Ik heb al een tijdje contact met een ondernemer uit de VS, die een leuke lamp verkoopt, de lamp kost rond de 230 euro, exclusief BTW, exclusief verzendkosten (25x25x50cm, 3kg). Deze lamp verkoopt al goed in de VS. In principe kan deze lamp nu ook al weer worden verkocht aan EU klanten, maar dit is behoorlijk duur gezien de hoge hoge verzendkosten tussen de VS en EU. Momenteel bedragen de verzendkosten van de VS naar de EU, 130 euro per lamp, dus dat kan natuurlijk goedkoper.
Ze zijn daarom opzoek naar een 3PL fullfiment in de EU. Ik heb aangeboden dit voor hun te gaan doen en dit lijkt een goede match.
Ik krijg de pallets met lampen geleverd op mijn locatie, ze zitten al helemaal voorverpakt in de verzenddozen. Ik hoef dus enkel de labels erop te plakken en ze op te sturen (PostNL - EU).
De vraag is, wat moet ik vragen voor deze service. Wat zouden gangbare prijzen zijn?
Ik denk dat de prijs moet opgebouwd zijn uit:
- Fixed fee per maand voor opslag.
- Fee per verstuurd pakketje (verzendlabel kosten betalen zij zelf)
Een pallet met dozen bevat 50 lampen en neemt ongeveer 1 CBM aan ruimte in.
Ze verwachten 50-100 lampen te verkopen in een maand.
Oftewel ik verstuur 50-100 lampen per maand op en ben ongeveer 3/4 m^3 aan opslagruimte kwijt voor de voorraad.
Ze kunnen natuurlijk ook voor een grote partij gaan, er zijn zat partijen die 3PL doen. Het voordeel is dat ik uiteraard wat flexibeler ben, directer contact heb, en eventueel ook reparaties kan uitvoeren. Ik verkoop namelijk zelf ook producten die een beetje in diezelfde markt zit, dus ik ken de markt en de uitdagingen. Die extra service kunnen we nu even buiten beschouwing laten.
Wat zouden jullie vragen? En wat zouden een beetje gangbare prijzen zijn voor grotere fulfilment bedrijven?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DaanHouten
DaanHouten
Beste Forumleden,
Ik heb de volgende situatie:
Ik heb al een tijdje contact met een ondernemer uit de VS, die een leuke lamp verkoopt, de lamp kost rond de 230 euro, exclusief BTW, exclusief verzendkosten (25x25x50cm, 3kg). Deze lamp verkoopt al goed in de VS. In principe kan deze lamp nu ook al weer worden verkocht aan EU klanten, maar dit is behoorlijk duur gezien de hoge hoge verzendkosten tussen de VS en EU. Momenteel bedragen de verzendkosten van de VS naar de EU, 130 euro per lamp, dus dat kan natuurlijk goedkoper.
Ze zijn daarom opzoek naar een 3PL fullfiment in de EU. Ik heb aangeboden dit voor hun te gaan doen en dit lijkt een goede match.
Ik krijg de pallets met lampen geleverd op mijn locatie, ze zitten al helemaal voorverpakt in de verzenddozen. Ik hoef dus enkel de labels erop te plakken en ze op te sturen (PostNL - EU).
De vraag is, wat moet ik vragen voor deze service. Wat zouden gangbare prijzen zijn?
Ik denk dat de prijs moet opgebouwd zijn uit:
- Fixed fee per maand voor opslag.
- Fee per verstuurd pakketje (verzendlabel kosten betalen zij zelf)
Een pallet met dozen bevat 50 lampen en neemt ongeveer 1 CBM aan ruimte in.
Ze verwachten 50-100 lampen te verkopen in een maand.
Oftewel ik verstuur 50-100 lampen per maand op en ben ongeveer 3/4 m^3 aan opslagruimte kwijt voor de voorraad.
Ze kunnen natuurlijk ook voor een grote partij gaan, er zijn zat partijen die 3PL doen. Het voordeel is dat ik uiteraard wat flexibeler ben, directer contact heb, en eventueel ook reparaties kan uitvoeren. Ik verkoop namelijk zelf ook producten die een beetje in diezelfde markt zit, dus ik ken de markt en de uitdagingen. Die extra service kunnen we nu even buiten beschouwing laten.
Wat zouden jullie vragen? En wat zouden een beetje gangbare prijzen zijn voor grotere fulfilment bedrijven?
Ik ben benieuwd! Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77159-wat-te-vragen-voor-kleinschalige-fulfillment/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen