• 0

Wel of niet inschijven KvK en implicaties belastingaangifte

Hallo allemaal,

 

Naast mijn fulltime baan (40u per week) als online marketeer, wil ik diensten als online marketeer aanbieden op freelancebasis. Naar verwachting ga ik hier enkele uurtjes per week in steken, zo nu en dan in de avonden en weekenden. Bij voorkeur schrijf ik mij hiervoor niet in bij de KvK en vermijd ik de benodigde administratie als ondernemer, omdat het sporadisch werk zal zijn en hierdoor geen grote inkomstenbron.

 

Is het in dit geval een absolute eis om mij in te schrijven bij de KvK, of voldoet het om mijn inkomsten aan te geven als 'resultaat uit overige werkzaamheden'?

 

Hoor graag jullie advies!

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het hangt er o.a. vanaf hoeveel tijd je erin gaat steken, hoeveel je verwacht om te zetten en voor hoeveel klanten je dat gaat doen. Tussen 'enkele uurtjes per week' en 'sporadisch' zit volgens mij nog best veel verschil. Als je ieder kwartaal één zondagmiddag besteed aan het inrichten van een Adwords-campagne voor een bedrijf kun je dat prima zonder inschrijving doen, maar als je iedere week minstens een paar uur aan het werk gaat, zou ik die inschrijving toch wel sterk overwegen.

 

Houd er ook rekening mee dat je inschrijving ervoor zorgt dat je professioneler overkomt en überhaupt in staat bent om fatsoenlijk te factureren aan je opdrachtgevers. Neem in je afweging ook mee wat je toekomstplan /-wens is: denk/hoop/verwacht/wil je er in de toekomst meer tijd in steken? Dan kan het verstandig zijn om het meteen goed op te starten. Laat je ook niet teveel afschrikken door de administratieve last van een onderneming, want dat valt in jouw omvang allemaal wel mee. Het is wel belangrijk dat je de dingen die je moet doen, goed doet, maar het kost je niet enorm veel tijd.

 

Heb je al bij de KvK gekeken? En wat vond je van de criteria van een onderneming?

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij wat RubenT zegt en ook de waarschuwing van DaMedia is iets wat je even goed moet bekijken..

Welke administratie als ondernemer zie je tegenop? je zult op zijn minst moeten factureren of je nu wel of niet staat ingeschreven.

Als jij verwacht dat je minder dan 20.000 euro omzet maakt dan kun je gebruik maken van de KOR voor de BTW. Dat is eigenlijk de grootste administratieve last voor een ondernemer

en of je nu resultaat uit overige werkzaamheden of winst uit onderneming aangeeft in beide gevallen zul je je omzet en je kosten moeten bijhouden om je winst te bepalen waar je belasting over betaald  voor de inkomstenbelasting maakt de administratieve last niet veel uit tussen de ene en de andere vorm..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.