Zoals bekend veranderen in 2023 de regels omtrent het DGA salaris. Een belangrijk punt is bijvoorbeeld dat je jezelf minstens zoveel loon geeft als de meest verdienende werknemer in de werkmij. Qua regel vrij duidelijk maar qua uitvoerbaarheid vraag ik mij af:
Het kan betekenen dat je dus de 25% die je voorheen niet uit hoefde keren, nu wel uit moet keren en dat je fee ontoereikend is ofwel de liquiditeit in de BV?
Vroeger was het een medewerker in een vergelijkbare functie. Stel nu (concreet voorbeeld) ik heb een werknemer in dienst die een paar jaar voor pensioen zit. Deze geniet een directeurssalaris en is jaren geïndexeerd waardoor deze qua bonus, auto en brutoloon vrij hoog zit. Moet ik mijn loon per 1-1-2023 hieraan gelijk stellen of kan ik aannemelijk maken dat ik met een veel korter directie lidmaatschap en dienstverband lager zit? Dus dat deze persoon historisch voordeel heeft omdat deze, toen ik nog geen vinger in de pap had, hoog is ingeschaald
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dirkmuis
dirkmuis
Zoals bekend veranderen in 2023 de regels omtrent het DGA salaris. Een belangrijk punt is bijvoorbeeld dat je jezelf minstens zoveel loon geeft als de meest verdienende werknemer in de werkmij. Qua regel vrij duidelijk maar qua uitvoerbaarheid vraag ik mij af:
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74229-dga-salaris-2023/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag