• 0

UK bank account openen voor Limited vanuit NL bestuurd

Hallo, 

 

Mijn partner en ik zijn bezig met het opzetten van een limited in het Verenigd Koninkrijk die exclusief diensten verleent aan klanten in het Verenigd Koninkrijk. Wij wonen (voorlopig) allebei in Nederland en het is ons nog niet gelukt om een UK bank te vinden waar wij eenbusiness account kunnen openen , omdat deze banken als vereiste hebben dat de accounthouder in het Verenigd Koninkrijk woont. Het openen van een account bij een NL bank om onze betalingen te ontvangen lijkt ook geen optie omdat we dan al snel met hogere transactiekosten zitten. Heeft iemand hier ervaring mee/tips? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 1
27 minuten geleden, Remyvl zei:

Het openen van een account bij een NL bank om onze betalingen te ontvangen lijkt ook geen optie omdat we dan al snel met hogere transactiekosten zitten.

Optie 1. Ga verhuizen en open een UK-account.

Optie 2. Laat de betalingen op de NL-account binnenkomen en betaal de hogere transactiekosten ... if any.

Optie 3. Open een van de vele online banking accounts als je een onoverbrugbaar bezwaar hebt om een beetje meer te betalen. Zie daarvoor ... Best Business Bank accounts for Non-UK Residents in 2022.

 

Optie 2 lijkt mij de meest pragmatische ...

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Zal als Nederlander wel eens extra lastig kunnen worden.

 

Heb een tijdje in de UK gewoont, en had tot voor kort nog een (lege) bankrekening daar.

Maar kreeg na Brexit het bericht dat ze die moesten sluiten.

Naar ik begrepen heb heeft de bank nog moeite gedaan ook om bestaande klanten in EU landen te behouden.

Maar kregen ze daar van twee landen geen toestemming voor. Italie en Nederland...

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Cosara zei:

Optie 2. Laat de betalingen op de NL-account binnenkomen en betaal de hogere transactiekosten ... if any.

 

Om geld vanuit de UK naar NL over te hevelen zonder transactiekosten heb ik een rekening bij Revolut geopend. Die online bank is gevestigd ergens in de Baltics, maar je kan geld aanhouden in verschillende valuta's en kostenloos overboeken. Dus dan komt het binnen als ponden, die zet je om in euro's en vervolgens boek je die naar je Nederlandse rekening.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
14 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Om geld vanuit de UK naar NL over te hevelen zonder transactiekosten heb ik een rekening bij Revolut geopend. Die online bank is gevestigd ergens in de Baltics, maar je kan geld aanhouden in verschillende valuta's en kostenloos overboeken. Dus dan komt het binnen als ponden, die zet je om in euro's en vervolgens boek je die naar je Nederlandse rekening.

Revolut hebben we ook naar gekeken inderdaad, maar die werken helaas niet met het type bedrijf (crowdfundingplatform) wat wij aan het oprichten zijn. We zitten nu naar Wise te kijken als mogelijk alternatief. Bedankt voor de suggestie! 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Cosara zei:

Optie 1. Ga verhuizen en open een UK-account.

Optie 2. Laat de betalingen op de NL-account binnenkomen en betaal de hogere transactiekosten ... if any.

Optie 3. Open een van de vele online banking accounts als je een onoverbrugbaar bezwaar hebt om een beetje meer te betalen. Zie daarvoor ... Best Business Bank accounts for Non-UK Residents in 2022.

 

Optie 2 lijkt mij de meest pragmatische ...

 

In de constructie van optie 2 kijk je gemiddeld tegen 1,2% extra transactiekosten op credit- en debitcard betalingen aan. Ons verdienmodel bestaat voornamelijk uit een fee van 10%, waar de transactiekosten inzitten dus 1,2% wordt dan 12% van onze omzet. Hierom proberen we een account bij een NL bank om betalingen te ontvangen te vermijden. 

Link naar reactie
  • 0
14 minuten geleden, Remyvl zei:

In de constructie van optie 2 kijk je gemiddeld tegen 1,2% extra transactiekosten op credit- en debitcard betalingen aan. Ons verdienmodel bestaat voornamelijk uit een fee van 10%, waar de transactiekosten inzitten dus 1,2% wordt dan 12% van onze omzet. Hierom proberen we een account bij een NL bank om betalingen te ontvangen te vermijden. 

 

Is dat niet op te lossen met diensten als Stripe Connect?

Waarbij er gewoon een account in de valuta van de klant wordt aangemaakt, en de PSP de overboeking aan de klant regelt, en zorgt dat er een percentage voor jullie platform wordt afgesnoept.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.