Ga naar inhoud

BTW teruggaaf maar uitstel loonheffing (coronamaatregelen)

Geplaatst:

robinjong1985

Wij verwachten een vrij forse teruggaaf omzetbelasting maar hebben ook uitstel gevraagd voor de loonheffing enz worden die dan verrekend of staan die dingen los van elkaar.

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Als het dezelfde belastingplichtige is dan kunnen die verrekend worden inderdaad, zo ook bij BV's die binnen een fiscale eenheid vennootschapsbelasting zitten

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Roel J

Volgens mij gebeurd het niet automatisch, je kunt een verzoek doen.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/aangifte_betalen_en_toezicht/belasting_betalen_of_terugkrijgen/verrekening_loonbelasting_en_omzetbelasting/

Volgens mij gebeurd automatische verrekening alleen voor aanslagen/aangiften waarvan de betaaltermijn is verstreken en na herinnering niet is betaald.

Ik zou gewoon even bellen met de belastingtelefoon hoe dat werkt als je uitstel hebt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.