• 0

Transportreclame

Hallo HL-leden,

 

Ik heb weer eens iets nieuws bedacht, en wilde graag eens met jullie brainstormen.

 

Voor mijn werk ben ik best veel onderweg, van en naar mijn opslag, naar mijn speellocaties. En, hopelijk in 2006, ook met mobiel lasercombat. (aanbieden op locatie bij de klant)

 

Nu ben ik hiervoor van plan om een bepaald concept te gaan maken, dit houdt in een aanhanger met een trekker ervoor. Maar niet zomaar een aanhanger, dit strookt niet met het kwaliteitsimago wat we willen uitdragen, maar een zogenaamde streamer. (voor info zie: http://www.streamer-trailer.nl/welkom.html

 

Deze streamer heeft alle faciliteiten aan boord om geheel self-supporting Lasercombat te kunnen aanbieden op elke locatie. Je moet hierbij denken aan stroom en lichtvoorziening, een standkachel en als we willen zelfs een airconditioning.

 

Nu had ik het idee om naast reclame voor mijzelf het overgebleven oppervlak ter beschikking te stellen aan door mij geselecteerde bedrijven. (Dacht aan Coca Cola, Mars en Brunotti) Op deze manier houd ik een vinger aan de pols met het imagoverhaal.

 

Probleem is natuurlijk, hoe maak ik deze bedrijven enthousiast om mij als kleine ondernemer te sponsoren.

 

Wil er nog bijvertellen dat advertentieruimte op drie kanten van de Streamer waarschijnlijk 500 Euro per maand moet kosten, dus 6.000 Euro op jaarbasis. Dit lijkt mij voor deze bedrijven toch weinig geld, helemaal als je dit afzet tegen wat reclame op vrachtwagens kost.

 

Hebben jullie misschien nog ideeen die ik in mijn sponsorvoorstel kan meenemen?

 

Alvast bedankt.

 

Groet, Martin

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

OK even serieus nu.

 

Je zult moeten zoeken naar bedrijven die zich willen (durven in Nederland) associeren met dit soort activiteiten. En helaas denk ik dat dat niet mee zal vallen. De landmacht doet heel erg zijn best op allerlei braderieen, en ook andere korpsen zijn daar wel eens aanwezig. Ik geloof dat dat jongerengedoe in Utrecht in de Marine een sponsor heeft gevonden toen de kl zich terugtrok. Er is ook nogal wat rivaliteit tussen de verschillende krijgsmacht onderdelen, daar kun je gebruik van maken door te roepen dat de Mariniers al sponsoren als je bij de KL zit.

 

De Mariniers zitten trouwens in Doorn, ga daar eens praten.

Ooit heb ik meegedaan aan de Roparun en toen was het Korps Mariniers één van de hoofdsponsors van ons team.

 

Verder kun je eens kijken of Jeep geinteresseerd is,zij waren ook één van de sponsors van BoB.

 

Verder kent Nederland ook nog wel wat specialistische bedrijfjes op het gebied van tactical kleding.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf nou niet echt het idee dat ik een militairistische uitstraling heb met het bedrijf? Is ook juist iets wat we willen voorkomen.

 

De megafestatie waar je op doelt werd inderdaad gesponsord door de Landmacht, helaas is dit jongerenfestijn ter ziele gegaan....had er graag gestaan met een stand.

 

Maar ik kan natuurlijk altijd een poging wagen met defensie, probleem daar is alleen de hierarchie. Voordat je de beslissingmaker te pakken hebt ben je wel een tijd verder....alles moet via die naar die naar die...enz.

 

Maar goed, bedankt voor de tip Nico...ik ga hem zeker opvolgen.

 

Probleem bij Defensie is natuurlijk wel dat die er alles aan doen om juist geen schietgraag imago te hebben, dus weet niet of ze zitten te wachten om een schietspel te sponsoren? ???

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Defensie (of elk willekeurig overheidsbedrijf) lijkt me voor dergelijke initiatieven geen goede klant. Tegen de tijd dat je de juiste persoon voor je hebt, heb jij die truck al afgeschreven. Schiet niet echt op. Hebben ze eindelijk een beslissing genomen, draaien ze 'm maanden later weer terug. Nog iets: denk dat de KL en KM genoeg eigen trucks hebben om een dergelijke reclame op te zetten. Misschien kun je TomTom benaderen? Zij houden van informele reclame met groot bereik. Is een trendy merk/bedrijf en nog bezig met een grote naam opbouwen. Bovendien spreek jij hun doelgroep aan, gezien hun doelgroep zich op de weg bevindt...

It is not hard to take new paths, it's hard to leave the old

Link naar reactie
  • 0

Hallo Martin,

 

Kijk eens op: http://www.movico.nl/

 

Dit is een bedrijf wat al jaren dit soort trailers en promotie dingen doet.

De directeur Wim v.d. Waarsenburg is de vroegere promotor en organisator van de Avro's Top Pop discoshow.. en de Atari computershow. Dit was onder andere zo'n trailer waar alles in zat..

Ze doen nu heel veel van dit soort promotie stunts etc..

 

wellicht dat je hier iets aan hebt.

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Probeer de exposure te kwantificeren (hoeveel mensen verwacht je te bereiken... welke trajecten, welke wegen, welke steden etc... en wellicht kom je tot de ontdekking dat dit helemaal niet interessant is voor Cocal Cola (bijv. indien je route je langs rustoorden voert ;D).

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf nou niet echt het idee dat ik een militairistische uitstraling heb met het bedrijf? Is ook juist iets wat we willen voorkomen.

 

Sommige dingen moet je niet willen voorkomen denk ik.. Je laat mensen met een grote gun en een helm door een bos rennen terwijl ze op elkaar schieten - daar loopt de locale pacifistenvereniging nooit warm voor denk ik ;)

 

Maar wat de waarde van de reclame betreft: Het is, zoals al opgemerkt, nogal belangrijk hoe veel en waar je voertuig te zien is... als-ie vooral in de garage staat is het weinig aantrekkelijk erop te adverteren natuurlijk.

 

Misschien kun je eens kijken naar car styling/tuning bedrijven - het is wel een apart gevaarte, goed kans dat hun doelgroep toch even omkijkt. En wellicht kunnen ze wat in natura leveren (het ding tweaken in ruil voor reclame, zoiets?).

Link naar reactie
  • 0

Maar wat de waarde van de reclame betreft: Het is, zoals al opgemerkt, nogal belangrijk hoe veel en waar je voertuig te zien is... als-ie vooral in de garage staat is het weinig aantrekkelijk erop te adverteren natuurlijk.

 

Misschien kun je eens kijken naar car styling/tuning bedrijven - het is wel een apart gevaarte, goed kans dat hun doelgroep toch even omkijkt. En wellicht kunnen ze wat in natura leveren (het ding tweaken in ruil voor reclame, zoiets?).

 

Dat is natuurlijk zo.....maar hij is sowieso te zien voor de 4.000 spelers die we volgend jaar verwachten. Daarnaast altijd op de A12 naar Arnhem toe (omdat daar 1 van onze speellocaties ligt)

 

Maar als ik mobiel Lasercombat wil gaan aanbieden kan ik toch onmogelijk zeggen wie me daarvoor inhuurt en waar die mensen zitten? In principe door heel Nederland mogelijk...

 

Over die autotuners...tsja, dan zie ik ineens zo'n zwaar gepimpte Streamer voor me met van die 21" velgen met spinners... ;D..of dat nou is wat we willen uitstralen... ;)

Link naar reactie
  • 0

Tja, er is vast meer mogelijk qua autostyling dan het ding meteen volpimpen met bling-bling ;)

 

Natuurlijk weet je niet exact waar je gaat rijden, maar wellicht wel hoeveel ongeveer. Als ik zou overwegen te adverteren op een voertuig zou ik dat in ieder geval willen weten - reclame die niet (of niet door de doelgroep) gezien wordt is weggegooid geld natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Check misschien reclamebureaus of zij interesse hebben in jouw aanbod.

 

Of bedrijven voor wie spanning/ experience een interessante is : Red Bull; sigaretttenfiguren (of mag dat ook niet op een truck ?), of kijk naar de adverteerders bij off the road motors en rallye-bikes.

 

Denk : Avontuur ! Wild ! Mannen ! en dat levert dan wel inspiratie.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Qua kilometers moet je denken aan zo'n 25.000 tot 30.000 kilometer op jaarbasis.

 

Ik vind trouwens Red Bull ook wel een goede, die was ik nog vergeten in mijn lijstje...ga ik gelijk toevoegen. Had trouwens ook aan sigaretten gedacht, alleen mag dat volgens mij niet...en buiten dat om moet je je ook afvragen of je die wil associeren met je merk?

 

Had me inderdaad wel bedacht dat het bedrijven moeten zijn die aansluiten bij wat wij brengen....zo dacht ik bijvoorbeeld aan radio 538. Misschien Campari?

 

Maar we zien wel...ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

hmm 6000 euro per jaar...

Zou het niet meer waarde toevoegen als je voor jezelf reclame maakt op die kar? (Groot je website eronder...jouwdoelgroep denk namelijk meer in termen van "waar kan ik er meer info over vinden" en komt al snel bij internet uit....Een korte/simpel te onthouden site is dan cruciaal)

In combinatie met een flitsende site (die je ongetwijfeld al hebt)

 

Zou dit niet (veel) meer en sneller naamsbekendheid/reputatie voor jezelf opleveren? Hier ben je toch ook naar op zoek?

(denk O.A. aan het aantal mensen op die festaties, maar ook foto's die worden gemaakt en overal op internet zullen verschijnen)

 

Just some questions ;)

Link naar reactie
  • 0

Waarom plak je niet levengroot op de auto: deze ruimte is te huur. Volgens mij zijn er ook bedrijven die juist zoeken naar rijdende reclameborden. Misschien met google te achterhalen.

 

Je kan verder ook bedrijven benaderen waar jij iets voor verkoopt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.