Kan ik de energie kosten en BTW aftrekken? Dit is de situatie:
Heb een B&B aan huis met eigen sanitair, keuken en ingang (zelfstandige ruimte).
De ruimte is als privé vermogen opgegeven.
De ruimte is aangesloten aan ons eigen huis energie aansluiting, waar een niet-zakelijk energie contract loopt.
De inkomsten uit B&B worden onder BOX3 belast.
De ruimte is voorzien van een eigen elektra meter. Nu is er het laatste jaar 2000 kWh gebruikt door alleen de B&B (verwarmen elektrisch + airco voor zomer).
Ik lees dat je de energie kosten kan aftrekken van de winst.
Dit is voor mij niet van belang want de inkomsten vallen onder BOX3.
Echter lees ik ook dat je BTW kan aftrekken over de elektra.
Ik betaal zo`n 20 cent per kW. Dat zou bij 2000 kWh uitkomen op 400.-- euro. Dan zou de btw ervan zijn 69.42 euro (21%).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JackNL
JackNL
Kan ik de energie kosten en BTW aftrekken? Dit is de situatie:
Heb een B&B aan huis met eigen sanitair, keuken en ingang (zelfstandige ruimte).
De ruimte is als privé vermogen opgegeven.
De ruimte is aangesloten aan ons eigen huis energie aansluiting, waar een niet-zakelijk energie contract loopt.
De inkomsten uit B&B worden onder BOX3 belast.
De ruimte is voorzien van een eigen elektra meter. Nu is er het laatste jaar 2000 kWh gebruikt door alleen de B&B (verwarmen elektrisch + airco voor zomer).
Ik lees dat je de energie kosten kan aftrekken van de winst.
Dit is voor mij niet van belang want de inkomsten vallen onder BOX3.
Echter lees ik ook dat je BTW kan aftrekken over de elektra.
Ik betaal zo`n 20 cent per kW. Dat zou bij 2000 kWh uitkomen op 400.-- euro. Dan zou de btw ervan zijn 69.42 euro (21%).
Werkt dat zo?
Dit zijn de details van mijn energie contract.
Enkeltarief incl. btw € 0,082764
Energiebelasting € 0,1265418
ODE € 0,015972 +
--------------------
All-in enkeltarief € 0,2253
Vaste leveringskosten € 19,97 per jaar
Vermindering energiebelasting - € 373,33 per jaar
Netbeheerkosten € 251,96 per jaar
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63810-energie-kosten-kantoor-aan-huis/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag