• 0

Mijn betalingsvoorwaarden voor een offerte van een behoorlijk bedrag, heb ik bij uitzondering in 5 termijnen in offerte gezet, nu het 4e termijn aan de klant toegestuurd echter geeft de klant aan dat de werkzaamheden nog voor 50% zijn uitgevoerd mede doordat de klant erg wispelturig is en veranderd e.e.a. ten tijde van de verbouwing en de bestellingen overigens door de klant zelf besteld  worden te laat geleverd waardoor uitloop van het hele project.

Hoe kan ik de klant erop wijzen dat een offerte in uitwerking niets te maken heeft met hoever de werkzaamheden zijn volbracht.

Heeft er iemand een soortgelijke ervaring?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76824-betalingsvoorwaarden-offerte/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0
38 minuten geleden, Nick-B zei:

Hoe kan ik de klant erop wijzen dat een offerte in uitwerking niets te maken heeft met hoever de werkzaamheden zijn volbracht.

Dat moet dan wel duidelijk in de overeenkomst zijn opgenomen, ander geeft dat reden tot discussie.

Doorgaans doe je de eerste betaling (+/- 10% van de totale kosten) doe je pas bij aanvang van de bouw, en de rest los je in termijnen af naar rato van het verrichte werk. Ook dat neem je in de overeenkomst op.

40 minuten geleden, Nick-B zei:

... mede doordat de klant erg wispelturig is en veranderd e.e.a. ten tijde van de verbouwing en de bestellingen overigens door de klant zelf besteld  worden te laat geleverd waardoor uitloop van het hele project.

Dat is uw risico als u de klant materialen laat bestellen.

Uw heeft dan geen invloed op de leveringstermijnen noch op de kwaliteit van het bestelde.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

• 0
3 uur geleden, Cosara zei:

Dat moet dan wel duidelijk in de overeenkomst zijn opgenomen, ander geeft dat reden tot discussie.

Doorgaans doe je de eerste betaling (+/- 10% van de totale kosten) doe je pas bij aanvang van de bouw, en de rest los je in termijnen af naar rato van het verrichte werk. Ook dat neem je in de overeenkomst op.

Dat is uw risico als u de klant materialen laat bestellen.

Uw heeft dan geen invloed op de leveringstermijnen noch op de kwaliteit van het bestelde.

Wat gebruikelijk is maakt juridisch heel weinig uit als er iets anders op papier staat. Als die termijnen afgesproken zijn, heeft de klant zich daaraan te houden. Afspraak is afspraak. 

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0
Op 18-8-2024 om 15:09, Nick-B zei:

Mijn betalingsvoorwaarden voor een offerte van een behoorlijk bedrag, heb ik bij uitzondering in 5 termijnen in offerte gezet, nu het 4e termijn aan de klant toegestuurd echter geeft de klant aan dat de werkzaamheden nog voor 50% zijn uitgevoerd mede doordat de klant erg wispelturig is en veranderd e.e.a. ten tijde van de verbouwing en de bestellingen overigens door de klant zelf besteld  worden te laat geleverd waardoor uitloop van het hele project.

Hoe zijn de betalingsvoorwaarden vermeld in je offerte, zijn deze gekoppeld aan een datum of aan gereedheid project.

Heb je de klant gewezen op zijn wispelturigheid en risico's op vertraging, je bent akkoord gegaan met het door de klant zelf willen aanschaffen van bestellingen, materialen. Is dat meegrekend in de offerte.
Is er een einddatum genoemd?

• 0
Op 20-8-2024 om 12:36, RiVe zei:

Hoe zijn de betalingsvoorwaarden vermeld in je offerte, zijn deze gekoppeld aan een datum of aan gereedheid project.

Heb je de klant gewezen op zijn wispelturigheid en risico's op vertraging, je bent akkoord gegaan met het door de klant zelf willen aanschaffen van bestellingen, materialen. Is dat meegrekend in de offerte.
Is er een einddatum genoemd?

Sorry voor mijn late reactie, 

ja op de offerte staan de betalingsvoorwaarden met weeknummers voor de betalingen vermeld, en klant ook gewezen op de te late bestellingen waardoor e.e.a. stagneert maar ze draait de boel om en geeft aan dat door mij vertraging oploopt en dat ze de schade op mij zal verhalen, maar er is nooit een einddatum gesteld, momenteel heb ik de werkzaamheden voor nu even gestaakt omdat de factuur van circa 32000,= nog niet volledig is betaald., mevrouw heeft momenteel met de andere leveranciers van inbouwkasten etc ook behoorlijk problemen gemaakt en heb ze daarvoor eerder al gewaarschuwd, echter heb ik zoveel ander werk voor dit project in de wacht gezet, maar nu toch nieuwe projecten opgestart zodat er weer inkomsten binnen komen, deze klant stuurt appjes met verwijten die zijn niet mis! vervelend omdat voorheen wel 4 projecten voor deze dame naar tevredenheid heb uitgevoerd maar na dit project nooit meer!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar