Inmiddels heb ik een voedingssupplement geïmporteerd vanuit China. Omdat China buiten de EER ligt, geldt dat je gezien wordt als producent van het voedingssupplement en dus te allen tijde productaansprakelijk bent. Hiertoe wil ik graag een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten, maar dit is nog niet zo simpel. Tot op heden is bij alle verzekeringen het antwoord steevast: "Nee dit kunnen wij niet verzekeren". Erg vervelend dus. Ik las al het een en ander op dit forum, namelijk over "De Vereende" - dit loopt nog. De vraag is echter tegen welke prijs natuurlijk. Overigens wellicht goed om te noemen: ik heb reeds een food consultant ingehuurd: ik doe alles volgens het boekje / HACCP plan. Het is echt een veilig product (wordt onder andere periodiek in een lab getest), maar er blijft natuurlijk altijd een restrisico.
Afijn, ik heb een aantal vragen waarbij sommigen mij hopelijk kunnen helpen:
Zijn er nog andere opties om een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering te regelen? Heeft iemand een idee over specifieke verzekeraars, of andere suggesties?
Het belangrijkste vind ik dat ik, in het zeldzame geval dat er echt iets fout gaat met het product, er niet persoonlijk aan onderdoor ga. Daarom zit ik te denken om mijn huidige eenmanszaak om te zetten naar een B.V. om persoonlijke aansprakelijkheid te verminderen. Wat is jullie visie hieromtrent? Verder, heeft iemand een idee in hoeverre je er persoonlijk echt aan onderdoor kan gaan?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Teun.
Teun.
Beste leden,
Inmiddels heb ik een voedingssupplement geïmporteerd vanuit China. Omdat China buiten de EER ligt, geldt dat je gezien wordt als producent van het voedingssupplement en dus te allen tijde productaansprakelijk bent. Hiertoe wil ik graag een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten, maar dit is nog niet zo simpel. Tot op heden is bij alle verzekeringen het antwoord steevast: "Nee dit kunnen wij niet verzekeren". Erg vervelend dus. Ik las al het een en ander op dit forum, namelijk over "De Vereende" - dit loopt nog. De vraag is echter tegen welke prijs natuurlijk. Overigens wellicht goed om te noemen: ik heb reeds een food consultant ingehuurd: ik doe alles volgens het boekje / HACCP plan. Het is echt een veilig product (wordt onder andere periodiek in een lab getest), maar er blijft natuurlijk altijd een restrisico.
Afijn, ik heb een aantal vragen waarbij sommigen mij hopelijk kunnen helpen:
Groet,
Teun
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73854-import-voedingssupplement-china-bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering-vs-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag