Misschien dwaal ik een beetje af, maar ik heb me er de laatste weken ook hogelijk over verbaasd dat banken miljoenen aan marketing uitgeven en vervolgens de follow-up op zo'n schromelijke wijze vernachellen dat m.i. 90% van die marketinginvesteringen volkomen weggegooid geld zijn. Natuurlijk is e.a regio en persoons gebonden, maar ter lering ende vermaak mijn ervaring.
Rabobank: Ik vul op de website in dat ik graag een afspraak wil maken over een groeicrediet. Ik wordt (waarschijnlijk automatisch) binnen een paar uur gemaild dat er binnen 2 dagen contact met me wordt opgenomen, en ja hoor ik wordt gebeld voor een afspraak. Vervolgens wordt me gevraagd van alles en nog wat toe te mailen terwijl ik alleen een eerste orienterend gesprek wilde. Maar goed, als dat efficienter is... Kom ik een week later daar in gesprek met een volkomen á communicatief iemand. Heeft mijn websites niet bekeken "omdat ie geen internettoegang had" en ook geen tijd gehad de zaken die ik hem toegemaild te lezen. Hij gaf me geen kaartje, legde zijn functie niet uit, vertelde niets en stelde ook geen vragen! Ik moest alles uit hem trekken en het enige dat hij kon bedenken was dat ik maar met een taxatie/WOZ en jaarcijfers moest komen de volgende keer. Tjonge, zo iemand kan een heleboel kwaliteiten hebben, maar als tie bij mij werkte kwam hij nóóit met een klant in contact! :P
ING bank
Ik kom op een netwerklunch een senior accountmanager van ING Haarlememrmeer tegen en vertel hem dat ik nadenk over een groeikrediet. "nou leuk". Dat viel niet onder zijn hoede maar hij zou er zeker voor zorgen dat er door de juiste mensen contact met me opgenomen zou worden. Dit is inmiddels een week of 8-9 geleden, en je raad het al... niets meer wat gehoord :o. Na een week of 2 maar gewoon een formulier ingevuld via de ING website.. Aangegeven dat ik een gesprek wilde over een groeicrediet. Binnen 2 uur een mooi automatisch mailtje dat er binnen 2 dagen contact opgenomen zou en worden. En ja hoor! na een week of 4 :o belt er een druk mannetje die begrepen had dat ik een starterspakket wilde aanvragen..... Toch maar afspraak gemaakt. Tijdens de afspraak blijkt dat de man helemaal niet gaat over dit soort kredieten en alleen bedragen tot iets van € 10.000 die binnen één gesprek geregeld moeten worden :-\ Hij geeft mijn gegevens door aan het kantoor dat contact met me zal opnemen.. Je raad het al..... ???
Dan de ABN Amro
Dè bank bekend als arrogant. Ik kom een accountmanager tegen op een netwerkborrel. Hij geeft aan dat hij eigenlijk voor de grotere bedrijven is maar dat hij zal regelen dat er een afspraak komt. de volgende morgen belt ie en zegt dat hij het eigenlijk wel leuk vindt om zelf langs te komen (dus niet bij hun op kantoor..) Afspraak gemaakt en vervolgens een 2 uur durend gesprek met alle "ins en outs" van mijn business waarbij hij mij uitgebreid adviseert over wat ze graag willen zien in het plan en wat volgens hem de beste financieringsvorm zou zijn etc. Ook mijn hypotheek die bij hun loopt noemde hij even en gaf aan dat ie meteen zou checken wat het zou kosten die over te sluiten als we dat mee zouden nemen in het plan. Hier belde hij binnen 2 dagen over terug. Dat noem ik nou verkopen! :D
Nogmaals, het is natuurlijk persoons en regio gebonden, maar dat is dan wel lekker als je als marketeer bij een ING of Rabo wordt aferekend op resultaten van miljoenen verslindende marketingcampagnes...
Nu nog de tijd vinden om dat plan af te schrijven....
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Wilbert Philippo
Wilbert Philippo
Misschien dwaal ik een beetje af, maar ik heb me er de laatste weken ook hogelijk over verbaasd dat banken miljoenen aan marketing uitgeven en vervolgens de follow-up op zo'n schromelijke wijze vernachellen dat m.i. 90% van die marketinginvesteringen volkomen weggegooid geld zijn. Natuurlijk is e.a regio en persoons gebonden, maar ter lering ende vermaak mijn ervaring.
Rabobank: Ik vul op de website in dat ik graag een afspraak wil maken over een groeicrediet. Ik wordt (waarschijnlijk automatisch) binnen een paar uur gemaild dat er binnen 2 dagen contact met me wordt opgenomen, en ja hoor ik wordt gebeld voor een afspraak. Vervolgens wordt me gevraagd van alles en nog wat toe te mailen terwijl ik alleen een eerste orienterend gesprek wilde. Maar goed, als dat efficienter is... Kom ik een week later daar in gesprek met een volkomen á communicatief iemand. Heeft mijn websites niet bekeken "omdat ie geen internettoegang had" en ook geen tijd gehad de zaken die ik hem toegemaild te lezen. Hij gaf me geen kaartje, legde zijn functie niet uit, vertelde niets en stelde ook geen vragen! Ik moest alles uit hem trekken en het enige dat hij kon bedenken was dat ik maar met een taxatie/WOZ en jaarcijfers moest komen de volgende keer. Tjonge, zo iemand kan een heleboel kwaliteiten hebben, maar als tie bij mij werkte kwam hij nóóit met een klant in contact! :P
ING bank
Ik kom op een netwerklunch een senior accountmanager van ING Haarlememrmeer tegen en vertel hem dat ik nadenk over een groeikrediet. "nou leuk". Dat viel niet onder zijn hoede maar hij zou er zeker voor zorgen dat er door de juiste mensen contact met me opgenomen zou worden. Dit is inmiddels een week of 8-9 geleden, en je raad het al... niets meer wat gehoord :o. Na een week of 2 maar gewoon een formulier ingevuld via de ING website.. Aangegeven dat ik een gesprek wilde over een groeicrediet. Binnen 2 uur een mooi automatisch mailtje dat er binnen 2 dagen contact opgenomen zou en worden. En ja hoor! na een week of 4 :o belt er een druk mannetje die begrepen had dat ik een starterspakket wilde aanvragen..... Toch maar afspraak gemaakt. Tijdens de afspraak blijkt dat de man helemaal niet gaat over dit soort kredieten en alleen bedragen tot iets van € 10.000 die binnen één gesprek geregeld moeten worden :-\ Hij geeft mijn gegevens door aan het kantoor dat contact met me zal opnemen.. Je raad het al..... ???
Dan de ABN Amro
Dè bank bekend als arrogant. Ik kom een accountmanager tegen op een netwerkborrel. Hij geeft aan dat hij eigenlijk voor de grotere bedrijven is maar dat hij zal regelen dat er een afspraak komt. de volgende morgen belt ie en zegt dat hij het eigenlijk wel leuk vindt om zelf langs te komen (dus niet bij hun op kantoor..) Afspraak gemaakt en vervolgens een 2 uur durend gesprek met alle "ins en outs" van mijn business waarbij hij mij uitgebreid adviseert over wat ze graag willen zien in het plan en wat volgens hem de beste financieringsvorm zou zijn etc. Ook mijn hypotheek die bij hun loopt noemde hij even en gaf aan dat ie meteen zou checken wat het zou kosten die over te sluiten als we dat mee zouden nemen in het plan. Hier belde hij binnen 2 dagen over terug. Dat noem ik nou verkopen! :D
Nogmaals, het is natuurlijk persoons en regio gebonden, maar dat is dan wel lekker als je als marketeer bij een ING of Rabo wordt aferekend op resultaten van miljoenen verslindende marketingcampagnes...
Nu nog de tijd vinden om dat plan af te schrijven....
Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company
Hope is not a strategy!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7262-marketing-follow-up-van-banken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag