Wat is de best passende bedrijfsstructuur en waar moet ik rekening mee houden?
Huidige situatie: Ik ben ZZP-er sinds halverwege 2022. Dit jaar verwacht ik tussen 375 en 500k omzet en ik heb verwaarloosbare uitgaven en geen bezittingen.
Toekomst1-5 jaar: Ik verwacht dezelfde omzet of hoger. Mogelijk wat meer kosten maken door personeel aannemen. Overige uitgaven blijven minimaal.
Toekomst 5-10 jaar: Ik verwacht mogelijk lagere omzet.
Ik sluit niet uit om in het buitenland voor een paar jaar te wonen, maar dat is te onzeker om zwaar te wegen in huidig besluit.
Wens: Ik wil mijn persoonlijke aansprakelijkheid beperken en financieel aantrekkelijk sparen en uiteraard zo veel mogelijk euros overhouden. Volgens mij is hiervoor BV, of BV met holding de beste structuur.
Ik ga binnenkort dit aan een accountent voorleggen, maar wil mijzelf zo goed mogelijk vooraf informeren. Daarom de vraag, wat is de beste keuze voor bedrijfsstructuur. Waar moet ik allemaal mee rekening houden voor de stap van ZZP naar BV (met evt holding)?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
bovennemen
bovennemen
Wat is de best passende bedrijfsstructuur en waar moet ik rekening mee houden?
Huidige situatie: Ik ben ZZP-er sinds halverwege 2022. Dit jaar verwacht ik tussen 375 en 500k omzet en ik heb verwaarloosbare uitgaven en geen bezittingen.
Toekomst1-5 jaar: Ik verwacht dezelfde omzet of hoger. Mogelijk wat meer kosten maken door personeel aannemen. Overige uitgaven blijven minimaal.
Toekomst 5-10 jaar: Ik verwacht mogelijk lagere omzet.
Ik sluit niet uit om in het buitenland voor een paar jaar te wonen, maar dat is te onzeker om zwaar te wegen in huidig besluit.
Wens: Ik wil mijn persoonlijke aansprakelijkheid beperken en financieel aantrekkelijk sparen en uiteraard zo veel mogelijk euros overhouden. Volgens mij is hiervoor BV, of BV met holding de beste structuur.
Ik ga binnenkort dit aan een accountent voorleggen, maar wil mijzelf zo goed mogelijk vooraf informeren. Daarom de vraag, wat is de beste keuze voor bedrijfsstructuur. Waar moet ik allemaal mee rekening houden voor de stap van ZZP naar BV (met evt holding)?
Alvast bedankt voor jullie inzichten.
aangepast door bovennementoevoeging
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen