In juli 2022 ben ik een BV/Holding gestart. Ik ben 100% aandeelhouder in beide entiteiten. Ik had gekozen voor verlengt boekjaar want ik dacht winst zal nihil worden (<30k). Onverwacht wordt er voor dit jaar 150k winst gemaakt.
Met de aangekondigde verhoging van VpB in 2023 van 15% naar 19%, had ik (achteraf gezien) beter niet kunnen kiezen voor een verlengt boekjaar, kan dat nog verandert worden zonder opnieuw naar de notaris te moeten?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JackNL
JackNL
In juli 2022 ben ik een BV/Holding gestart. Ik ben 100% aandeelhouder in beide entiteiten. Ik had gekozen voor verlengt boekjaar want ik dacht winst zal nihil worden (<30k). Onverwacht wordt er voor dit jaar 150k winst gemaakt.
Met de aangekondigde verhoging van VpB in 2023 van 15% naar 19%, had ik (achteraf gezien) beter niet kunnen kiezen voor een verlengt boekjaar, kan dat nog verandert worden zonder opnieuw naar de notaris te moeten?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73788-gebroken-boekjaar-nieuwe-bv-verhoging-vpb-2023-wat-nu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag