• 0

Opgeheven holding heeft nog aandelen van werk bv. Hoe krijg ik die eruit?

Beste,

Ik had een werk bv met een compagnon. We hadden beide een holding welke ieder 50% van de aandelen in handen hadden. 

 

In 2020 ben ik echter gestopt met ondernemen en heb mijn holding opgeheven. Wij hebben er echter niet meer aan gedacht om via de notaris de aandelen die in bezit zijn van de holding, te geven aan mijn compagnon. 

 

Nu vraagt de bank voor correcte aktes en moeten de aktes aangepast worden. Echter is de holding al uitgeschreven uit de KVK in 2020. 

 

Hoe kan ik de aandelen van mijn holding overschrijven naar die van mijn compagnon? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur

Er blijken nog activa te zijn, dus de vereffening wordt heropend. Maar ik vermoed dat bij de oorsponkelijke vereffening die aandelen al op enigerlei grondslag toebedeeld zijn aan de compagnon en jullie vergeten zijn de notaris dit vast te laten leggen.

Hoe dan ook zul je naar een notaris moeten.

Link naar reactie
  • 0

Dat klopt inderdaad. We hebben toen gewoon afgesproken dat mijn aandelen naar hem gaan. Maar inderdaad niet naar de notaris gegaan toen. 

 

Inmiddels ben ik wel naar een notaris gegaan en zij zegt dat ik de aandelen niet meer kan overzetten. Dat ik eerst naar een advocaat moet gaan voor heropening van vereffening.

 

Echter ben ik inmiddels al zo lang niet meer betrokken bij de zaak dat ik hier niet veel geld aan wil besteden. Overdragen van aandelen kost al gauw €800 en dat vind ik meer dan zat. Het gaat immers om aandelen die €60 waard waren ten tijde van de opheffing van mijn holding... 

Link naar reactie
  • 0
Op 21-9-2023 om 17:56, Broodje met beleg zei:

Dat ik eerst naar een advocaat moet gaan voor heropening van vereffening.

Het is mij niet duidelijk waarom daar een advocaat voor nodig is.

 

In het verleden heeft bij ons een accountant het ook verkeerd gedaan. Holding opgeheven (met aandelen in werk BV) zonder notaris tussenkomst. De accountant heeft zijn kosten voor zich genomen en ze hebben de KvK inschrijving weer heropend met "in liquidatie" erachter. Vervolgens zal het een en ander via de notaris geregeld zijn, waarna de holding wel weer correct opgeheven kon worden.

 

Ik kan me overigens niet meer precies herinneren hoe we daar achter kwamen. Ik geloof dat de uitschrijving gewoon niet gelukt was van de holding en dat die "in liquidatie" bleef staan (dus nog gewoon ingeschreven) omdat deze nog aandelen bezat.

 

Ik zou zeggen... bel de KvK even om te vragen wat de huidige status van de inschrijving van de holding is en die van de werk BV, dat je geen aandeelhouder meer bent daar.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.