• 0

Starten vanuit de WW wordt makkelijker

Hallo allen,

 

Omdat er regelmatig vragen van starters uit uitkeringssituaties op HL verschijnen, hierbij een persbericht dat zojuist mijn burelen bereikte.

Het ziet er naar uit dat de overheid steeds beter begint te snappen wat ze moeten doen om ons kikkerlandje wat 'ondernemerschapsvriendelijker' te maken.

 

*****

02 december 2005

 

Nr. 05/042

Eigen bedrijf starten vanuit WW wordt makkelijker

 

 

Het wordt eenvoudiger om vanuit de WW een eigen bedrijf te beginnen. Een WW-gerechtigde krijgt maximaal zes maanden de tijd om de levensvatbaarheid van het bedrijf te bewijzen. Gedurende die periode mag de startende ondernemer opdrachten verwerven en uitvoeren. De inkomsten worden voor 70 procent verrekend met de uitkering. Om concurrentievervalsing tegen te gaan, is de periode beperkt tot zes maanden. De ministerraad heeft hiermee ingestemd op voorstel van minister De Geus van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

 

Het zelfstandig ondernemerschap wordt door het kabinet gezien als een belangrijke motor voor de Nederlandse economie, maar op dit moment hebben werklozen alleen de mogelijkheid zich gedurende drie maanden te oriënteren op het ondernemerschap. In die periode mogen zij geen opdrachten verwerven of uitvoeren. Dit werkt volgens het kabinet belemmerend voor het starten van een eigen bedrijf.

 

Mocht het bedrijf uiteindelijk toch mislukken dan kan opnieuw een beroep worden gedaan op de WW. De duur van de zogeheten herlevingstermijn is afhankelijk van het opgebouwde WW-recht en ligt tussen anderhalf jaar en maximaal ruim drie jaar na de start van het bedrijf. De herlevingstermijn is afhankelijk van het arbeidsverleden van de startende ondernemer, en dus gunstig voor ouderen. Om in aanmerking te komen voor de regelingen heeft een WW’er wel toestemming nodig van het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV). Het UWV beoordeelt vooraf het plan van aanpak. Met het UWV moet de startende ondernemer ook individueel afspraken maken over de invulling van de sollicitatieplicht.

 

Het kabinet streeft ernaar dat de wijzigingen per 1 juli 2006 ingaan.

 

RVD, 02.12.2005

 

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben benieuwd of 1 juli 2006 ook daadwerkelijk de ingangsdatum is. Dat zal een goede impuls zijn voor ondernemend NL.

 

;) John

 

Hallo allen,

 

Omdat er regelmatig vragen van starters uit uitkeringssituaties op HL verschijnen, hierbij een persbericht dat zojuist mijn burelen bereikte.

Het ziet er naar uit dat de overheid steeds beter begint te snappen wat ze moeten doen om ons kikkerlandje wat 'ondernemerschapsvriendelijker' te maken.

 

*****

02 december 2005

 

Nr. 05/042

Eigen bedrijf starten vanuit WW wordt makkelijker

 

 

Het wordt eenvoudiger om vanuit de WW een eigen bedrijf te beginnen. Een WW-gerechtigde krijgt maximaal zes maanden de tijd om de levensvatbaarheid van het bedrijf te bewijzen. Gedurende die periode mag de startende ondernemer opdrachten verwerven en uitvoeren. De inkomsten worden voor 70 procent verrekend met de uitkering. Om concurrentievervalsing tegen te gaan, is de periode beperkt tot zes maanden. De ministerraad heeft hiermee ingestemd op voorstel van minister De Geus van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

 

Het zelfstandig ondernemerschap wordt door het kabinet gezien als een belangrijke motor voor de Nederlandse economie, maar op dit moment hebben werklozen alleen de mogelijkheid zich gedurende drie maanden te oriënteren op het ondernemerschap. In die periode mogen zij geen opdrachten verwerven of uitvoeren. Dit werkt volgens het kabinet belemmerend voor het starten van een eigen bedrijf.

 

Mocht het bedrijf uiteindelijk toch mislukken dan kan opnieuw een beroep worden gedaan op de WW. De duur van de zogeheten herlevingstermijn is afhankelijk van het opgebouwde WW-recht en ligt tussen anderhalf jaar en maximaal ruim drie jaar na de start van het bedrijf. De herlevingstermijn is afhankelijk van het arbeidsverleden van de startende ondernemer, en dus gunstig voor ouderen. Om in aanmerking te komen voor de regelingen heeft een WW’er wel toestemming nodig van het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV). Het UWV beoordeelt vooraf het plan van aanpak. Met het UWV moet de startende ondernemer ook individueel afspraken maken over de invulling van de sollicitatieplicht.

 

Het kabinet streeft ernaar dat de wijzigingen per 1 juli 2006 ingaan.

 

RVD, 02.12.2005

 

 

 

;)

http://www.BIZZschool.nl.

Speciaal voor de kleinere onderne(e)m(st)ers, die ingaat op de belangrijkste succesfactoren. Hoe de kans op resultaat te versnellen. Voor degenen die groot durven te dromen en een krachtig business fundament wensen.

Link naar reactie
  • 0

Ziet er goed uit. 6 maanden starten met behulp van uitkering. Geen sollicitaieplicht en rechten op een uitkering schuiven gewoon door. Inkomen wordt voor 70% verrekend met de uitkering.

 

Ik vind het top. Het is niet veel, maar alle beetjes helpen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Betekent dit dat de 6 maands periode nu al van toepassing is? Volgens is de algemene maatregel van bestuur nog niet bekrachtigd. Ook bij het UWV staan op de website nog de oude regels. Het laatste persbericht van het ministerie is van begin april. Bij www.Lancelot.nl wordt ook aangegeven het nieuwe regime nog niet van kracht is. Wellicht dat hier en daar coulance wordt toegepast.....

http://www.BIZZschool.nl.

Speciaal voor de kleinere onderne(e)m(st)ers, die ingaat op de belangrijkste succesfactoren. Hoe de kans op resultaat te versnellen. Voor degenen die groot durven te dromen en een krachtig business fundament wensen.

Link naar reactie
  • 0

Van de site van SZW

 

Er zijn twee wetsvoorstellen ingediend. Het ene wetsvoorstel is door het parlement goedgekeurd, het andere wetsvoorstel moet nog behandeld worden in de Eerste Kamer. Onderdelen van deze voorstellen zullen op verschillende momenten in werking treden.

 

Per 1 juli 2006

 

Voor WW-gerechtigden wordt het makkelijker om een eigen bedrijf te starten. Als het UWV toestemming verleent, kan een starter gedurende een periode van maximaal zes maanden met behoud van zijn uitkering als ondernemer aan de slag. De inkomsten worden voor 70% verrekend met de uitkering en er hoeft niet gesolliciteerd te worden.

Verder wordt de periode verlengd waarin de starter kan terugvallen op zijn WW-uitkering als de onderneming mislukt. Deze periode wordt gelijk aan de resterende duur van de WW-uitkering bij de start van de onderneming, en is minstens anderhalf jaar en maximaal drie jaar.

Let op: Er kan al sinds 19 april 2006 gebruik worden gemaakt van de nieuwe regeling.

 

....

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Tijdens een bijeenkomst in mei bij het UWV kon men over de regeling nog niets concreets zeggen, ze hadden er wel ideeen over maar ze weten zelf nog niet hoe ze e.e.a. uit moeten voeren.

 

En aangezien het UWV in NL de uitvoeringsinstantie is voor o.a. de WW vraag ik me af of er iemand al een concrete ervaring heeft op dit gebied. Ik heb de datum ook gelezen maar ken nog geen persoon (en ik ken er meerdere ...) die deze regeling al toepast in de praktijk.

 

Dus als er een ervaringsdeskundige is ... ik hoor graag meer hierover ...

 

Groet Ard

Link naar reactie
  • 0

Ik reageer maar even op mijzelf ....

 

inmiddels ben ik iemand tegen het lijf gelopen die deze nieuwe regeling reeds in de praktijk heeft toegepast!!!

 

Ik heb zelfs inmiddels de hand weten te leggen op informatie zoals men er binnen het UWV mee om dient te gaan (volgens mij heet dat vak tegenwoordig Business Intelligence ....)

 

Kortom Go-Go-Go om maar even in de monsterbord-taal te spreken.

 

Groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

Als ervaringdeskundige, begeleid sinds april 2004 mensen middels een IRO vanuit WW en WAO naar een eigen bedrijf, zou ik zeker het monsterboard-advies niet geven.

 

Als je eenmaal met de oriëntatieperiode start, stopt je uitkering na verloop van die termijn en als je dan onvoldoende inkomsten kunt genereren om van rond te komen, heb je een serieus probleem.

 

Veel handiger is om met een haalbaarheidsanalyse te beginnen. Enige, zeer kleine -in mijn ogen-, nadeel is dat je moet blijven solliciteren. In plaats van go-go-go (iets wat me als parachutist zeker aanspreekt) zou ik zeggen wees voorzichtig en gewogen eerlijk, zeker in je taalgebruik naar het UWV toe.

 

Zelf adviseer ik mijn klanten om pas met de oriëntatieperiode te starten als je zeker bent van je levensonderhoud.

 

Hartelijke groet,

Diny van den Bout

 

 

Beste Diny,

 

Het betreft hier niet de "oude" oriëntatieperiode van 3 maanden maar een aanapssing van de wet waardoor het mogelijk is om daadwerkelijk te starten MET behoud van uitkering. Ik raad je aan om alle info hieromtrend op dit forum en bij CWZ/UWV goed te bestuderen aangezien het DE mogelijkheid is om vrijwel risicoloos vanuit een uitkering met een bedrijf te starten en (i.t.t. de oude regeling) direct ook klanten te werven. Het zou jammer zijn als jouw klanten door een verkeerd advies niet worden geInformeerd over deze deze nieuwe regeling en daardoor een kans om uit de uitkering te geraken laten liggen.

 

Dus GO,GO,GO!!!!

 

Gr. Niek

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor diegene met interesse in de nieuwe regels.

 

Volgens mijn informatie behandelt de eerste kamer op 20 juni een wetswijziging die nodig is om de nieuwe ww-regeling per 1 juli te kunnen invoeren. Over een week of wat moet er dus meer duidelijkheid zijn. Hopelijk wordt er dan ook meer bekend over de daadwerkelijke UITVOERING van de regeling. Dat lijkt mij geen overbodige luxe.

 

@Niek: Oordeel je niet een beetje snel over een nieuw HL-lid door Diny te betichten van het geven van verkeerde adviezen op basis van een kort stukje tekst? Misschien is het ook met de nieuwe regeling nog steeds verstandig om tijdens het onderzoeken van de haalbaarheid gewoon te blijven solliciteren. Dat scheelt wellicht nog steeds een hoop ellende. Want praktisch niemand weet op dit moment HOE risicoloos de nieuwe regeling wordt.

 

Karen (die hoopt dat er nu eindelijk eens een redelijke en werkbare regeling komt voor ondernemende ww-ers en hun begeleiders)

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Voor diegene met interesse in de nieuwe regels.

 

@Niek: Oordeel je niet een beetje snel over een nieuw HL-lid door Diny te betichten van het geven van verkeerde adviezen op basis van een kort stukje tekst? Misschien is het ook met de nieuwe regeling nog steeds verstandig om tijdens het onderzoeken van de haalbaarheid gewoon te blijven solliciteren. Dat scheelt wellicht nog steeds een hoop ellende. Want praktisch niemand weet op dit moment HOE risicoloos de nieuwe regeling wordt.

 

 

Beste Karen,

 

Uit de reactie van Diny blijkt duidelijk dat ze refereerd aan de "oude regeling" en dat ze zich nog niet heeft verdiept in de nieuwe regeling. Daarbij geeft ze ook nog eens verkeerde informatie over de oude regeling want als na de oriëntatieperiode blijkt dat het starten van een eigen onderneming geen haalbare kaart is dan blijft de uitkering gewoon behouden. (Het heet niet voor niets ORIENTATIE-periode). Uiteraard ben je dan wel weer verplicht om te sollicteren.

 

Uit wat er tot nu toe naar buiten is gekomen blijkt duidelijk dat overheid/UWV met de nieuwe regeling beoogd om een aantal nadelen uit de oude regeling weg te nemen. Een beetje ondernemer (in spé) haakt hier op in en maakt gebruik van de nieuwe mogelijkheden die worden geboden. Dat een IRO-consultant op grond van verkeerde informatie hierbij op de rem trapt is eigenlijk niet eens relevant. Aangezien je van een beetje ondernemer mag verwachten dat die via meerdere kanalen zijn/haar informatie vergaard en zich dus niet door deze verkeerde informatie laat afremmen.

 

Mijn mening.

 

Gr, Niek

 

 

Link naar reactie
  • 0

Diny,

 

ik ben het helemaal met je eens dat je eerst moet kijken naar de haalbaarheid.

 

De nieuwe regeling, die op de WW-ers gericht is, is in de praktijk beter uitvoerbaar. Mensen kunnen "ongeremd" ondernemen zonder zich druk te maken over hun correct in te vullen urenbriefje. Ze hebben dus 6 maanden de tijd om hun boreling, de nieuwe onderneming, van de grond te krijgen.

 

In die zin is mijn go-go-go bedoeld, tot nu toe werd nogal veel tijd en energie gestoken in allerhande "urenbriefjes-tactieken". Dus voor zowel de uitkeringsgenieter, het UWV maar ook begeleiders van zelfstandigen (waar ik er dus ook 1 van ben ....) is de nieuwe regeling in de praktijk waarschijnlijk prettiger. Vandaar ook mijn vergelijk met de WAO/WIA, waar de verrekeningsmethode al wordt toegepast. Mijn ervaringen daarmee zijn positief.

 

Groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

gewogen eerlijk

 

 

Diny,

 

het mooie van dit forum is dat er kanjers als Karen op zitten die ook oog hebben voor enige forumetiquette .. Karen bedankt daarvoor!!!

 

Dus allereerst van harte welkom op HL. Leuk iets te lezen van iemand die ook mensen begeleid bij hun start en daarbij (vanzelfsprekend) haar eigen invalshoek kiest (is altijd leerzaam)

 

Ik ben benieuwd wat jij verstaat onder het begrip "gewogen eerlijk" ??

 

Groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

Dit is mijn advies m.b.t. de te volgen procedure aan een uitkeringgerechtigde die overweegt om als zelfstandige te starten. Graag jullie aanvullingen en commentaar.

 

1. Werk een idee uit tot een concept waarmee je aan de slag kan.Dat hoeft nog geen ondernemersplan te zijn maar zet voor jezelf alles op papier wat in je gedachten opkomt. Bespreek dit vervolgens met een aantal mensen uit je omgeving om te testen of je idee door anderen wordt begrepen. Erg leerzaam en het tempert je eerste halleuja gevoelens behoorlijk kan ik uit ervaring zeggen.Voel je je onzeker, vraag dan via een IRO bij het UWV een coach aan die je zelf uitzoekt

 

2. Als je na een paar maanden nog steeds in je concept gelooft maak er dan serieus werk van. Dit is het moment om bij het UWV een orientatieperiode van 3 maanden aan te vragen.Dat doe je simpel door een kort briefje naar je eigen UWV kantoor te sturen met het verzoek om een oriëntatieperiode t.b.v. het opstarten van een eigen onderneming. Voor zover bij mij bekend blijft deze mogelijkheid ook bij de nieuwe regeling van kracht. Let op: Tijdens deze periode mag je nog geen actieve acquisitie plegen of daadwerkelijk werkzaamheden verrichten anders wordt je uitkering alsnog stopgezet. Hoewel het natuurlijk fijn is dat je je gedurende deze periode volledig op het op te starten bedrijf kunt richten is dit m.i. niet de belangrijkste reden waarom je vrijstelling voor solliciteren krijgt. Het kost de maatschappij (uitkeringsgerechtigde,cwi,uwv,werkgever, gemeenten) namelijk een enorme hoeveelheid tijd, geld en energie om alle niet gemotiveerde sollicitaties af te handelen Dat kan door de oriëntatieperiode nu gelukkig voorkomen worden. Maak in deze periode ook vast afspraken met het UWV over het daadwerkelijk starten met behoud van uitkering volgens de nieuwe UWV regeling. Bij veel UWV-kantoren weet men zelf nog nauwelijks hoe deze regeling in de praktijk uitgevoerd moet worden dus dat voorkomt verrassingen op het moment dat je daadwerkelijk start.

 

3. Na uiterlijk 3 maanden moet je je ondernemingsplan en de financiering rond hebben. In de praktijk is deze periode vaak tekort. Als je aan het UWV kunt laten zien dat je heel erg serieus bezig bent dan lukt het meestal wel om nog een keer een verlenging van 3 maanden voor de oriëntatieperiode te krijgen.

 

4. De daadwerkelijk start. Zorg dat je vooraf (op papier!) alle afspraken met het UWV hebt vastgelegd. Met name de wijze waarop je winst en dus je inkomsten worden vastgesteld die dienen ter verekening met je uitkering moeten zijn vastgelegd. Daarnaast is het ook handig om een tussentijdse evaluatie af te spreken. Ook dien je vooraf de condities te hebben bepaald op basis waarvan na een halfjaar je uitkering helemaal (of gedeeltelijk als blijkt dat je alleen een part-time salaris uit je onderneming kunt halen) stop wordt gezet. Ook maak je afspraken over onder welke condities je je onderneming helemaal stop zet als die niet rendabel blijkt te zijn. Daarnaast moet je ook nog afspraken vastleggen over de uitkeringsgarantietermijn, d.w.z. de termijn waarin je alsnog je onderneming kunt stopzetten en terug kunt vallen op je oude uitkeringsrechten.

 

5. Als het goed is maak je binnen een half jaar een zodanige omzet en winst dat je je eigen broek kunt ophouden. Een waarschuwing: Ga in je ondernemnigsplan niet uit van inkomsten via een uitkering. Zie dit uitsluitend als een vangnet. Anders heb je kans te gemakzuchtig te zijn waardoor je te weinig acquistie pleegt met alle nare gevolgen van dien.

 

6. Mocht het bedrijf niet levensvatbaar blijken haal dan de gemaakte uitspraken met het UWV uit de kast en beeindig het bedrijf op een zodanige wijze dat alle betrokkenen minimale schade lijden.

 

Succes!

 

Gr. Niek

 

.

 

Link naar reactie
  • 0

Enkele adviezen die ik per pm kreeg verwerkt.

 

Dit is mijn advies m.b.t. de te volgen procedure aan een uitkeringgerechtigde die overweegt om als zelfstandige te starten. Graag jullie aanvullingen en commentaar.

 

1. Werk een idee uit tot een concept waarmee je aan de slag kan.Dat hoeft nog geen ondernemersplan te zijn maar zet voor jezelf alles op papier wat in je gedachten opkomt. Bespreek dit vervolgens met een aantal mensen uit je omgeving om te testen of je idee door anderen wordt begrepen. Erg leerzaam en het tempert je eerste halleuja gevoelens behoorlijk kan ik uit ervaring zeggen.Voel je je onzeker, vraag dan via een IRO bij het UWV een coach aan die je zelf uitzoekt

 

2. Als je na een paar maanden nog steeds in je concept gelooft maak er dan serieus werk van. Dit is het moment om bij het UWV een orientatieperiode van 3 maanden aan te vragen.Dat doe je simpel door een kort briefje naar je eigen UWV kantoor te sturen met het verzoek om een oriëntatieperiode t.b.v. het opstarten van een eigen onderneming. Voor zover bij mij bekend blijft deze mogelijkheid ook bij de nieuwe regeling van kracht. Let op: Tijdens deze periode mag je nog geen actieve acquisitie plegen of daadwerkelijk werkzaamheden verrichten anders wordt je uitkering alsnog stopgezet. Hoewel het natuurlijk fijn is dat je je gedurende deze periode volledig op het op te starten bedrijf kunt richten is dit m.i. niet de belangrijkste reden waarom je vrijstelling voor solliciteren krijgt. Het kost de maatschappij (uitkeringsgerechtigde,cwi,uwv,werkgever, gemeenten) namelijk een enorme hoeveelheid tijd, geld en energie om alle niet gemotiveerde sollicitaties af te handelen Dat kan door de oriëntatieperiode nu gelukkig voorkomen worden. Maak in deze periode ook vast afspraken met het UWV over het daadwerkelijk starten met behoud van uitkering volgens de nieuwe UWV regeling. Bij veel UWV-kantoren weet men zelf nog nauwelijks hoe deze regeling in de praktijk uitgevoerd moet worden dus dat voorkomt verrassingen op het moment dat je daadwerkelijk start.

 

3. Na uiterlijk 3 maanden moet je je ondernemingsplan en de financiering rond hebben. In de praktijk is deze periode vaak tekort. Als je aan het UWV kunt laten zien dat je heel erg serieus bezig bent dan lukt het meestal wel om nog een keer een verlenging van 3 maanden voor de oriëntatieperiode te krijgen.

 

4. De daadwerkelijk start. Zorg dat je vooraf (op papier!) alle afspraken met het UWV hebt vastgelegd. Wordt ook goede maatjes met je reïntegratiecoach van het UWV. Deze persoon kan je maken of breken! Houdt er ook rekening mee dat het plan door het UWV op haalbaarheid beoordeeld kan worden. Maak vooraf afspraken over de kriteria waaraan je ondernemingsplan moet voldoen En leg ook vast op welke wijze je winst en dus je inkomsten worden vastgesteld die dienen ter verekening met je uitkering. Daarnaast is het ook handig om een tussentijdse evaluatie af te spreken. Ook dien je vooraf de condities te hebben bepaald op basis waarvan na een halfjaar je uitkering helemaal (of gedeeltelijk als blijkt dat je alleen een part-time salaris uit je onderneming kunt halen) stop wordt gezet. Ook maak je afspraken over onder welke condities je je onderneming helemaal stop zet als die niet rendabel blijkt te zijn. Daarnaast moet je ook nog afspraken vastleggen over de uitkeringsgarantietermijn, d.w.z. de termijn waarin je alsnog je onderneming kunt stopzetten en terug kunt vallen op je oude uitkeringsrechten.

 

5. Als het goed is maak je binnen een half jaar een zodanige omzet en winst dat je je eigen broek kunt ophouden. Een waarschuwing: Ga in je ondernemnigsplan niet uit van inkomsten via een uitkering. Zie dit uitsluitend als een vangnet. Anders heb je kans te gemakzuchtig te zijn waardoor je te weinig acquistie pleegt met alle nare gevolgen van dien.

 

6. Mocht het bedrijf niet levensvatbaar blijken haal dan de gemaakte uitspraken met het UWV uit de kast en beeindig het bedrijf op een zodanige wijze dat alle betrokkenen minimale schade lijden.

 

Succes!

 

Gr. Niek

 

.

 

Link naar reactie
  • 0

Ben benieuwd. Ik heb voor een client afgelopen week een eerste verzoek gedaan voor een startperiode "nieuwe stijl". Hij wil ongeveer 15 juli aanstaande starten met zijn eigen zaak.

 

Ik houd jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen op dit gebied.

 

(dat het kabinet gevallen zal is zal toch hopelijk geen invloed hebben .....)

 

Groeten Ard

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.