Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marvin2023
Marvin2023
Beste allemaal,
Ik heb met net ingeschreven om toch een post te kunnen aanmaken.
Ik ben me aan het verdiepen in fiscale zaken (en boekhouding).
Ik heb voor nu 2 vragen, er komen er vast meer later:
1) Is ZZP Nederland iets om op te abboneren en daar terecht te kunnen met je ondernemingsvragen ? Of zijn er andere betaalde websites?
Ik doe zelf de boekhouding dus kan niet meteen terecht bij een boekhouder.
2) Nu zijn de inrichtingskosten voor een niet zelfstandige werkruimte in mijn huurwoning niet aftrekbaar (kom ik nu pas achter)
ttps://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/winst/inkomstenbelasting/inkomstenbelasting_voor_ondernemers/werkruimte_in_de_woning
Zou ik de werkruimte alsnog zelfstandig kunnen maken ?
1. Ik wil de voorkant van de huurwoning gebruiken als kantoor. Die ruimte wil ik scheiden met een scheidingswand.
De voordeur is meteen de ingang/opgang. Werkruimte is voor minimaal 90% voor het werk.
2. Sanitaire voorzieningen : Als je voordeur binnenkomt loopt je tegen toiletdeur aan, linkse deur gaat naar werkruimte.
(1e verdieping huurwoning heeft een 2e toilet)
3. U zou de werkruimte kunnen verhuren aan een derde. > Deze weet ik niet. Onderhuur in huurhuis is wat lastig neem ik aan.
Alvast bedankt,
Marvin
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74654-heb-ik-een-zelfstandige-werkruimte-gecre%C3%ABerd-in-een-huurhuis/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag