• 0

Webshop doorlichten.

Omschrijving van je concept:

Beste forumleden,

 

Ik heb mij hier al eens eerder voorgesteld, was toen bezig met het maken en, uiteraard, verkopen van luiertaarten.

Dit is geen groot succes geworden maar ook geen blater. Mijn echtgenote doet dit nu nog steeds op kleine schaal.

 

Ik ben zelf echter sinds 5-6 maanden de eigenaar van een webshop voor dier benodigdheden.

De shop heeft in die 5-6 maanden tijd al wel omzet gedraaid en er komen zo nu en dan wel orders binnen.

Ik ben nog steeds wel volop bezig met het steeds (proberen) te verbeteren van de shop qua vindbaarheid maar vooral ook met het zoeken naar een eigen huisstijl.

 

Graag zou ik van jullie feedback willen ontvangen over hoe jullie de shop ervaren en vooral wat ik zou kunnen verbeteren, dan weet ik of ik nou op de goede weg ben of dat ik het roer totaal moet omgooien. 

 

Deze vraag heb ik ook op de webwinkel forum gesteld waar ze een aparte rubriek hebben voor feedback voor je webshop maar er komt geen reactie, ook lijkt het me alsof de webwinkel forum niet echt meer leeft, althans niet het rubriek waar ik heb gepost.

 

Ik hoop dat ik het hier op higherlevel wel bij het juiste rubriek heb gepost. Alvast heel hartelijk dank voor jullie feedback, het kan mij alleen maar verder helpen en dingen zien die niet kloppen waar ik overheen kijk.

 

Het gaat om de shop www.Luxorypets.nl

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

-2 Blogs laten schrijven.

-Kleurstijlen uitgeprobeerd.

-geprobeerd meeste foto (collectie fotos) te voorzien van alt tekst.

-Verschillende themes uitgeprobeerd.

-Zoveel mogelijk teksten geprobeerd te schrijven bij collectie pagina.

 

En nog veel meer...

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Uiteraard de bezoekers snel en makkelijk om kunnen zetten naar kopers.

De bezoeker een overzichtelijke en makkelijk te begrijpen/navigeren webshop aanbieden.

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Moeilijke vraag eerlijk gezegd, denk niet anders.

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ieder feedback is welkom, het kan mij alleen maar helpen om de shop te verbeteren en fouten zien wat ik zelf niet zie.

  

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 2

Homepage

Mijn eerste indruk van de homepage is eigenlijk dat 't er wel leuk uit ziet, prima groene kleur in de bovenbalk en lekker visueel met alle afbeeldingen. Ik mis in die eerste indruk wel zaken zoals de levertijd. In je footer vind ik bij Verzending wel dat het 'op werkdagen voor 17:30 besteld, morgen in huis' is, behalve nu door drukte even wat langer. Zulke verzendinformatie zou prima in die bovenbalk erbij kunnen. Ook mis ik beoordelingen van klanten of een keurmerk, dat kan bijdragen aan je betrouwbaarheid.

 

Op je homepage lees ik bij de Veelgestelde vragen vooral dat er erg kostenefficiënt gewerkt wordt (wegens online-only) en daardoor de kosten voor de klant laag zijn. Dat sluit naar mijn mening niet helemaal aan op de naam, die gericht is op luxe. Bij luxe begrijp ik dat ik betaal voor goede kwaliteit en service, dan lijkt me focus op lage prijzen niet erg logisch.

 

Je homepage is een belangrijke pagina om goed gevonden te kunnen worden in zoekmachines. Heb je in kaart gebracht welke zoekwoorden belangrijk zijn voor jou? Waar zoeken je klanten op en waar wil jij op gevonden worden? Zulke zoekwoorden zal je terug moeten laten komen op je homepage. Schrijf daar over wat jullie doen, wat je onderscheidende vermogen is, wat je allemaal te bieden hebt. Zorg dan dat je in die tekst de goede zoekwoorden verwerkt, eigenlijk gewoon door erover te schrijven. Richt je op de homepage op redelijk algemene zoekwoorden (voor jou wellicht: dierenvoer, dierenbenodigdheden, huisdier verzorging, etc.).  Je mist ook een kans door geen H1-titel te gebruiken, die zit nu in de balk van je logo, maar daar wordt dus geen titel (zoekwoord!) geïndexeerd. Je gebruikt wel H2-titels, wat prima is. Die zou je nog kunnen optimaliseren door er bewuster een zoekwoord in op te nemen, zodat je daar beter op geïndexeerd kunt worden. 'Onze collecties' bevat bijvoorbeeld geen zoekwoord. Onder het kopje Voer & Snacks heb je onder de afbeeldingen 'kat - voer' etc. staan. Ik vermoed dat 'kattenvoer' een term is die vaker wordt gezocht dan 'kat - voer'. Ook daar kun je dus nog wat winnen.

 

Wat me verder opvalt op de homepage:

  • De grootte van de afbeeldingen op de homepage is inconsistent en dat oogt rommelig (en daardoor minder betrouwbaar). Vooral de afbeeldingen onder het kopje Verzorging en Uitgelichte producten zijn erg groot t.o.v. de afbeeldingen erboven. 
  • Slogan in het logo is niet goed leesbaar: combinatie van een lastig lettertype, kleine lettergrootte en zo te zien geen erg hoge kwaliteit afbeelding
  • Inconsistentie in taalgebruik: de eerste twee banners in je carrousel tutoyeren ('jouw dier'), de derde vousvoyeert ('uw knagertje')

 

Categorieën

Een stap dieper in je website, je categorieën. Waar je homepage nog lekker visueel was, kom je op je hoofdcategorieën (Katten, Honden, Vogels, etc.) op een relatief kale pagina met een opsomming aan categorieën. Die zou ik een stuk gezelliger maken, bijvoorbeeld met een grote afbeelding bovenaan. Al die categorieën, bijvoorbeeld bij Katten, zijn nu ook een lange opsomming die niet echt helpt om er goed naar te kijken. Die zou je nog kunnen indelen op groepen, zoals je in je menubalk wel hebt gedaan (bij Katten: Voer, Verzorging, Toilet, etc.). Als je daar ook blokken van kunt maken, zoals je homepage, kun je er ook nog een afbeelding bij zetten. Ik denk dat een bezoeker dan makkelijker kan zien wat je allemaal aanbiedt en waar hij/zij naar op zoek is. Overigens: via de menubalk zie ik onder Katten>Voer drie subcategorieën (Droogvoer, Natvoer, Snacks), maar op je hoofdcategorie Katten vind ik Snacks niet terug.

Verder heb je op deze hoofdcategorieën goede content geschreven om op gevonden te worden. Heb je daarbij de relevante zoekwoorden voor die pagina's in je achterhoofd gehouden en die ook bewust verwerkt in de teksten? Anders kun je daar nog wat optimaliseren.

 

Je categorieën (zoals Kat - Voer) ogen druk. Vrij grote afbeeldingen, maar de producten hebben natuurlijk allemaal andere vormen en kleuren, waar het onrustig van wordt. Er zitten verder helemaal geen kaders of randen rondom de producten, dat zou misschien kunnen helpen om het wat overzichtelijker te laten ogen. Je verliest tussen je menubalk en de eerste producten best wat ruimte, onder andere omdat je filters (Blader en Sorteer) veel ruimte kosten en voor veel witruimte aan de linkerkant zorgen. Een korte tekst, zoals je bij Kat - Voer, wel hebt staan, raad ik aan om voor iedere categorie te schrijven, dat helpt in je vindbaarheid. Die zou ik dan wel uitbreiden met een paar zinnen, nu is het wel erg kort.  Onderaan de pagina kun je misschien nog meer schrijven over de categorie, waarbij je kunt werken aan de vindbaarheid, door er zoekwoorden in te verwerken. Verder heb je geen filtermogelijkheden, dat zou de zoektocht nog kunnen vereenvoudigen.

 

Je subcategorieën (zoals Kat - Droogvoer) hebben die Blader en Sorteer functie naast elkaar staan, dat zou ik bij je categorieën ook doen. Verder geldt voor dit niveau eigenlijk hetzelfde als wat ik hierboven over categorieën heb genoemd: voeg content (boven- en onderaan) toe en biedt eventueel filtermogelijkheden aan.

 

Product pagina's

Product is duidelijk in beeld, prijs is ook helder. De 'inclusief belasting' zin die bij ieder product staat, zou ik onderin je footer zetten, of bijv. op de pagina over prijzen/betalen. Als je het dan helemaal goed wil doen, zet het BTW-tarief er dan bij. De 'nu kopen' knop trekt meer mijn aandacht. Heb je dat bewust gedaan? Ik zou iemand z'n mandje voller willen laten stoppen, de kans is groot dat iemand meer dan één product wil bestellen bij je. Verder vind ik het jammer dat alle productinformatie aan de rechterhelft van de pagina staat, daardoor is er veel witruimte onder de afbeelding, omdat sommige producten erg lange productteksten, specificaties en/of ingrediëntenlijsten hebben. Ook vind ik het bij sommige producten jammer dat er maar één afbeelding is. Bij een pot voer lijkt me dat prima, maar bij duurdere of complexere producten (zoals afsluithekken, speelgoed/huisjes, etc.) zou het leuk zijn om het product vanaf verschillende kanten te zien.

 

Afrekenen

Op zich is dit een prima checkout, daar zal Shopify een goede basis voor leveren. Het logo dat bovenaan is geüpload gaat niet helemaal goed, die is enorm groot geworden.

 

Informatiepagina's in de footer

Deze pagina's bevatten zo te zien de vereiste informatie allemaal wel, sommigen zijn wat kaal (zoals Betaalmethodes). Bij Klachten zie ik dat je bent aangesloten bij Webwinkelkeur, dat zou ik op je website dan wat duidelijker uitlichten. Al helemaal als je via hun ook reviews verzamelt.

 

Blogs

Goede zaak dat je blogs schrijft! Ik denk dat je website veel relevante aanknopingspunten heeft om blogs over te schrijven. Die kunnen je enorm helpen om goed op gevonden te worden, waarna het zaak is om die mensen om te zetten in klanten. Ga dus op onderzoek uit waar je nog meer over kunt schrijven. Voor op de blogpagina's zelf zou ik je adviseren om onderaan het artikel een link/knop te zetten naar de belangrijkste categorie waar de blog over ging. Als iemand klaar is met lezen, kan er meteen worden doorgeklikt naar alle producten die jij daarvoor hebt.

 

 

1 uur terug, Kosen zei:

dan weet ik of ik nou op de goede weg ben of dat ik het roer totaal moet omgooien. 

Ik denk dat je op de goede weg bent. De basis staat eigenlijk wel, maar er zijn nog genoeg kansen om te verbeteren. Ik hoop dat je wat met m'n feedback kunt (en wil), als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Sorry, 13 in een dozijn webshop. Klinkt hard, maar vergelijk jouw shop eens met enkele van je concurrenten en dan zie je zelf ook wel dat er nog genoeg te doen valt.

 

Je logo doet pijn aan de ogen zo onscherp. Ik begrijp de naam ook niet, is luxory express verkeerd gespeld? 1 voordeel, je wordt goed gevonden als iemand zoekt op: luxory...

 

Je vermeldt een 06-nummer. Niet doen, voor € 5,- per maand heb je een Voip nummer.

 

Je verkoopt middels dropshipping, prima, maar zo ziet de site er ook wel uit.

 

Deze site: casapets.nl staat ook op de site te koop waar jij je site hebt gekocht. Ook met dropshipping, bestaat nog kort etc., maar geeft meteen een professionelere en frissere indruk.

aangepast door Think Twice

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, RubenT zei:

Informatiepagina's in de footer

Deze pagina's bevatten zo te zien de vereiste informatie allemaal wel, sommigen zijn wat kaal (zoals Betaalmethodes). Bij Klachten zie ik dat je bent aangesloten bij Webwinkelkeur, dat zou ik op je website dan wat duidelijker uitlichten. Al helemaal als je via hun ook reviews verzamelt.

 

Dat snap ik dan weet niet...... In de AGV staat: 

 Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. 

 

Je bent erbij aangesloten of niet toch? Waarom moet de consument dat dan nog controleren? Trouwens, op de site van webwinkelkeur staat inderdaad luxorypets.nl genoemd maar dan met een compleet ander adres, ander KVK-nummer en  ander 06-nummer. Dit wekt niet echt vertrouwen..... Blijkbaar heb je de webshop overgenomen van iemand anders? 

 

Link naar reactie
  • 1
10 minuten geleden, Bert. zei:

Dat snap ik dan weet niet...... In de AGV staat: 

 Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. 

Het lijken de standaard algemene voorwaarden te zijn die Webwinkelkeur hun leden aanlevert. Bijzonder dat ze daar voor deze formulering hebben gekozen, dat oogt niet erg op maat gemaakt.

Link naar reactie
  • 1

Op het eerste gezicht vind ik de webshop er best ok uit zien. 13 in een dozijn, misschien, maar dat vind ik niet zo'n probleem eigenlijk. Een website (en zeker een webshop) moet vooral duidelijk zijn en dan helpt het als alles het er hetzelfde uitziet en hetzelfde werkt als bij andere (bekende) webshops. Maar zorg inderdaad dat de afbeeldingen allemaal hetzelfde formaat hebben. In elk geval dezelfde hoogte.

 

De term "inclusief belasting" vind ik wat vreemd, waarom niet gewoon "inclusief BTW"? Ik denk overigens niet dat die toevoeging noodzakelijk is, aangezien je jezelf op consumenten richt. Dan is de prijs eigenlijk altijd wel inclusief BTW.

 

Ook zo'n grote button "Aan winkelwagen toevoegen", waarom is dat niet "In winkelwagen"? Dan past het netjes op 1 regel. Daarnaast is de Gpay button nu het meest opvallende element op een productpagina, dat zou de add to cart button moeten zijn. Zeker omdat Gpay is Nederland nog amper gebruikt wordt. 

En dat brengt me bij de grootste conversiekiller: bij de checkout (waar de header opeens verdwenen is en ik nog net de onderkant van het logo zie - wekt niet veel vertrouwen) zie ik alleen maar 3 weinig gebruikte betaalmethodes staan. Nu had ik toevallig al in de footer gezien dat ik met iDeal kan betalen, maar dat zie ik op deze pagina niet terug. Als een klant de footer niet gezien heeft zal hij dat dus niet weten. Op deze pagina lijkt het alsof hij alleen kan kiezen uit die 3 betaalmethoden, en dan is de klant dus gewoon weg. Zeker ook omdat het design van die pagina niet overeenkomt met de rest van de site, waardoor het er allemaal erg onbetrouwbaar uit ziet.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 1

Veel verbeterpunten zijn al genoemd, doe er je voordeel mee. Ontwerp, gevoel en betrouwbaarheid. Maar denk ook aan de schrijfstijl. 

Voorbeeld: Wij proberen dit kostenvoordeel waar mogelijk direct door te berekenen aan onze klanten.

'proberen' en 'waar mogelijk'.

 

Waar mogelijk voeren we dit kostenvoordeel direct door aan onze klanten!

 

Je kunt het nog anders formuleren hoor, maar zie je het verschil?

Hou me bezig met communicatie, marketing en duurzaamheid

Link naar reactie
  • 1

Allen heel hartelijk dank voor jullie feedback, komen weer genoeg taken bij aan de to-do list.

 

De logo zal ik proberen van hogere kwaliteit te maken, de produktfotos heb ik helaas nog niks voor kunnen vinden qua grootte. Deze worden automatisch ingeladen en ik heb geen optie in shopify kunnen vinden om alle produktfotos dezelfde grootte te houden.

 

De checkout zal ik ook helemaal onder handen nemen. Ook al het andere wat in jullie feedback zit zal ik zeer zeker meenemen en proberen aan te passen, dit gaat natuurlijk wat tijd in nemen en zal dus niet binnen een dag gedaan zijn.

 

RubenT heel hartelijk dank voor je uitgebreide feedback, wist wel dat er nog genoeg te doen is aan de shop en dankzij jouw feedback kan ik weer een hele tijd vooruit. 

 

Think TwiceBedankt voor je tip voor het vervangen van de 06-nummer. Dit ga ik zeker doen, de logo daar ga ik mee aan de slag. Luxory is niet door mij bedacht, heb het zo overgenomen en probeer het met mijn eigen kunnen naar een hoger niveau te tillen. De eerste versie zoals ik het toen had overgenomen vond ik totaal niks. Het klopt dat mensen niet zullen zoeken op Luxory, maar datzelfde geld volgens mij ook voor de shop die je als voorbeeld naar voren haalt: er zullen ook geen mensen zijn denk ik die zoeken naar Casapets. Maar het is inderdaad wel een hele mooie shop waar ik voorbeeld van kan nemen. Nogmaals bedankt voor je feedback, wat mij weer verder helpt.

 

Bob de webbouwerDe punten die je noemt ga ik ook meteen mee aan de slag en de checkout eens onder handen nemen, leuk om te horen dat de shop er op zijn minst er op het eerste gezicht ok uitziet, betekent voor mij dat hetgeen wat ik tot nu toe heb gedaan niet allemaal slecht was. Bedankt voor je feedback. 

 

Bert.De nieuwe gegevens van de shop zoals kvk nummer, adres en 06-nummer had ik al doorgegeven aan webwinkelkeur maar heb daarna niet gecontroleerd of het aangepast is. Blijkbaar niet dus. Bedankt voor de info, anders was ik er nu nog steeds niet achter gekomen. Ga er meteen werk van maken.

 

Nogmaals eenieder bedankt voor zijn feedback, ik noteer alle tips en aanbevelingen op mijn todo list en ga er mee aan de slag.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Veel van de kleine dingen die genoemd zijn in de feedbacks verbeterd. Webwinkelkeur nu zichtbaar bovenin, op de produktpaginas veilig betalen vermeld met de betaalopties, de checkout beetje bewerkt. Er is nog natuurlijk veel te doen en hoop hier aanspraak te kunnen doen op de expertise van de forumleden:

 

De logo is onscherp zoals Think Twiceopmerkte, iemand enig idee hoe ik deze scherper/hoger kwaliteit kan krijgen? Ik heb de logo in de volgende extensies: svg, png, jpeg, pdf en eps. Allen in de formaat 1280x1024.

 

De produktfotos die worden automatisch ingeladen doormidel van een koppeling met de groothandel. Deze leveren echter de afbeeldingen van de produkten in verschillende afmetingen, heb nog niet kunnen vinden hoe ik in shopify kan aangeven dat produktfotos die worden ingeladen automatisch een vooraf bepaald afmeting moeten hebben. Weet overigens niet eens of dit wel mogelijk is. Nog volop aan het Googelen hierover, dacht misschien dat er een forumlid het antwoord al weet en ik het antwoord/oplossing eerder krijg dan dat ik het met Google heb kunnen uitzoeken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.