Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen
Geplaatst:

H@ns

Dag allemaal,

 

Ik ben heel vers hier maar barst natuurlijk al van de vragen!

Ik ga een cateringbedrijfje beginnen samen met mijn vrouw en zonder personeel.

 

Nu is mijn vraag;

wanneer begin ik nu echt? Ik moet eerst een hele hoop dingen regelen, verbouwen, organiseren, etc.

Hiermee zijn uiteraard kosten gemoeid. Schrijf ik mij nu in en ga ik dan alles regelen of zorg ik eerst dat alles startklaar is en schrijf ik mij dan pas in?

En hoe zit dat dan met belastingen en bonnen voor materiaal etc.? Zijn de extra startkosten die ik maak ook op te geven of gaat dit pas in nadat ik ben ingeschreven?

 

Ik schat dat ik ongeveer drie maanden nodig heb voor verbouwingen en voorbereidingen.

Wat is wijsheid?

Featured Replies

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Kosten die je maakt voordat je je hebt ingeschreven kun je niet aftrekken, dus het antwoord lijkt me vrij eenvoudig.

 

Bovendien, waarom zou je wachten?

Geplaatst:

H@ns

  • Auteur
  Op 5-10-2005 om 09:58, Zaph - Peter zei:

...Bovendien, waarom zou je wachten?

 

Thnx,

 

Wachten omdat ik dus pas over een maand of 3 de werkelijke start maak, d.w.z. kan beginnen met omzet draaien.

 

Wat mij betreft inderdaad liever nu dan morgen! ik weet alleen niet wat acceptabel is voor de belasting...

Geplaatst:

qommuniqa

Starten doe je feitelijk met het begin van de verbouwing, het regelen, het organiseren etc..

 

Dus zoals Zaph - Peter, zegt: waarom wachten...??

 

Succes

 

Rick

Geplaatst:

willemj

  Op 5-10-2005 om 09:58, Zaph - Peter zei:

Kosten die je maakt voordat je je hebt ingeschreven kun je niet aftrekken, dus het antwoord lijkt me vrij eenvoudig.

 

Bovendien, waarom zou je wachten?

 

Zie 'kosten aanloopfase' op de site van de belastingdienst en volgens mij is het, onder bepaalde voorwaarden, mogelijk goederen uit prive in te brengen in het bedrijf bij de start maar die pagina kan ik zo 1-2-3 niet vinden.

 

Zie dat je 3 maanden nodig denkt te hebben dat betekent dat je volgend jaar pas klaar bent om echt te beginnen. Dan is het misschien handig om ook voor de belastingdienst volgend jaar te beginnen. Scheelt je in ieder geval een aangifte IB, jaarstukken en BTW voor dit jaar. Check wel even bij de belastingdienst naar de aftrekbaarheid van de kosten volgens bovenstaand verhaal. En houdt rekening met het feit dat je BTW nummer een paar weken op zich laat wachten.

Geplaatst:

H@ns

  • Auteur

Duidelijk!

Bedankt voor de snelle reacties.

Geplaatst:

René Moerman

De reactie van Z deel ik niet. Verzamel gewoon je bonnetjes en zodra je de onderneming formeel inschrijft voer je de kosten op. Keep it simple.

René

 

Serendipity: datgene wat op je pad komt en je verder brengt op de weg des levens.

 

Serendipity

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.