loading
Ga naar inhoud
Koen58
Verberg

eHerkenning nodig voor VOF zonder personeel?

vraag

Ik lees overal dat ZZP'ers en éénmanszaken de btw-aangiftes gewoon met DigId kunnen blijven doen maar hoe zit dat met een VOF zonder personeel?
De VOF bestaat enkel uit 2 vennoten die alleen BTW-aangifte doet. De inkomstenbelasting gaat gewoon via particuliere aangifte bij de vraag: Had u een onderneming en was u ondernemer voor de inkomstenbelasting en dan uiteindelijk de vraag: Winst uit onderneming.

Link naar bericht
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Koen

Lijkt mij wel , Ja, ook zelfstandige ondernemers gebruiken eHerkenning om zakelijke diensten online af te nemen bij meer dan 400 (overheids)organisaties. De meeste van deze organisaties identificeren bedrijven, waaronder ook eenmanszaken,op basis van KvK-nummer. eHerkenning wordt daarom ook ingezet voor zelfstandige ondernemers die willen inloggen bij deze organisaties.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Op de site van de BD staat dat je nog steeds (voorlopig!) het oude portaal kan gebruiken voor BTW aangiften. Je logt in met de inloggegevens die je ooit hebt ontvangen van de BD. Want die heb je toch, neem ik aan?

 

Staat er overigens niets over hoe lang dit nog zo blijft, wel dat "op termijn" dit niet meer zal werken (en dan dus alleen via Mijn Belastingdienst Zakelijk).

En dat zij het "ruim van tevoren" zullen laten weten als het zo ver is (maar ja... Hoe? En wat is 'ruim'?).

 

 


"What, me worry?"

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

dank voor jullie antwoorden :slightly-smiling-face:, ik heb de informatie nu ook gevonden op de site van de belasting en kan voorlopig vooruit met de mogelijkheid om het oude portaal te gebruiken met mijn login gegevens. Kan ik ook eens afwachten wat het kabinet gaat doen met de commotie rond de kosten die verbonden zijn met de aanvraag van eHerkenning.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord
57 minuten geleden, Koen58 zei:

Kan ik ook eens afwachten wat het kabinet gaat doen met de commotie rond de kosten die verbonden zijn met de aanvraag van eHerkenning.

 

daar kunnen we kort over zijn hoor: Helemaal niets.

Het belangrijkst deel van de commotie (als daar al sprake van is) ging over de vraag of het zou kunnen dat in de toekomst iedereen dus ook particulieren zouden moeten gaan betalen, maar dat bosbrandje is afgelopen vrijdag na de ministerraad al vakkundig geblust..

 

Het besluit rond eHerkenning en het vervallen van de gratis optie is namelijk al jaren geleden genomen en toen heeft er al discussie plaatsgevonden en was de conclusie dat enkele tientjes per jaar voor ondernemingen een acceptabel bedrag was, ook al omdat een heel groot deel van de ondernemers, al dan niet via hun boekhouder, al gebruik maakt van software waar voor communicatie met de overheid een dergelijke tool nodig is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 0 leden online en 20 gasten

    Er zijn momenteel geen geregistreerde gebruikers online

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké