Stel, ik heb een website waar mensen met hun producten op adverteren. Zij betalen daar € 25 euro per maand voor. Voor ieder product dat middels de website voor ze verkocht wordt, krijg ik 8% van de opbrengst.
Moet ik op die € 25 euro belasting betalen en op die 8%? Hoeveel is dit dan?
En stel dat dit mijn enige bron van inkomsten is, moet ik dan, als ik over die € 25 euro en over die 8% al belasting heb betaald, ook weer belasting betalen over het geld dat overblijft? (mijn inkomsten?) hoeveel is dit dan?
Sorry, ik begrijp er werkelijk geen bal van. Van de belastingdienst site wordt ik ook niet veel wijzer. Ik dacht ik kwak hier mijn situatie neer en dan hoop ik dat iemand het wil uitleggen zoals het voor mijn situatie geldt.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
KvD1980
KvD1980
Stel, ik heb een website waar mensen met hun producten op adverteren. Zij betalen daar € 25 euro per maand voor. Voor ieder product dat middels de website voor ze verkocht wordt, krijg ik 8% van de opbrengst.
Moet ik op die € 25 euro belasting betalen en op die 8%? Hoeveel is dit dan?
En stel dat dit mijn enige bron van inkomsten is, moet ik dan, als ik over die € 25 euro en over die 8% al belasting heb betaald, ook weer belasting betalen over het geld dat overblijft? (mijn inkomsten?) hoeveel is dit dan?
Sorry, ik begrijp er werkelijk geen bal van. Van de belastingdienst site wordt ik ook niet veel wijzer. Ik dacht ik kwak hier mijn situatie neer en dan hoop ik dat iemand het wil uitleggen zoals het voor mijn situatie geldt.
Alvast erg bedankt!
Groetjes, KvD
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7578-btw-vraagje-over-webshop/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag