Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
anna82

zending per vliegtuig niet compleet aangekomen

Recommended Posts

dag allemaal,

ik heb een vraag. ik heb 3 dozen laten komen per vliegtuig, en vervolgens maar 2 gekregen. ik heb gebeld naar scarlet (scarlet is bedrijf die de dozen uit vliegtuig ontvangt en waar afhandelingsbedrijf het ophaalt), zij hebben de 3 dozen ontvangen in hun loods en vervolgens heeft mijn afhandelingsbedrijf maar 2 dozen opgehaald. afgelopen woensdag hebben ze de hele loods doorzocht (dat doen ze iedere week) maar het is niet gevonden. ze zeiden dat ze denken dat ze toch maar 2 dozen hebben ontvangen en hebben naar de land van herkomst gemaild of daar nog wat staat. ikzelf denk dat mijn doos per ongeluk bij iemand anders is terecht gekomen en heb weinig hoop dat het nog tevoorschijn komt...

 

nu is mijn vraag: heeft iemand ook keer zoiets gehad, hoeveel schadevergoeding kreeg je toen? alleen voor de artikelen, of ook bv voor opnieuw laten versturen? ik heb het nl niet verzekerd laten versturen, maar het afhandelingsbedrijf zei wel dat ze zullen proberen schadevergoeding te krijgen.

 

ik heb wel de pest in, het afhandelen ging al zo s l o o m en dan ook nog eens dit.

 

iig, alvast bedankt voor jullie reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Anna82,

 

Wat voor zending is het? Handelsgoederen, privezaken? Wat voor leveringscondities gelden er ? Wie heeft het vervoer geregeld? Op welke voorwaarden? Pas dan kan er iets zinnigs over worden gezgd.


Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Anna,

 

Ja dit klinkt mij erg bekend in de oren.

In het verleden haalde ik om deze reden soms zelfs zendingen op in Hoofddorp. Het ging dan om uiterst bedervelijke waar, met een behoorlijke waarde.

Kijk eerst eens wat je aan AWB nummers en andere track en trace mogelijkheden kunt vinden. Maar ook over de vorm en het gewicht van de drie dozen.

Zorg in ieder geval dat je de afhandelaar duidelijk kunt maken dat er drie dozen waren.

In mijn voorbeeld hadden we een kleine koeriesdienst die de klappen van de zweep kenden,en op Schiphol exact wisten om hoeveel collie het ging, en meteen contact met mij opnamen als het mis ging.

 

Blijf vooral doorzagen over die dozen, als ze na gaan denken (dwingen) dan ineens weten ze vaak wel wat er is gebeurt.

Bedenk ook even dat deze mensen in shifts werken, dus probeer degene te pakken te krijgen die op het bewuste moment de afhandeling heeft gedaan. Maar blijf aandringen, bel elk uur of ze al iets meer weten, die lui zijn vaak erg druk, en hoe meer drukte jij maakt hoe sneller ze van je af willen.

 

waar ik vaak voor laat zorgen is dat de zending aan de buitenkant zodanig opvalt dat men deze herkent als één zending, bijvoorvbeeld door opvallende stickers op te sturen naar de afzender. Maar goed daar heb je nu niks aan.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de tips.

Beste Anna82,

 

Wat voor zending is het? Handelsgoederen, privezaken? Wat voor leveringscondities gelden er ? Wie heeft het vervoer geregeld? Op welke voorwaarden? Pas dan kan er iets zinnigs over worden gezgd.

het zijn artikelen voor mijn internetshop, mijn leverancier regelde de zending per vliegtuig, ik hoefde alleen maar voor een bedrijf te zorgen die het door de douane krijgt. voorwaarden zijn niet zo precies opgesteld...gewoon dat hij het opstuurt naar vliegveld schiphol, en dat is ook gelukt.

 

 

ik heb al gebeld naar scarlet, met awb nr erbij, en daaruit begreep ik dus dat ze 3 hebben ontvangen en 2 laten ophalen.

de dozen zijn helaas best klein, gisterochtend heeft iemand al voor me gekeken bij een plek waar die zou kunnen staan, maar hij had het niet gevonden en zei toen dat ik volgende dag maar moest bellen, omdat ze woensdagnacht helemaal opruimen.

de afhandelaar heb ik het al duidelijk gemaakt, hij zei eerst alleen dat ie zal proberen schadevergoeding te krijgen, toen werd ik ook heeeeel boos. hij had er al 'n zooitje van gemaakt door het steeds te vergeten en ik wil niet geld, ik wil mijn artikelen waar mijn klanten op wachten! belde wel steeds met dezelfde persoon, dus dat zit wel goed.

gelukkig zijn de dozen ook duidelijk, staan op alle 3 duidelijk groot mijn bedrijfsnaam en doosnr.

nou ja, ik ga zometeen maar een dreigmailtje sturen naar die afhandelaar, dat als ik het maandag nog niet heb ik schadevergoeding eis voor de artikelen en voor het opnieuw opsturen en afhandelen. en dan idd maar zeuren en doordrammen...ben ik wel goed in. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK goed bezig Anna, probeer ze vooral aan het denken te krijgen.

Met eeen beetje aandrang kan één van de medewerkers misschien wel bedenken waar het mis heeft kunnen gaan.

En ze bellen anders maar achter een aantal klanten aan of die een pakje teveel hebben gekregen.

Bij het depot waar ik kwam werd altijd mijn naam en kenteken opgeschreven en wat ik meenam.

Het zou binnen redelijkheid best mogelijk zijn de spullen terug te vinden, als ze maar willen.

 

En als het opgelost is, stuur dan een aardigheidje, of ga er een keer langs als de persoon in kwestie er is.

Ook hier is persoonljk contact van (afhandelings)belang.

 

Laat volgende keer alles bundelen of gewoon in één grote doos stoppen, die raken nu eenmaal minder snel weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de tips. :) gelukkig is dit pas 1ste keer, heb al best vaak wat laten komen.

het lullige is het kwam 1 oktober aan, ik had al al ruim van tevoren de benodigde gegevens gegeven. ik was zelf weg toen, pas toen ik zelf 12 oktober contact opnam gingen ze ermee aan de slag, zeiden geen eens sorry dat ze het waren vergeten. dus ik was al best wel heel erg boos, en dan ook nog eens niet compleet.... :-X

ik ben bang dat er heel veel spullen bij scarlet staan en dat er al heel veel opgehaald is de afgelopen 13 dagen (toen pas haalde afhandelingsbedrijf het bij hen op). wel goed idee te bellen maar ben bang dat het nu niet haalbaar is....

nou ja ik wacht maar af...uur of 11 gemaild maar nog geen antwoord gekregen....laat ik maar verder gaan met bestellingen inpakken, als ik chagerijnig ben gaat het inpakken vaak snel. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik heb geen antwoord op mijn e-mail gekregen, wel een factuur ontvangen met daarin verzendkosten van schiphol naar mij terwijl ik het heb opgehaald. over de ontbrekende doos staat er niets bij. >:( nou ja dan maar bellen maandag....ga het iig niet betalen zolang het niet is afgehandeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geheel met Ilja eens: Betalingstermijn is ingegaan dus DIREKT een FAX verzenden met het hoe en waarom je het er niet mee eens bent.

Referentie naar voorgaande gesprekken, telefoontjes en e-mail.

Wanneer je het zelf opgehaald hebt, wie je gesproken hebt etc..

 

Dit soort zaken NIET wachten... direkt aktie

 

Succes

 

Rick

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm, was van plan alleen naar de prutser te bellen maar dan bel ik wel eerst juist naar een algemene nr, zodat ik degene die betaling regelt aan de lijn krijgt, wie weet zorgt die dan tenminste dat de prutser aan het werk gaat. bedankt. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jammer, soms, dat illegaal/onethisch is om 'zware jongens' bij de disco te ronselen en die bij het magazijn langs te sturen. Wil wedden dat je pakketje dan opeens heel rap gevonden wordt.


Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gisteren gebeld naar de contactpersoon die het zou afhandelen, hij had blijkaar vrijdag al een mail gestuurd dat het niet is gevonden en dat ze claim zullen indienen, had alleen typefout in mailadres. gisteren mailtje gestuurd naar degenen die claim zou afhandelen of ik bevestiging kan krijgen dat het vergoed zal worden, geen antwoord, dus vandaag maar gebeld. hij wilde deze week claim sturen naar bedrijf die spullen uit vliegtuig ontvangt, gelukkig kon ik dat ompraten naar vandaag, en als hij geen reactie zou krijgen zou hij hun binnen enkele weken bellen, gelukkig kon ik dat ompraten naar 1 week. ;)

hij had het meerdere keren erover of ik het verzekerd heb laten versturen en ik zei maar iedere keer dat het prima is verstuurd, dat verzekering dus niet nodig was, dat zij het gewoon niet compleet hebben opgehaald. ;D

 

en zowaar, toen ik zei wat voor blunders ze hadden gemaakt en dat er geeneens excuses werden aangeboden, werd het nu ineens maar wel aangeboden. werd eens tijd. ;)

nou ja, ben benieuwd hoe het afloopt...

 

mocht iemand ooit hetzelfde probleem hebben en deze topic tegenkomen via zoekmachine: tip, kijk of je naar skylink kan bellen, je hebt dan wel de awb nummer erbij nodig. als ik het goed heb begrepen, ontvangt skylink de dozen vanuit het vliegtuig en zorgen zij dat de afhandelaar het bij hun kan afhalen. via de awb nummer konden zij zien hoeveel dozen ze hebben ontvangen en hoeveel zijn opgehaald. nu weet ik tenminste dus waar het fout is gegaan, voor hetzelfde geld probeerde mijn afhandelaar het probleem af te schuiven op de zender uit hong kong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou we zijn weer weken verder en ben best wel heel erg boos nu...

wat heeft de @%@$@ gedaan, hij heeft ipv naar 1 persoon, die het nu zou oplossen, naar IEDEREEN gemaild...oftewel ik werd door stuk of 10 personen gebeld van 'hallo met EGL, wat kan ik voor u doen'. >:( :-X >:(

 

hij had dus wel brief gestuurd naar skylink, waar 1 doos is zoekgeraakt, maar die zei dat ze maar bij de vliegmaatschappij moesten zijn, wat niet klopt want skylink heeft duidelijk 3 dozen ontvangen. hij zou dus weer brief sturen, ik kreeg niets te horen, na 2x bellen eindelijk bereikt, zei ie dat ie het zou doorgeven aan iemand anders en dat die mij dan zou bellen. alleen mailde ie het dus naar iedereen....de telefoon ging net voor de 11de keer....5 minuten geleden had ik al met de $%#$%@ gebeld, hij zou het opnieuw mailen, maar ja werd dus net weer gebeld...

 

vraag me eignelijk af of ie het niet expres heeft gedaan....

 

iemand nog tips wat te doen? ik denk dat ik maar afwacht tot morgen, als ik dan nog niets heb gehoord van de juiste persoon neem ik contact op met 'n goede persoon die bootafhandeling altijd deed, misschien kan hij dan zeggen met welke baas ik contact kan opnemen om klacht in te dienen...want oeh wat ben ik dit spuugzat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update: toen ik voor de zoveelste keer werd gebeld vroeg ik bij wie ik kon zijn om klacht in te dienen, die bleek ik toen aan de lijn te hebben en hij bleek ook eentje te zijn die mij kende, hij handelde juist bootzendingen af jaren geleden, toen ik net bij hen begon en het ging toen perfect. hij is dus inmiddels verhuisd naar andere afdeling en heeft nu dus andere taak. hij zei dat ik alle mailtjes maar moest doorsturen en dat ie zal zorgen dat het opgelost wordt. :) ben benieuwd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

inmiddels ben ik een maand verder, heb niets meer gehoord. de factuur van +- 130,- heb ik nog niet betaald, en ik dacht ik laat wel wat via hun versturen, dat kost al gauw 600,-, dan kunnen we het daar mee verrekenen, want ik heb echt geen zin dit zomaar te pikken.

maar nu heb ik voicemail van degene die betaling regelt. ze had +- 3 weken geleden al gebeld, ik legde het toen uit en zij zou zorgen dat het opgelost zou worden, maar ik had niets meer gehoord. nu ineens wel, namelijk dat ze er nog mee bezig zijn, maar dat ik het nu toch echt moet betalen. >:( :-\

 

iemand tips wat ik hiermee moet? ik denk zelf dat ik morgen maar ga bellen naar die ene man die het zou oplossen, om te vragen hoe ze het wilden oplossen en mijn oplossing voor te stellen. heb nu even geen zin er tijd in te stoppen, het heeft al genoeg tijd gekost en ik moet al zoveel dingen nog doen vandaag...maar baal er wel van. :-[

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kun je het probleem nog eens kort en zakelijk samenvatten - zonder een woordelijk verslag van alle telefoongesprekken - en je vraag opnieuw formuleren? Dit is bijna niet meer te volgen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry. het komt erop neer dat ik 3 dozen heb laten komen, en 2 heb ontvangen. de zending ging via leverancier, het bedrijf hierzo moest het afhandelen.

ze hebben het echter 2 weken later pas opgehaald. bij de plek waar ze het moesten ophalen, zijn 3 dozen aangekomen, en dus maar 2 opgehaald.

het bedrijf probeert de kosten te verhalen bij die plek, die verwijst hen weer naar het vliegmaatschappij. heb nu een maand niets meer gehoord, tot vandaag dan dat ik moet betalen.

de kosten zijn circa 550,-.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het niet op papier, maar ik had destijds gebeld met het bedrijf waar de dozen aankwamen en die het ophaalden, en die kon toen aan de hand van de AWB nummer zien dat zij 3 dozen hebben ontvangen, en dat er 2 zijn opgehaald. zij zeiden toen ook dat ik eerstvolgende donderdag moet bellen, want iedere woensdag kijken zij de hele loods na. maar er was dus niets gevonden.

 

het is dus eigenlijk de schuld van die ene bedrijf, heette skylink geloof ik, waar 3 dozen zijn aangekomen en 2 opgehaald. maar die wilt niets vergoeden aan de afhandelaarsbedrijf. tegelijk vind ik het ook wel de schuld van de afhandelaarsbedrijf, want zij gingen het pas 2 weken later ophalen, niet meteen zoals afgesproken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 7 leden online en 220 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept