Eén van mijn werknemers heeft met een bestelwagen schade gereden aan een oude lantaarnpaal op een prive terrein.
Omdat de schade met een auto is veroorzaakt, valt deze niet onder de aansprakelijkheidsverzekering, maar onder de autoverzekering.
Om mijn no claim te beschermen, wil ik de schade zelf betalen.
Nu verwacht de tegenpartij dat de lantaarnpaal. ca 3 meter hoog een vervangingswaarde heeft van enkele duizenden euro's incl plaatsing.
Ik krijg echter het idee, dat de mensen het spel niet helemaal eerlijk spelen. Er werden nml al "grappen" gemaakt over het eindelijk overstappen naar LED en het installeren van bewegings- en schemer sensoren. Ik heb dit echter nier uit eerste hand, dus weet ik dit dus ook niet zeker.
Kan ik nu vragen aan de verzekering of zij hem eerste vergoeden en dat ik het aan de verzekering terug betaal, zij zullen nml bij dit soort bedragen wel een expert willen inschakelen.
Normaal zou ik zelf met Unive bellen, maar het kantoor is dicht tot 30-12 en de dame bij de hulp lijn kon hier geen uitspraken over doen.
Mijn uiteindelijk doel is om dit zo netjes mogelijk af te handelen.
aangepast door Hans van den Bergh Juridisch belastende term verwijderd
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jasper S.
Jasper S.
Eén van mijn werknemers heeft met een bestelwagen schade gereden aan een oude lantaarnpaal op een prive terrein.
Omdat de schade met een auto is veroorzaakt, valt deze niet onder de aansprakelijkheidsverzekering, maar onder de autoverzekering.
Om mijn no claim te beschermen, wil ik de schade zelf betalen.
Nu verwacht de tegenpartij dat de lantaarnpaal. ca 3 meter hoog een vervangingswaarde heeft van enkele duizenden euro's incl plaatsing.
Ik krijg echter het idee, dat de mensen het spel niet helemaal eerlijk spelen. Er werden nml al "grappen" gemaakt over het eindelijk overstappen naar LED en het installeren van bewegings- en schemer sensoren. Ik heb dit echter nier uit eerste hand, dus weet ik dit dus ook niet zeker.
Kan ik nu vragen aan de verzekering of zij hem eerste vergoeden en dat ik het aan de verzekering terug betaal, zij zullen nml bij dit soort bedragen wel een expert willen inschakelen.
Normaal zou ik zelf met Unive bellen, maar het kantoor is dicht tot 30-12 en de dame bij de hulp lijn kon hier geen uitspraken over doen.
Mijn uiteindelijk doel is om dit zo netjes mogelijk af te handelen.
Juridisch belastende term verwijderd
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77260-materi%C3%ABle-schade-door-bestelwagen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen