• 0

Mobiel bellen vanuit het buitenland

Al een jaar of vijf bel ik mobiel met Debitel, maar aan de kosten van internationale gesprekken erger ik me rot. Soms kost een enkel telefoontje me vijftig tot tachtig euro. Ze bieden Vodafone Passport, maar dat past niet in het tweejarig abonnement dat hun klantenservice me aangeraden heeft. Kan pas veranderd worden aan het end van het abonnement.

 

Je moet een telecomexpert zijn om al die varianten uit mekaar te houden.

 

Hoe houden jullie je internationale mobiele belkosten in de hand?

 

Gelukkig maken ook landelijke en Europese politici zich druk over deze slagroam-vetpot van de telecombedrijven, getuige deze vergelijkingssite van de Europese Commissie.

 

Ik zit nu naar Transatel te kijken, en dat lijkt een goeie uitweg uit die roaming-scam van de mobiele providers. Iemand ervaring mee?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

twalevel, ik heb precies het zelfde probleem. Ik bel me zakelijk rot (500-1000) per maand omdat ik voornamelijk in het buitenland zit. Ik heb het ook al geprobeerd uit te zoeken, maar tot op heden wordt ik nog niet echt wijzer. Het abonnement van vodafone lijkt me ook wel wat maar ik als windows smartphone fanaat heb dan niet echt veel keuze,

Adviezen zijn inderdaad zeer welkom

Ondernemer en Leancoach. Begin vandaag nog met Lean en krijg rust, regelmaat en resultaat!

Link naar reactie
  • 0

In welk land bel je veel en waar bel je dan veel naar toe? Het klinkt misschien vreemd maar het is soms goedkoper om in het betreffende land een mobiel (prepaid/abonnement) te nemen en dan met die mobiel naar een vast telefoonnummer in dat land te bellen dat doorgeschakeld is via voip naar een computer in nederland welke vervolgens belt met het nummer in nederland.

 

de kwaliteit is iets minder (tot 5% bij goede apparatuur). de kosten besparing kan echter zeer hoog zijn (afhankelijk van de nummers waar je heen belt en de precieze contracten die je hebt).

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Mogge,

 

Niet alleen met bellen, maar ook met mailen, lezen nieuws etc. heb ik het wel gehad met gebruik van mobiel in het buitenland. Ik zoek de laatste jaren een internetcafe, plug mijn notebook in, pak een kop koffie en doe mijn ding voor een habbekrats met normale snelheid. Je moet toch af en toe boodschappen doen (in een grotere plaats) en dat combineer ik dan met dit gebeuren.

Daarbij heb ik het dan wel vnl over GB, Belgie en Frankrijk. Ik kan me zo voorstellen dat dit in meer exotische oorden wat lastiger is.

 

GJ

 

Link naar reactie
  • 0

 

Jaaaa, al die lapmiddeltjes ken ik ook wel (bedankt voor de tips overigens) maar ik heb opdrachtgevers die ik niet voortdurend kan en wil vragen om steeds andere telefoonnummers te bellen. Ik wil gewoon één telefoonnummer waaronder ik mobiel te bereiken ben, en verbaas me dat er in Europees verband kapitalen besteed worden aan de promotie van ondernemerschap maar dat we zoiets simpels als een betaalbare infrastructuur niet goed voor mekaar krijgen. De beste oplossing is blijkbaar een trucje via Liechtenstein (omdat daar de roamingtarieven laag zijn - zie United Mobile) en dat is nou net geen lid van de EU.

 

Overigens is dit niet alleen een probleem voor zelfstandige internationaal mobiele technostarters, maar ook voor grote multinationals die de kosten voor C in ICT zien exploderen. Bestaat er nog geen grote aanbieder (zoals Cisco of GE bijvoorbeeld) die zijn VPN openstelt voor derden? Is er geen market challenger (EasyRoam of VirginBell) die lowcost telecom aanbiedt? Dit lijkt me nou net een markt die wacht op een slimme oplossing.

 

Ga toch maar eens naar de combinatie van VOIP en Wifi kijken ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Heel goed punt ik wordt er ook kniftig van. Als ik niet met OP3 bezig was geweest had ik hier graag een oplossing voor gezocht. Het moet immers niet al te ingewikkeld zijn om bijvoorbeeld belletjes via een lokale server -> naar voip -> naar ontvanger te routeren. Dan knal je er een paar centjes bovenop en je blijft toch goedkoper.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

T-mobile biedt het 'Pocket Internet Totaal abonnement'. Hiermee kun je voor een vast bedrag per maand onbeperkt internetten. Op die manier kun je met je mobiele telefoon gratis bellen via Skype, of heel goedkoop naar vaste nummers (dan kost het 0,017 ct per minuut).

 

Zie voor meer info: http://www.t-mobile.nl/t-zones/htdocs/page/pocket_internet_tarieven.asp en http://www.skype.com/products/skype/pocketpc/

 

Misschien is dit een oplossing?

 

Groeten,

Anja

Link naar reactie
  • 0

 

Jaaaa, al die lapmiddeltjes ken ik ook wel (bedankt voor de tips overigens) maar ik heb opdrachtgevers die ik niet voortdurend kan en wil vragen om steeds andere telefoonnummers te bellen. Ik wil gewoon één telefoonnummer waaronder ik mobiel te bereiken ben, en verbaas me dat er in Europees verband kapitalen besteed worden aan de promotie van ondernemerschap maar dat we zoiets simpels als een betaalbare infrastructuur niet goed voor mekaar krijgen. De beste oplossing is blijkbaar een trucje via Liechtenstein (omdat daar de roamingtarieven laag zijn - zie United Mobile) en dat is nou net geen lid van de EU.

 

Overigens is dit niet alleen een probleem voor zelfstandige internationaal mobiele technostarters, maar ook voor grote multinationals die de kosten voor C in ICT zien exploderen. Bestaat er nog geen grote aanbieder (zoals Cisco of GE bijvoorbeeld) die zijn VPN openstelt voor derden? Is er geen market challenger (EasyRoam of VirginBell) die lowcost telecom aanbiedt? Dit lijkt me nou net een markt die wacht op een slimme oplossing.

 

Ga toch maar eens naar de combinatie van VOIP en Wifi kijken ::)

 

Met de methode die ik voorstelde kun je een vast 020 nummer geven aan je contacten die dan vervolgens word doorgeschakeld naar een nummer naar keuze. Indien er genoeg vraag is zou het een optie zijn om met een aantal andere HL leden op te zetten (ik heb momenteel geen paar duizend op de plank liggen om alles op te zetten is het probleem). De techniek is op zich vrij simpel, nu het geld nog om alles te realiseren. Om dit relatief goedkoop aan te bieden moet er alleen wel minimaal voor circa 2 a 3 duizend minuten per maand vraag zijn (doorschakelen naar een IP telefoon kan overigens gratis of voor een vast maand bedrag voor op kantoren bijvoorbeeld).

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

T-mobile biedt het 'Pocket Internet Totaal abonnement'

...

Misschien is dit een oplossing?

 

Door gebruik te maken van VoIP ("Internetbellen") wordt het probleem vereenvoudigt tot "een goedkope (mobiele) Internet-verbinding hier en in de door mij bezochte buitenlanden". Afhankelijk van de precieze wensen (mobiliteit, maximale kosten) en de middelen en kennis die de "beller" ter beschikking staan (en kan hanteren) is zo een specifieke oplossing te realiseren.

 

Let wel, het is niet goed mogelijk een goedkope algemeen werkende oplossing te realiseren hetgeen voor een belangrijk deel veroorzaakt wordt door regelgeving (overheden) en verder door de policy van telefoonmaatschappijen (werkte het gisteren nog gewoon, heeft een bepaalde maatschappij vandaag de specifieke VoIP-poorten dichtgezet, hetgeen tot gevolg zou hebben dat de net afgesloten 'belovereenkomst' niet benut (maar wel betaald) kan worden, indien 'wij' niet zo slim zouden zijn).

 

Voor meer specifiek advies op dit gebied of het realiseren van oplossingen) ben ik gaarne beschikbaar per pm.

 

BTW, mijn eigen oplossing bestaat uit:

1. selectie van bestemmingen (alleen accomodaties met onbeperkt vrij Internet);

2. 'wardrive'-stuff;

3. een tunneltje naar huis;

4. en daar een VoIP-server.

 

Voor anderen is een oplossing gebaseerd op Skype vaak handiger, daar Skype zeer goed overweg kan met belemmeringen in de verbinding, zoals firewalls.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heel goed punt ik wordt er ook kniftig van. Als ik niet met OP3 bezig was geweest had ik hier graag een oplossing voor gezocht. Het moet immers niet al te ingewikkeld zijn om bijvoorbeeld belletjes via een lokale server -> naar voip -> naar ontvanger te routeren. Dan knal je er een paar centjes bovenop en je blijft toch goedkoper.

 

Yeppp!!!

 

Try Rebtel. Die doen precies dat. Ik ga het vanaf vandaag proberen.

 

Our approach has always been to use VOIP technology in an invisible and transparent manner. Early on we decided that making calls tethered to computers or headsets was not a route we were going to take. The beauty of Rebtel is its simplicity: you use your mobile phone as you have always done, use your address book as you have always done. Simple and elegant.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.