Op internet zie ik staan dat het veelal niet loont om nieuwe auto's zakelijk te rijden, gezien de hoge bijtelling.
Daarentegen zie ik ook dat de bijtelling voor Zzpers nooit hoger kan zijn dan de daadwerkelijke afgeschreven kosten.
Hoe zit dit nu precies? Als ik dit met mijn beperkte kennis lees dan kan ik alleen maar concluderen dat ik in mijn situatie altijd quit speel. Aangezien ik voor slechts ca. €2000 terugvorder aan btw per jaar en dan dus ook maar max €2000 aan bijtelling hoef te betalen.
Echter betaal ik bij de laatste aangifte wel 2.7% boor de correctie van het privégebruik wat een zakelijk auto na een paar jaar toch duurder maakt.
Begrijp ik het zo goed, of zie ik iets over het hoofd?
Vriendelijke groet
Glenn.
Het wordt enorm gewaardeerd als iemand de tijd neemt om te reageren of ik dit juist heb of niet.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Glennvanb
Glennvanb
Beste allemaal,
Op internet zie ik staan dat het veelal niet loont om nieuwe auto's zakelijk te rijden, gezien de hoge bijtelling.
Daarentegen zie ik ook dat de bijtelling voor Zzpers nooit hoger kan zijn dan de daadwerkelijke afgeschreven kosten.
Hoe zit dit nu precies? Als ik dit met mijn beperkte kennis lees dan kan ik alleen maar concluderen dat ik in mijn situatie altijd quit speel. Aangezien ik voor slechts ca. €2000 terugvorder aan btw per jaar en dan dus ook maar max €2000 aan bijtelling hoef te betalen.
Echter betaal ik bij de laatste aangifte wel 2.7% boor de correctie van het privégebruik wat een zakelijk auto na een paar jaar toch duurder maakt.
Begrijp ik het zo goed, of zie ik iets over het hoofd?
Vriendelijke groet
Glenn.
Het wordt enorm gewaardeerd als iemand de tijd neemt om te reageren of ik dit juist heb of niet.
Titel aangepast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73390-bijtelling-auto-voor-zzper/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag