kan iemand mij wat info geven over de volgende casus:
Mijn bedrijf heeft een zakelijk boek gekocht, rechtstreeks bij een grote, multinationale, van oorsprong Nederlandse uitgeversmaatschappij, met werkmaatschappijen in vele landen. Een serieus beursgenoteerd bedrijf, waarvan je zou verwachten dat ze hun administratie juist doen.
Dit boek is online gekocht, op de website van de uitgever, en meteen betaald met een creditcard.
Er is een orderbevestiging gestuurd. Er is niet heel duidelijk welke werkmaatschappij de orderbevestiging gestuurd heeft, maar het lijkt de US werkmaatschappij te zijn.
Het boek is een paar dagen later ontvangen, verstuurd vanuit Engeland (mogelijk omdat er, bij mijn weten, in Engeland 0% BTW op boeken zit).
Wat ik echter nooit ontvangen heb, is een factuur. Ik weet ook eerlijk niet wie, formeel gesproken, de leverancier is.
Ik heb nu daarover contact opgenomen met 'customer service'. Die lijken mijn verzoek om een factuur vreemd te vinden, maar hebben wel handmatig een 'Payment receipt' gemaakt, (en ze willen ook handmatig best wel mijn BTW nummer daarop zetten), maar dat is opgesteld vanuit de Nederlandse BV, niet vanuit de US of Engelse werkmaatschappij, maar heeft gek genoeg wel alleen een link naar de Algemene voorwaarden van de US-werkmaatschappij erop staan).
Ik wil simpelweg mijn administratie correct hebben. Heb ik recht om een factuur te EISEN (waarop dan natuurlijk ook de verkopende partij moet staan)? Of hoeven ze die niet te geven als ze dat niet willen? Of is de vraag of dat moet of niet afhankelijk van of ik het boek gekocht heb bij de NL, UK, of US werkmaatschappij (of misschien in nog een ander land, wie weet).
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
kuifje
kuifje
Hallo allemaal,
kan iemand mij wat info geven over de volgende casus:
Mijn bedrijf heeft een zakelijk boek gekocht, rechtstreeks bij een grote, multinationale, van oorsprong Nederlandse uitgeversmaatschappij, met werkmaatschappijen in vele landen. Een serieus beursgenoteerd bedrijf, waarvan je zou verwachten dat ze hun administratie juist doen.
Dit boek is online gekocht, op de website van de uitgever, en meteen betaald met een creditcard.
Er is een orderbevestiging gestuurd. Er is niet heel duidelijk welke werkmaatschappij de orderbevestiging gestuurd heeft, maar het lijkt de US werkmaatschappij te zijn.
Het boek is een paar dagen later ontvangen, verstuurd vanuit Engeland (mogelijk omdat er, bij mijn weten, in Engeland 0% BTW op boeken zit).
Wat ik echter nooit ontvangen heb, is een factuur. Ik weet ook eerlijk niet wie, formeel gesproken, de leverancier is.
Ik heb nu daarover contact opgenomen met 'customer service'. Die lijken mijn verzoek om een factuur vreemd te vinden, maar hebben wel handmatig een 'Payment receipt' gemaakt, (en ze willen ook handmatig best wel mijn BTW nummer daarop zetten), maar dat is opgesteld vanuit de Nederlandse BV, niet vanuit de US of Engelse werkmaatschappij, maar heeft gek genoeg wel alleen een link naar de Algemene voorwaarden van de US-werkmaatschappij erop staan).
Ik wil simpelweg mijn administratie correct hebben. Heb ik recht om een factuur te EISEN (waarop dan natuurlijk ook de verkopende partij moet staan)? Of hoeven ze die niet te geven als ze dat niet willen? Of is de vraag of dat moet of niet afhankelijk van of ik het boek gekocht heb bij de NL, UK, of US werkmaatschappij (of misschien in nog een ander land, wie weet).
Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag