Mijn broer kwam bij mij met een vraag over zijn BV, en gezien BV's niet echt mijn expertise zijn, en ik online het ook niet echt kon vinden hoop ik dat jullie ons op het juiste spoor kunnen zetten.
Hij heeft op een BV een auto gekocht waar hij prive ook mee rijdt. Daar moet hij dus bijtelling over betalen volgens mij.
Nu is hij aangifte aan het doen, en kan hij die bijtelling niet kwijt in de aangifte.
Zijn case is dat hij geen maandelijkse loonheffing aangifte heeft gedaan, hij heeft zichzelf enkel een winstuitkering gegeven dit jaar. Maar kan dat wel op deze manier? Is het niet of;
- jezelf een loon geven en daar prive aangifte over doen en daar de bijtelling opgeven
- of enkel winstuitkering en dan kan je ook geen privegebruik hebben voor het autobezit van de BV.
Klopt dat? Of is er een andere manier waarop hij de bijtelling kan verwerken in zijn aangifte?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MaartenUtrecht
MaartenUtrecht
Beste forum-leden,
Mijn broer kwam bij mij met een vraag over zijn BV, en gezien BV's niet echt mijn expertise zijn, en ik online het ook niet echt kon vinden hoop ik dat jullie ons op het juiste spoor kunnen zetten.
Hij heeft op een BV een auto gekocht waar hij prive ook mee rijdt. Daar moet hij dus bijtelling over betalen volgens mij.
Nu is hij aangifte aan het doen, en kan hij die bijtelling niet kwijt in de aangifte.
Zijn case is dat hij geen maandelijkse loonheffing aangifte heeft gedaan, hij heeft zichzelf enkel een winstuitkering gegeven dit jaar. Maar kan dat wel op deze manier? Is het niet of;
- jezelf een loon geven en daar prive aangifte over doen en daar de bijtelling opgeven
- of enkel winstuitkering en dan kan je ook geen privegebruik hebben voor het autobezit van de BV.
Klopt dat? Of is er een andere manier waarop hij de bijtelling kan verwerken in zijn aangifte?
Dank voor het meedenken.
Maarten
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77642-bijtelling-belasting-prive-gebruik-auto-bij-bv-zonder-loon/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen