Al jaren doe ik voor mijn man de belasting aangifte en elk jaar krijg ik het bericht dat er een verschil zit tussen de activa en passiva. Ik los dit altijd op door te spelen met het eigen vermogen, maar ik weet dat dit natuurlijk niet juist is. Dit jaar wil ik het graag goed doen.
Dit zijn onze cijfers:
openingsbalans
activa
passiva
huisvesting
0
eigen vermogen
1621,11
voorraad
0
nog te betalen BTW
641,77
debiteuren
305
privé stortingen
0
privé opname
0
crediteuren
0
liquide middelen
1957,88
totaal
2262,88
2262,88
Verlies en winst
kosten
opbrengsten
auto en transportkosten
0
omzet
11655
huisvestingskosten
750
verkoopkosten
141,11
algemene kosten
2687,30
totaal kosten
3584,41
totaal opbrengsten
11655
netto winst
8070,59
Eindbalans 2020
activa
passiva
huisvesting
0
eigen vermogen
636,70
voorraad
0
nog te betalen BTW
168
debiteuren
511,23
privé stortingen
0
privé opname
9055
crediteuren
0
liquide middelen
1781,49
totaal
11347,72
9859,70
Bij de openingbalans heb ik Eigen vermogen berekent middels: totaal activa - nog te betalen BTW
Bij de eindbalans heb ik eigen vermogen berekent via eigen vermogen begin balans + behaalde winst - privé opname + privé stortingen.
Mijn activa en passiva zijn ongelijk nu op de eindbalans, maar ik weet niet hoe ik dit nu goed moet krijgen?
En als ik deze gegevens invoer belasting krijg ik dus ook een verschil en kan ik niet verder.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
IreneM
IreneM
Al jaren doe ik voor mijn man de belasting aangifte en elk jaar krijg ik het bericht dat er een verschil zit tussen de activa en passiva. Ik los dit altijd op door te spelen met het eigen vermogen, maar ik weet dat dit natuurlijk niet juist is. Dit jaar wil ik het graag goed doen.
Dit zijn onze cijfers:
Bij de openingbalans heb ik Eigen vermogen berekent middels: totaal activa - nog te betalen BTW
Bij de eindbalans heb ik eigen vermogen berekent via eigen vermogen begin balans + behaalde winst - privé opname + privé stortingen.
Mijn activa en passiva zijn ongelijk nu op de eindbalans, maar ik weet niet hoe ik dit nu goed moet krijgen?
En als ik deze gegevens invoer belasting krijg ik dus ook een verschil en kan ik niet verder.
Heeft er iemand advies?
vr. groet Irene
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71369-juiste-openingsbalans-verlies-en-winst-en-eindbalans-opstellen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag