• 0

Bezorgservice/Boodschappen service starten.

Hoi,

 

Er ontstaan steeds meer services om de mensen te ontzien/helpen. Bijvoorbeeld hondenservice (waar echt wel gebruik van gemaakt wordt). Ik wil graag een boodschappenservice starten. Gewoon mijn opa reclame laten maken in het verzorgingstehuis, briefjes ophangen in de supermarkt en dan voor (ik dacht aan € 6,50 servicekosten) boodschappen doen in één winkel. Iedere opvolgende winkel kost 1 euro (winkels liggen hier niet heel ver van elkaar vandaan). Als de boodschappen gedaan zijn, lekker op de fiets naar de mensen toe om het te bezorgen.

 

Denk dat hier behoefte aan is. Las laatst een artikel waarin een gezin aangaf altijd gebruik te maken van de boodschappenservice omdat de ouders al zoveel werkte wilden ze de tijd die ze thuis waren met de kinderen doorbrengen. Ik denk dat juist in deze tijd waarin mensen langer blijven werken er mensen zijn die het wel makkelijk vinden om hun boodschappen thuis bezorgd te krijgen, of wie weet af te halen. Ik zelf denk meer aan iets bij de Blokker halen, Kruidvat of een boekwinkel. De supermarkten bieden zelf wel een service aan.

 

Wat vinden jullie van dit idee? Wat vinden jullie van het bedrag dat ik er voor vraag? Redelijk? Houd ik hierzelf ook wat aan over? Of draag ik ontzettend veel aan de belastingdienst af. Kijk, als je een uurtje kwijt bent met boodschappen doen, voor misschien 4 verschillende mensen, dan heb je toch al € 26,- 'verdient'.

 

Dank je!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ga anders eerst eens wat marktonderzoek doen.

Stap eens binnenbij wat oudevandalen en ga 's morgens eens bij een kinderdagverblijf posten, met een beetje geluk vind je een ouder die enkele seconden tijd heeft.

Je kunt natuurlijk proberen een mini enquete formulier mee te geven, en deze dan aan het einde van de dag weer ophalen.

 

We hebben laats ook iemand gehad die wat meer service aanbood, bijvoorbeeld, wachten op een cv monteur, de honduitlaten, pakketjes aan pakken, bankstellen binnen laten enzovoort.

 

Justmy2cents

Link naar reactie
  • 0

8 euro is wellicht wat aan de hoge kant, maar als je omrekent in tijd dat het scheelt, benzine en parkeergeld of strippenkaarten valt het dan niet mee?

 

Benzine die je verstookt om even een boodschap een paar km verderop te doen is benzine die niemand ziet - het is wellicht een liter meer aan de pomp, maar niemand realiseert zich dat dat het ritje naar de appie was.

 

Als je kijkt naar tijd: Zodra er werkelijk declarabele uren verloren gaan is 8 euro een koopje - maar meestal gebeuren boodschappen buiten de declarabele tijd en dan ligt het, gek genoeg, opeens gevoeliger.

 

Ik denk dat het vooral een gemaksservice zal worden.. je hebt mensen die 1x in de week een hele boatload boodschappen gaan doen. Op het totaalbedrag daarvan maakt 8 euro weinig verschil (150, 158, wat zou het)... maar of je daarmee wilt zeulen en of je het in een beetje redelijke tijd kunt inladen en afrekenen blijft de vraag.

Link naar reactie
  • 0

Nog een simpele tip: als je zo'n bakfiets koopt, versier en bedruk hem dan op een originele manier. Je ziet die dingen steeds vaker in het straatbeeld, dus uniek is hij niet. Maar het is wel gratis advertentieoppervlakte, dus een leuke manier om je site kenbaar te maken (neem een korte en makkelijke url!) of aandacht te trekken van mensen terwijl het beestje buiten bij de de AH staat.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Vergeet inderdaad niet dat je aleen maar boodschappen verkoopt je verkoopt ook een sociaal contact.

 

Ik ken ouderen die er al twee dagen naar uit kijken als de pedicure komt. Kunnen ze ff een half uurtje hun verhaal kwijt.

 

Bij sommige staat de kalender helemaal vol:

Maandag pedicure

Dinsdag Kapster

Woensdag Schoondochter

Donderdag...boodschappen service

Vrijdag ....fysio

etc...

 

Oftewel er is volgens mij ook ruimte voor vermaak. Misschien kun j er een uitje van maken.

Huur je een bus (ehm heb je rijbewijs?) en ga je mischien wel gewoon met een groep oudjes boodschappen doen (kerstballen show e, strand, bos, bezichtiging etc.). 15 euro per persoon. Twee uurtjes uit en thuis. Als je 6 dames hebt, heb je 90 euro. Wel iets voor de iet wat meer vermogendere mensen, maar denk dat ze het nu al regelmatig uitgeven en wellicht willen er een paar voor een vriendin betalen.

 

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ga anders eerst eens wat marktonderzoek doen.

Stap eens binnenbij wat oudevandalen en ga 's morgens eens bij een kinderdagverblijf posten, met een beetje geluk vind je een ouder die enkele seconden tijd heeft.

Je kunt natuurlijk proberen een mini enquete formulier mee te geven, en deze dan aan het einde van de dag weer ophalen.

 

We hebben laats ook iemand gehad die wat meer service aanbood, bijvoorbeeld, wachten op een cv monteur, de honduitlaten, pakketjes aan pakken, bankstellen binnen laten enzovoort.

 

Justmy2cents

 

Hoi Nico,

 

Begrijp het: je hebt oude vandalen en jonge vandalen. LOL!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Link naar reactie
  • 0

hoi allemaal ik ben met een vriend van me ook bezig om precies hetzelfde te doen

we hebben al een website wij vragen voor leden 3 euro en 4 euro voor niet leden

er komt heel veel bij kijken je moet alle voorwaarden goed op papier zetten en heb je al patent erop gevraagd bij

kvk handel wij zitten in zuidlaren veel dorpjes er buiten met geen winkels vooral nu de benzine zo duur is stellen mensen het denk ik zeer op prijs dat ze willen bezorgt worden je pakt er alle doelgroepen mee ouderen,die gene die geen auto hebben,die gene die ziek zijn ,werken,lichamelijke problemen. hoor graag wat je plannen zijn ben erg benieuwd wij zijn er ook nog niet uit om het systeem precies te hebben zoals we willen probleem supermarkten werken niet mee misschien als je 300 klanten p/w bezorgt die normaal niet bij hun kunnen komen of kunnen bestellen.

 

gr. hapjegemak

Link naar reactie
  • 0

voor ouderen moet je speciaal tarief hebben bijvoorbeeld 65 plus ofzo die hebben de minste boodschappen nodig en je kan beter alleen boodschappen doen bijv:slager groenteboer en supermarkten als je de rest er ook bij gaat doen wordt het te ingewikkeld en je moet altijd zelf vooruit betalen speciale kratjes die van jou zijn dat die gene er borg voor betaald.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.