• 0

Opdracht na een half jaar teruggeven

Ik doe als zzp'er dagelijkse administratieve werkzaamheden voor meerdere klanten. De jaarrapporten laat ik opmaken door een boekhouder. In februari heb ik hem diverse boekhoudingen aangeleverd. Nu komt hij in augustus (na een half jaar) ineens met de mededeling dat hij 1 van de boekhoudingen niet wil doen. Kan / mag hij de opdracht na zo'n lange periode zomaar teruggeven?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76952-opdracht-na-een-half-jaar-teruggeven/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0
8 minuten geleden, Regina zei:

Kan / mag hij de opdracht na zo'n lange periode zomaar teruggeven?

Dat zal afhangen van hetgeen bewijsbaar is overeengekomen, zoals een schriftelijke overeenkomst van opdracht, met daarin opgenomen een of meerdere ontbindende voorwaarden. 
Als er niets duidelijk is overeengekomen, dan zou ik willen zeggen … ja dat kan en mag. 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

• 0
10 uur geleden, vloerengilde zei:

Het is niet iets waar die gewoon liever zijn vingers aan wil branden? of iets wat gewoon neit goedgekeurd mag worden?

Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen, maar dat kan je ook duidelijk communiceren.

Of iets goedgekeurd moet worden, hangt af in welke hoedanigheid dat gebeurt … als accountant of als boekhouder.

Een boekhouder hoeft niets goed te keuren, maar ‘slechts’ de administratieve regels uitvoeren. Maar hij/zij  kan de belastingdienst wel verzoeken om de aangifte eens nader te bekijken en te beoordelen. Daarmee geeft de boekhouder op subtiele wijze te kennen dat het wellicht niet helemaal kosjer is.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

• 0
13 uur geleden, Cosara zei:

Dat zal afhangen van hetgeen bewijsbaar is overeengekomen, zoals een schriftelijke overeenkomst van opdracht, met daarin opgenomen een of meerdere ontbindende voorwaarden. 
Als er niets duidelijk is overeengekomen, dan zou ik willen zeggen … ja dat kan en mag. 

zo sta ik er ook in. Het is een overeenkomst tussen 2 ondernemers, dus het gaat om wat is afgesproken, er is geen wettelijke plicht.

Maar belangrijkste is wel de waarom vraag. Als de boekhouder twijfels heeft over de zuiverheid of juistheid van de aangeleverde stukken dan zou je zelf misschien ook eens moeten nadenken of je deze klant wel wilt bedienen.

Voor jouw klant is het belangrijkste om te weten hoeveel tijd deze nog heeft. want het is inmiddels eind september en standaard uitstel IB loopt tot 1 september. Dus als deze klant niet in de uitstelregeling van jouw boekhouder zit dan is de aangifte al te laat en is er weinig tijd, dan moet je binnen enkele weken toch aangifte doen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar