Ik heb jullie hulp nodig met een fiscaal/rechtsvorm vraag. De situatie is als volgt:
Mijn Holding BV: A
Mijn Werkmaatschappij BV: B
Andere Werkmaatschappij BV: C (nog niet van mij)
Nog op te richten tussenholding BV: D
Ik ben voornemens om met B een overname te doen van C. Die bedrijven wil ik niet samenvoegen. En ik wil geen fiscale eenheid worden. Wat ik wil is het oprichten van D, een tussenholding. D krijgt vervolgens 100% van de aandelen van B en C. Nu las ik dat je dit moet laten uitzakken omdat je anders met de fiscus moet afrekenen. Maar gezien de nieuwe structuur is dat helemaal niet logisch. Bedrijf C staat qua activiteiten ook los van bedrijf B, dus dat wil ik niet samenvoegen.
Oude situatie:
A
|
B
Nieuwe situatie:
A
|
D
/ \
B C
Zijn hier nog andere manieren voor? Ik zou B graag willen laten zoals het is, er een nieuwe Holding tussen oprichten, en (een groot deel van) het eigen vermogen in D zetten, mede om de investeringen te doen in C.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HenkdB20
HenkdB20
Dag HL-ers,
Ik heb jullie hulp nodig met een fiscaal/rechtsvorm vraag. De situatie is als volgt:
Mijn Holding BV: A
Mijn Werkmaatschappij BV: B
Andere Werkmaatschappij BV: C (nog niet van mij)
Nog op te richten tussenholding BV: D
Ik ben voornemens om met B een overname te doen van C. Die bedrijven wil ik niet samenvoegen. En ik wil geen fiscale eenheid worden. Wat ik wil is het oprichten van D, een tussenholding. D krijgt vervolgens 100% van de aandelen van B en C. Nu las ik dat je dit moet laten uitzakken omdat je anders met de fiscus moet afrekenen. Maar gezien de nieuwe structuur is dat helemaal niet logisch. Bedrijf C staat qua activiteiten ook los van bedrijf B, dus dat wil ik niet samenvoegen.
Oude situatie:
A
|
B
Nieuwe situatie:
A
|
D
/ \
B C
Zijn hier nog andere manieren voor? Ik zou B graag willen laten zoals het is, er een nieuwe Holding tussen oprichten, en (een groot deel van) het eigen vermogen in D zetten, mede om de investeringen te doen in C.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet,
Henk
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/68972-holding-boven-bestaande-werk-bv-zonder-uitzakken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag