Ik doe sinds kort zaken buiten de EU. Ik verkoop soms goederen of repareer ik goederen voor klanten buiten de EU. Het gaat om een paar zendingen per maand.
Ik heb allemaal gelezen wat voor documenten ik moet bewaren, echter loop ik bij het document "invoerbewijs van het land van bestemming" vast.
Ik gebruik UPS om zendingen naar het buitenland te versturen en zij bieden geen mogelijkheid om een invoerbewijs te downloaden/ontvangen. Ik heb meerderen keren contact opgenomen met de klantenservice maar zo'n document hebben zij niet. Wat ik wel heb en bewaar is de door mij ingevulde "Commerical Invoice" waarop de waarde en de omschrijving van de goederen staat (en uiteraard de facturen van UPS).
Mijn vraag is: is zo'n invoerbewijs vereist of zijn de commercial invoice en factuur genoeg? Ik wil liever niet in de problemen komen bij een controle en ik wil mijn administratie zo compleet mogelijk houden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
slimmeorder
slimmeorder
Hallo allemaal,
Ik doe sinds kort zaken buiten de EU. Ik verkoop soms goederen of repareer ik goederen voor klanten buiten de EU. Het gaat om een paar zendingen per maand.
Ik heb allemaal gelezen wat voor documenten ik moet bewaren, echter loop ik bij het document "invoerbewijs van het land van bestemming" vast.
Ik gebruik UPS om zendingen naar het buitenland te versturen en zij bieden geen mogelijkheid om een invoerbewijs te downloaden/ontvangen. Ik heb meerderen keren contact opgenomen met de klantenservice maar zo'n document hebben zij niet. Wat ik wel heb en bewaar is de door mij ingevulde "Commerical Invoice" waarop de waarde en de omschrijving van de goederen staat (en uiteraard de facturen van UPS).
Mijn vraag is: is zo'n invoerbewijs vereist of zijn de commercial invoice en factuur genoeg? Ik wil liever niet in de problemen komen bij een controle en ik wil mijn administratie zo compleet mogelijk houden.
Hebben jullie tips?
Bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71439-administratie-zakendoen-buiten-de-eu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag