om een redelijk bedrag maar ja, het zal wel. 

 

Daarmee worden verdere adviezen of meningen van geringe toegevoegde waarde.

 

Ik sluit daarom dit topic.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.