Ga naar inhoud

auto op zaak (zzp), gedeeltelijk vaste dienst

Geplaatst:

dani2011

Hallo allemaal, vraagje ik werk parttime voor een werkgever (vaste dienst), 28 uur gemiddeld per week, en heb een eigen bedrijf waar ik veel tijd aan besteed

nu ben ik voor een auto aan het kijken, maar is het de moeite waard om het op de zaak aan te schaffen? ik hoor wel eens dat het niet altijd in z'n voordeel kan werken

ik weet dus niet of ik met deze auto naar mijn vaste werkgever zal gaan rijden (heb op dit moment geen auto), mocht dat zo zijn dan is dat 65km per dag.

in mijn "zzp-tijd" zal ik het vooral gaan gebruiken voor pakketten wegbrengen en langs mijn opslag gaan en langs een klant af en toe

mijn plan was wel om de auto aan te schaffen (geen lease).

ik hoor het graag, bedankt alvast.

Featured Replies

Geplaatst:

Pieter__VH

Een goed antwoord hierop is afhankelijk van enorm veel variabelen:

Kijk je voor een tweedehands auto of een nieuwe? 

Indien tweedehands: BTW of marge?

Indien tweedehands: toevallig ouder dan 15 jaar of niet?

Hoeveel KM denk je zakelijk te rijden op jaarbasis en hoeveel KM denk je prive te rijden op jaarbasis?

Wil je een kilometeradministratie bijhouden of niet? 

Hiermee kom je een heel eind: https://www.berekenhet.nl/ondernemen/auto-van-de-zaak-of-in-prive.html

In zijn algemeenheid: een tweedehands auto op de zaak zetten is meestal niet voordelig, tenzij je hem uitsluitend zakelijk gebruikt (max 500 km prive) of als hij ouder is dan 15 jaar (youngtimer). 

Geplaatst:

dani2011

• Auteur

ik was op nieuw aan het orienteren, bedankt voor je berekener, ik zal het eens proberen

Geplaatst:

Cosara

22 uur geleden, dani2011 zei:

ik weet dus niet of ik met deze auto naar mijn vaste werkgever zal gaan rijden (heb op dit moment geen auto), mocht dat zo zijn dan is dat 65km per dag.

Die 65km per dag is privé gebruik ... het heeft niets met de ZZP-onderneming te maken.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Geplaatst:

StevenK

1 uur terug, Cosara zei:

Die 65km per dag is privé gebruik ... het heeft niets met de ZZP-onderneming te maken.

En de vuistregel is 'hoe meer privé gebruik, hoe sneller op de zaak zetten voordeliger is', mits je de auto wel ook daadwerkelijk voor je bedrijf gebruikt. 

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Geplaatst:

Cosara

4 uur geleden, StevenK zei:

En de vuistregel is 'hoe meer privé gebruik, hoe sneller op de zaak zetten voordeliger is', mits je de auto wel ook daadwerkelijk voor je bedrijf gebruikt. 

Mee eens.

nog altijd geldt …

veel privé-gebruik , auto zakelijk, met bijtelling.

veel zakelijk gebruik … auto privé, met 23 cent onbelaste kilometervergoeding. 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.