Ga naar inhoud

STER geeft bonuszendtijd weg vanwege corona-crisis

Geplaatst:

TwaBla

De Stichting Ether-Reclame die voor de publieke omroep reclamezendtijd verkoopt, heeft in zijn blokken ruimte gemaakt voor boodschappen van 'branche-organisaties' omdat veel ondernemers geraakt worden door de huidige crisis.

 

Quote

Ster moet voldoen aan de wetten en regelgeving rondom reclame en wil de markt niet verstoren. Daarom kunnen alleen brancheorganisaties zonder winstoogmerk, die met hun campagne geen intentie hebben om een betaalde campagne te voeren, van het aanbod gebruik maken.

 

Het wordt interessant te zien wat zoal als branche-organisatie meetelt. En vervolgens welke boodschap die mee te delen hebben.

 

Eén van de eerste organisaties die gebruik maakt van het aanbod is Agractie, een boerenactieclub die gesponsord wordt door grote veevoederbedrijven. Op de Facebookpagina van Agractie maken varkensboeren, kippenhouders, melkveehouders en eendenfarmers inmiddels al bezwaar tegen het gegeven dat in de commercial geen varkens, kippen, melkvee of eenden te zien zijn.

 

Welke andere branche-organisaties doen mee? 

 

De horeca, de eventbranche, de kappers, de tatouageurs?

 

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Featured Replies

Geplaatst:

henkh

Wellicht wat voor de OSB, die zijn al gestart met de actie  " schoonmakers bedankt" op radio en in de krant.  

 

Petje af voor de mensen die momenteel in de ziekenhuizen het schoonmaakwerk  doen. 

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

Ook Facebook geeft reclamebijstand, ter waarde van 100M in de vorm van credits.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 2 weeks later...
Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

Horeca Nederland verkoop tegoedbonnen in de gratis zendtijd. Dat doen ze samen met Gifty, die de waarde uitkeert aan de ondernemer na aftrek van 1,5 euro per kaart. Het geld wordt beheerd door de individuele horeca-exploïtant. Die kaarten zijn dus ongedekt in geval van faillissement, want er zijn geen derdenrekeningen.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

Ook Centraal Bureau Drogisterijbedrijven doet mee...

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

 

En natuurlijk Thuiswinkel.org...

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

 

De Nederlandse Veiligheidsbranche...

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

 

De Koninklijke Beroepsvereniging van Gerechtsdeurwaarders koos voor een radiospotje onder het motto Bellen is Oplossen.

 

https://bellenisoplossen.nl/files/Gerechtsdeurwaarders_STER.wav

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

 

En dan hebben we ook nog de Beroeps Organisatie Kunstenaars...

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

De Brancheorganisatie Schoonheidsverzorging ANBOS.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

Farmers Defence Force - die niet blij was met Agractie omdat de veeteelt genegeerd werd...

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

De Vissers...

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

De golfsportbranche...

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

 

Techniek Nederland over de onvermoeibare truckers en andere helden...

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

De papier- en kartonsector bedankt alle helden die Nederland draaiende houden.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Highio

Inmiddels dringt zich bij mij eerlijk gezegd wel de oprechte vraag op wat we nu als consument of ondernemer moeten of kunnen met al deze spotjes!? Bestuurders doen aan 'goedkope' massacommunicatie of spenderen marketingbudget en dan?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

 

Het is gratis zendtijd, dus je ziet op al die communicatie-afdelingen en reclamebureaus de paniek toeslaan. Hebben we nog wat liggen? Heeft iemand een idee? Is er nog een origineel cliché? Laten we de helden bedanken!

 

Het leek me leuk al die spotjes eens op een rijtje te zetten. Dit gaat namelijk nog wel even door. Polderend Nederland heeft heel wat branche-organisaties. Gelukkig zijn de katholieke, de christelijke en de socialistische inmiddels gefuseerd tot algemene.

 

Alleen de boerenstand maakt nog onderscheid tussen akkerbouw, veeteelt, sierbloemen en biologisch.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Highio

Zijn 'helden' al financieel bedankt? Of met extra verlof?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

Dat is geen taak voor de STER. Die heeft zendtijd over. TV wordt goed bekeken, maar adverteerders haken af. Dus geven ze tijd weg aan branche-organisaties. Die op hun beurt ook niet in staat zijn helden financieel te bedanken. Daarvoor kijken we allemaal naar het Rijk. Mensen die niet meer kunnen werken en mensen die juist wel meer moeten werken.

 

Je mag ook prive helpen: Zorg na Werk in Coronazorg bijvoorbeeld. Er zijn vast meer goede doelen.

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Highio

Het overzicht kan ik waarderen, maar ik vraag me werkelijk af wie wat aan deze spots heeft.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

Ondernemeneer

Op 5-4-2020 om 17:42, TwaBla zei:

Ook Facebook geeft reclamebijstand, ter waarde van 100M in de vorm van credits.

 

Dit is dan wel weer nuttig voor na de crisis. Direct even aangemeld.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

NVM Makelaars een spotje, dan VBO Makelaars ook een spotje...

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

Gratis STER-reclame? Doe ons ook zo'n plekje voor Veilig Bankieren, dachten de banken.

 

 

 

Veilig Bankieren.png

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

  • Auteur

De NVJ joins in...

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.