Ik heb een werknemer die een contract heeft voor 10 maanden.
Dit contract begon in augustus met een proeftijd van twee maanden.
Werknemer is nu nog 7 maanden in dienst totdat het contract verlengt of beëindigd zou moeten worden.
Nu is de situatie plots veranderd dat ik met deze werknemer per direct uit elkaar zal moeten gaan.
De reden hiervan is persoonlijk en van oud DGA/oprichter. Er is geen schuldvraag, financiële of juridische reden.
Het is een loyaliteit kwestie waar ik verder niet over wil discussiëren in dit topic.
Dit staat in het getekende contract onder contractduur/opzegging:
Deze arbeidsovereenkomst vangt aan op 02 augustus 2021 en wordt aangegaan voor de duur van 10 maanden met een proeftijd van twee maanden. De dienstbetrekking eindigt in ieder geval zonder dat opzegging is vereist bij het bereiken door werknemer van de AOW-gerechtigde leeftijd. Het dienstverband kan door beide partijen tussentijds worden opgezegd met in achtneming van de wettelijke opzegtermijn.
Welke opties heb ik als werknemer om de arbeidsovereenkomst tussentijds de ontbinden?
1: Maandelijks doorbetalen tot einde contract.
2: Eenmalig 7xmaandsalaris (25k ) betalen en een ontbinding ondertekenen.
3: UWV / Kantonrechter inschakelen om goedkeuring te ontvangen voor ontbinding.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JoopInstal
JoopInstal
Hallo,
Ik heb een werknemer die een contract heeft voor 10 maanden.
Dit contract begon in augustus met een proeftijd van twee maanden.
Werknemer is nu nog 7 maanden in dienst totdat het contract verlengt of beëindigd zou moeten worden.
Nu is de situatie plots veranderd dat ik met deze werknemer per direct uit elkaar zal moeten gaan.
De reden hiervan is persoonlijk en van oud DGA/oprichter. Er is geen schuldvraag, financiële of juridische reden.
Het is een loyaliteit kwestie waar ik verder niet over wil discussiëren in dit topic.
Dit staat in het getekende contract onder contractduur/opzegging:
Deze arbeidsovereenkomst vangt aan op 02 augustus 2021 en wordt aangegaan voor de duur van 10 maanden met een proeftijd van twee maanden. De dienstbetrekking eindigt in ieder geval zonder dat opzegging is vereist bij het bereiken door werknemer van de AOW-gerechtigde leeftijd. Het dienstverband kan door beide partijen tussentijds worden opgezegd met in achtneming van de wettelijke opzegtermijn.
Welke opties heb ik als werknemer om de arbeidsovereenkomst tussentijds de ontbinden?
1: Maandelijks doorbetalen tot einde contract.
2: Eenmalig 7xmaandsalaris (25k ) betalen en een ontbinding ondertekenen.
3: UWV / Kantonrechter inschakelen om goedkeuring te ontvangen voor ontbinding.
4: ?
5: ?
In afwachting van advies.
Groeten
Titel aangepast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72390-tijdelijke-werknemersovereenkomst-vroegtijdig-be%C3%ABindigen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
29 antwoorden op deze vraag