Jump to content
StellaInsights
Verberg

Graag jullie feedback op ons platform voor productfeedback

vraag
Description of your concept:

Het concept is om fabrikanten en producenten te helpen met het optimaliseren van hun Marketing, Sales en Product Development. Door de feedback van de verschillende webshops uit te lezen en te analyseren kunnen wij uitgebreide rapportages maken van wat klanten zeggen over een product. Met deze rapportages krijgt de fabrikant inzage over welke verkoopkanalen goed werken en hoe zijn hun producten kunnen verbeteren.

 

De site die wij een aantal dagen geleden gelanceerd hebben is: https://stellainsights.nl/

Describe what you have done up to now for this:

Wij hebben een platform gebouwd (nu nog in Beta) die reviews en beoordelingen analyseert en normaliseert. Door extra meta-data hieraan toe te voegen kunnen wij gedetaileerde rapportages opstellen per product, verkoopkanaal en categorie.

What is the challenge you want to solve with your concept:

De uitdaging is om met ons concept klanten te helpen om betere keuzes te maken op gebied van Marketing, Sales en Product Development. Door te analyseren wat klanten zeggen over een product krijg je realistische beeld over hoe je product te verbeteren is of waar je je focus op kunt richten.

How does this differ from existing concepts:

Wij focussen ons op het gebied van klanttevredenheidsonderzoeken. Op dit vlak worden er vaak nieuwe onderzoeken gestart onder een kleine doelgroep. De klanten hiervan betalen vaak hoge bedragen voor deze onderzoeken en krijgen vaak niet een compleet beeld. Ons concept baseert zich meer op bestaande data en reviews/beoordelingen.

What is the kind of feedback you are hoping to get:

Ideeën over dit concept en of er bepaalde beren op de weg zijn. Wij zitten nu nog in Beta fase en hopen de komende weken producenten en fabrikanten te koppelen aan het platform om zo ook van hun waardevolle feedback te krijgen.

  

Link to post
Share on other sites

9 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Reviews zijn vaak behoorlijk subjectief. 

Daarom is het mijns inziens erg lastig daarop adviezen te geven en deze te analyseren. 

Zie daar geen meerwaarde eerlijk gezegd. 

Waarom zou ik daarvoor betalen ?

Kun je een voorbeeld geven van een analyse ?

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Jouw metrics leveren natuurlijk niet dezelfde informatie als panels.

 

Heb je voor jezelf al helder wat jouw systeem net zo goed kan als de duurdere klantonderzoeken? Communiceer je dat ook naar jouw klanten?

 

Gebruik je zelf de duurdere methodes om je eigen methode te (blijven) ijken?

 

Zijn er dingen die jouw systeem beter kunnen dan de traditionele methodes? Zo ja, dan vormen die eigenschappen mogelijk een belangrijk deel van je USP. Communiceer je die ook?

 

Ik heb op je website gekeken, ik zie dat je het woord "oplossingen" graag gebruikt, maar niet snel concreet wordt. Is dat met opzet zo?


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Op 25-8-2021 om 12:43, zzpegel zei:

Reviews zijn vaak behoorlijk subjectief. 

Daarom is het mijns inziens erg lastig daarop adviezen te geven en deze te analyseren. 

Zie daar geen meerwaarde eerlijk gezegd. 

Waarom zou ik daarvoor betalen ?

Kun je een voorbeeld geven van een analyse ?

 

Dank je wel voor je reactie.

 

Individuele reviews zijn vaak subjectief maar wij willen graag kijken naar het grotere plaatje. Als je honderden reviews van een product doorneemt kan je veel beter een goed beeld schetsen.

 

Een voorbeeld is een rapport waarin je kan zien welk verkoopkanaal het beste scoort. Of bijv. welke leeftijdsgroep de hoogste (of laagste) waardering geeft. Daarmee kan je je marketing-budget veel efficiënter gebruiken.

Een ander voorbeeld is het analyseren van de plus- en min-punten die alle klanten geven. Als je dat analyseert kan je jouw product verbeteren en verder ontwikkelen. 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Op 25-8-2021 om 12:56, Branko Collin zei:

Jouw metrics leveren natuurlijk niet dezelfde informatie als panels.

 

Heb je voor jezelf al helder wat jouw systeem net zo goed kan als de duurdere klantonderzoeken? Communiceer je dat ook naar jouw klanten?

 

Gebruik je zelf de duurdere methodes om je eigen methode te (blijven) ijken?

 

Zijn er dingen die jouw systeem beter kunnen dan de traditionele methodes? Zo ja, dan vormen die eigenschappen mogelijk een belangrijk deel van je USP. Communiceer je die ook?

 

Ik heb op je website gekeken, ik zie dat je het woord "oplossingen" graag gebruikt, maar niet snel concreet wordt. Is dat met opzet zo?

 

Dank je voor de duidelijke reactie.

 

Wij hopen de komende weken met pilot-klanten te gaan praten om zo duidelijker te krijgen hoe ons systeem is in te zetten en hoe het voordeel te behalen is t.o.v. de traditionele panels. Uiteraard zullen wij bij de komende releases van het platform dit gaan communiceren.

 

Wij zijn al (en blijven) in gesprek met een pool van data-analisten die ons helpen met het testen en ontwikkelen van nieuwe rapportages en algoritmes. Op dit moment is het platform nog in Beta en zo hopen we te blijven ontwikkelen.

 

Een USP op dit moment is de prijs. Deze is een fractie van een opgezette enquête of panel. Maar omdat we nog in ontwikkeling zijn moet dat nu nog niet de drijfveer zijn. Een ander USP is de toegang tot het platform en zelf rapportages kunnen opzetten en draaien. En ook als een fabrikant een nieuw product lanceert kan de data gelijk in het dashboard ingezien worden.

 

En op de website proberen we nog enigszins algemeen te blijven met onze oplossingen. Dit heeft vooral te maken met het grijze gebied omtrent data-extractie van de verkoopkanelen. 

 

Allemaal goede punten die je noemde dus dank je wel voor de feedback.

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Heel veel online klantbeoordelingen gaan niet sec of zelfs juist niet over het specifieke, geleverde product of de bepaalde, geleverde dienst in enge zin maar breder over de levertijd en ervaringen met een klantenservice of onderneming in algemene zin.

 

Ik zie daarom meer in gerichte navraag op webbestellingen op artikelniveau of in het betrekken van mogelijke geinteresseerden in productontwikkeling.

 

Het zou mij verbazen als de data voor een zinnige analyse nu al beschikbaar zouden zijn in de vorm van publieke productbeoordelingen. Tweakers en Consumentenbond?

 

Tevreden klanten plaatsen geen of niet zo snel (product)beoordelingen of deze zijn al onderdeel van marketing & sales, dus mijn vermoeden is dat je positieve terugkoppeling mist of bekende informatie gaat hergebruiken (bubbel- of mythevorming).

 

Verder niet om negatief te doen, maar ik begrijp jullie website na drie of vier bezoeken nog altijd niet.

 

Mvg,

 

Wigbolt

Edited by Wigbolt

Kinderbestek met naam en datum gratis graveren. Onze collecties kinderbestek en kinderservies.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Je vraagt feedback op een door jullie nog op te zetten feedbackplatform, dan zou je toch eerst het beta-platform zodanig kunnen inzetten om feedback op jullie idee te vragen?


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, gespecialiseerd in Opzetten, Aanpassen of Verbeteren van bedrijven in de Belevenis-, Hospitality- & Leisure-markt. Hulpvraag? Ideeën? Plannen? Neem gerust Contact op!

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Belangrijk aan reviewplatforms:

 

  • Integratie met Sterren in Google
  • Makkelijke en Snel ladende widgets voor op eigen website.
  • Invoer van reviews op eigen website
  • Eenvoudige import en uitnodiging van huidige klanten / contact-bestanden.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

IT Beheer, Detachering en Cybersecurity  | Treinkaartjes | Vastgoed advocaat

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik vind je verhaal hierboven veel begrijpelijker dan wat je nu presenteert op de website. Heeft dat een rede?


Gespecialiseerd in softwarestrategie en projectreddingsmissies: https://bonaroo.nl/

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dank jullie wel allemaal voor de goede feedback. De komende weken gaan we besteden aan het verduidelijken van de teksten en de richting welke we opgaan. We zij en blijven nog steeds op zoek naar de juiste doelgroep en de markt waar wij ons in willen begeven dus jullie commentaar helpt daar zeker in.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 12 leden online en 173 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept