Ik heb een systeem waarin ik mijn voorraad bijhoud. Hierin zitten mijn facturen, voorraad, klanten, inkoop/verkoop enz.
Klanten die bestellen, bestellen in datzelfde systeem, dus alles is erin te vinden btw overzicht enz.
Nu worden al mijn mutaties/tellingen wel bijgehouden, maar ik kan hier niet in zoeken. Als ik een voorraadverschil verwerk zet ik er een reden bij (bijvoorbeeld over datum, ruiling, verpakking stuk, eindejaarstellingen enz.), maar ik kan hier niet op zoeken. Nu zijn het al 500 records die ik aan moet klikken en kijken wat het is.
Als ik nu een controle krijg, kan ik niet oproepen wat ik afschrijf aan producten die ik wel heb ingekocht maar door welke reden dan ook niet heb verkocht.
Ik voer ze ook niet op als schadepost, want ze staan in het systeem al als inkoop en zijn al betaald. Zodra ik een telling doe, worden ze als post afgeboekt op €0,- in die dag van mijn kasopmaak in dat systeem. Het product is dan fysiek uit mijn voorraad verwijderd en uiteraard is de totale waarde inkoop ex btw van mijn gehele voorraad weer aangepast.
Moet ik aantonen waar de producten heen zijn gegaan? Bijvoorbeeld op verzoek laten zien, wat ik over datum heb afgeboekt.
(verkoopfacturen, maakt het systeem wel aan en kan ik laten zien)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Therapeut
Therapeut
Ik heb een systeem waarin ik mijn voorraad bijhoud. Hierin zitten mijn facturen, voorraad, klanten, inkoop/verkoop enz.
Klanten die bestellen, bestellen in datzelfde systeem, dus alles is erin te vinden btw overzicht enz.
Nu worden al mijn mutaties/tellingen wel bijgehouden, maar ik kan hier niet in zoeken. Als ik een voorraadverschil verwerk zet ik er een reden bij (bijvoorbeeld over datum, ruiling, verpakking stuk, eindejaarstellingen enz.), maar ik kan hier niet op zoeken. Nu zijn het al 500 records die ik aan moet klikken en kijken wat het is.
Als ik nu een controle krijg, kan ik niet oproepen wat ik afschrijf aan producten die ik wel heb ingekocht maar door welke reden dan ook niet heb verkocht.
Ik voer ze ook niet op als schadepost, want ze staan in het systeem al als inkoop en zijn al betaald. Zodra ik een telling doe, worden ze als post afgeboekt op €0,- in die dag van mijn kasopmaak in dat systeem. Het product is dan fysiek uit mijn voorraad verwijderd en uiteraard is de totale waarde inkoop ex btw van mijn gehele voorraad weer aangepast.
Moet ik aantonen waar de producten heen zijn gegaan? Bijvoorbeeld op verzoek laten zien, wat ik over datum heb afgeboekt.
(verkoopfacturen, maakt het systeem wel aan en kan ik laten zien)
aangepast door TherapeutLink naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73653-moet-ik-aantonen-wat-ik-afschrijf-op-niet-verkoopbare-producten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag