Ik heb grote winkel van zo'n 600m2 op een B locatie, die ik (tijdelijk) voor een mooie prijs huur. Omdat ik van plan ben volgend jaar een wereldreis te maken heb ik bedacht een deel van de winkel (150m2) onder te verhuren aan een andere winkel. Ik wil hier ongeveer 1000 per maand voor vragen, de energiekosten zullen we delen. Ik heb al een geïnteresseerde kandidaat, en toestemming van de eigenaar van het pand.
Dit is een mooie prijs voor zo'n ruimte op deze locatie. Wat ik in ruil hiervoor van de onderhuurder vraag is enkel mijn klanten te helpen, af te rekenen, en de koerier te helpen inladen wanneer er een kast opgehaald wordt. Voor het inpakken van webshop bestellingen stuur ik 2x per week zelf iemand naar de winkel om dit te regelen. Ik verkoop veelal duurdere producten, er zijn niet heel veel verkopen per dag, dus ze zullen hun handen hier niet vol aan hebben.
Een aantal zaken die ik zelf bedacht heb op op te nemen in het contract zijn :
- De stroomkosten worden gedeeld. Omdat het om een grote, niet geïsoleerde ruimte gaat is het niet rendabel de ruimte te verwarmen. Het gas is momenteel dicht gedraaid. Onderhuurder staat vrij de verwarming te gebruiken, alle kosten voor gas zullen echter voor rekening van onderhuurder komen.
- Onderhuurder zal klanten van verhuurder helpen, producten afrekenen, bezorgingen voor grote producten inplannen, en koeriers helpen inladen. Verhuurder zorgt voor afhandeling van eigen webshop bestellingen die met PostNL bezorgd kunnen worden.
- De kosten voor Buma / Stemra zullen worden gedeeld
- Muziek: Muziek zal worden afgespeeld van de afspeellijst van verhuurder, uitbreiding is mogelijk in overleg indien de muziek aansluit bij de sfeer van de winkel.
- Verkopen zullen zullen gescheiden worden met eigen pin systeem.
- De producten zullen van elkaar gescheiden blijven, en dienen enkel geplaatst te worden in de ruimtes zoals aangegeven op de plattegrond (nog opnemen in contract)
Mijn boekhouder raadde mij aan een sectie op te nemen waarin beide partijen een vertrouweingspersoon aanwijzen die samen met een 3e onafhankelijke vertrouwenspersoon uitspraak kunnen doen bij een eventueel geschil. Hier zou ik mij verder nog in moeten verdiepen met een jurist.
Eventueel nog iets dat de onderhuurder de ruimte gecontroleerd heeft op verboden goederen/zaken en dat de verantwoordelijkheid tijdens afwezigheid van verhuurder bij de onderhuurder ligt? Mag dit? Ik vertrouw deze personen, en ga hier absoluut niet van uit, maar je wilt jezelf wel goed indekken natuurlijk
Wat zijn verder zaken die ik moet opnemen, of rekening mee moet houden?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
AuthenticImport
AuthenticImport
Goedemiddag,
Ik heb grote winkel van zo'n 600m2 op een B locatie, die ik (tijdelijk) voor een mooie prijs huur. Omdat ik van plan ben volgend jaar een wereldreis te maken heb ik bedacht een deel van de winkel (150m2) onder te verhuren aan een andere winkel. Ik wil hier ongeveer 1000 per maand voor vragen, de energiekosten zullen we delen. Ik heb al een geïnteresseerde kandidaat, en toestemming van de eigenaar van het pand.
Dit is een mooie prijs voor zo'n ruimte op deze locatie. Wat ik in ruil hiervoor van de onderhuurder vraag is enkel mijn klanten te helpen, af te rekenen, en de koerier te helpen inladen wanneer er een kast opgehaald wordt. Voor het inpakken van webshop bestellingen stuur ik 2x per week zelf iemand naar de winkel om dit te regelen. Ik verkoop veelal duurdere producten, er zijn niet heel veel verkopen per dag, dus ze zullen hun handen hier niet vol aan hebben.
Een aantal zaken die ik zelf bedacht heb op op te nemen in het contract zijn :
- De stroomkosten worden gedeeld. Omdat het om een grote, niet geïsoleerde ruimte gaat is het niet rendabel de ruimte te verwarmen. Het gas is momenteel dicht gedraaid. Onderhuurder staat vrij de verwarming te gebruiken, alle kosten voor gas zullen echter voor rekening van onderhuurder komen.
- Onderhuurder zal klanten van verhuurder helpen, producten afrekenen, bezorgingen voor grote producten inplannen, en koeriers helpen inladen. Verhuurder zorgt voor afhandeling van eigen webshop bestellingen die met PostNL bezorgd kunnen worden.
- De kosten voor Buma / Stemra zullen worden gedeeld
- Muziek: Muziek zal worden afgespeeld van de afspeellijst van verhuurder, uitbreiding is mogelijk in overleg indien de muziek aansluit bij de sfeer van de winkel.
- Verkopen zullen zullen gescheiden worden met eigen pin systeem.
- De producten zullen van elkaar gescheiden blijven, en dienen enkel geplaatst te worden in de ruimtes zoals aangegeven op de plattegrond (nog opnemen in contract)
Mijn boekhouder raadde mij aan een sectie op te nemen waarin beide partijen een vertrouweingspersoon aanwijzen die samen met een 3e onafhankelijke vertrouwenspersoon uitspraak kunnen doen bij een eventueel geschil. Hier zou ik mij verder nog in moeten verdiepen met een jurist.
Eventueel nog iets dat de onderhuurder de ruimte gecontroleerd heeft op verboden goederen/zaken en dat de verantwoordelijkheid tijdens afwezigheid van verhuurder bij de onderhuurder ligt? Mag dit? Ik vertrouw deze personen, en ga hier absoluut niet van uit, maar je wilt jezelf wel goed indekken natuurlijk
Wat zijn verder zaken die ik moet opnemen, of rekening mee moet houden?
Alle tips zijn welkom!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75644-deel-winkel-onderverhuren-mooie-prijs-in-ruil-voor-bezetting-eigen-winkel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag