Wordt dit een probleem?

Het diversiteitsbeleid in de Verenigde Staten is onlangs drastisch gewijzigd. Bedrijven mogen niet meer  aangeven dat ze stimuleren om vrouwen, arbeidsbeperkten, andersgeaarden en allochtonen in hun personeelsbestand willen opnemen. Als ze dit wel doen kunnen ze geen overheidsopdrachten meer verwachten. Zelfs bedrijven in de rest van de wereld kunnen hier mee te maken krijgen als ze dit in hun bedrijfsfilosofie uiten.

Hoe gaan bedrijven hiermee om? Gaan bijvoorbeeld bedrijven die producten ontwikkelen en op de markt brengen, die er juist voor zorgen dat vrouwen ook zwaar ‘mannenwerk’ kunnen doen en arbeidsbeperkten weer mee kunnen doen in het arbeidsproces, hun bedrijfsfilosofie verstoppen? Kunnen ze dan nog wel hun boodschap van bredere inzetbaarheid voor deze doelgroepen blijven verkondigen? Lopen ze dan niet het risico niets meer te kunnen leveren aan de overheid in de US?

Ben benieuwd naar de reacties.

PS, wij zijn een voorbeeld van deze situatie, zie bedrijfsprofiel.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77595-diversiteitsbeleid-in-de-usa/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Bij de brief van Amerikaanse ambassades zit een formulier waarop ondernemingen binnen vijf dagen moeten verklaren dat ze hun diversiteitsbeleid hebben geschrapt. Doen ze dat niet, dan moeten ze schriftelijk een verklarende toelichting geven. Vervolgens bepaalt de Amerikaanse overheid of ze met deze bedrijven nog zaken wil doen.

NOS Nieuws: Nederlandse bedrijven bereiden zich voor op diversiteitsverbod Trump

• 0

Ik heb makkelijk praten ik doe geen zaken met de VS overheid.

Maar ik zou echt pertinent weigeren zo'n verklaring af te geven. Misschien dat ik nog een middagje zou gaan zitten om dan een toelichting te maken dat we nooit onderscheid maken bij aanstellen van personeel

Het ligt me echt te dicht tegen een loyaliteitsverklaring aan de president/ de regering van de VS.

Maar goed de relatie met Musk is inmiddels ook sterk bekoeld dus mogelijk verdwijnen dit soort shotgun verklaringen weer snel waar ze horen... In de prullenbak.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar