Met plezier las ik gisteren een artikeltje over de toekomst van Google. Ik was er op attent gemaakt via de blog van Sproutstart door Edo van Santen (Venture capital coach)
Enige tijd later bedacht ik me dat ik eigenlijk best regelmatig op interessante artikelen wil worden geattendeerd. En ik rook meteen een kans voor business.
Mijn idee is:
- om een grote groep actieve internetters te verzamelen (waaronder opiniemakers),
- hen te vragen hun credits te geven voor content die zij lezen op internet,
- en daar een mooie google-achtige matching onder te plakken die de content gepersonaliseerd aanbiedt (afnemers zijn meteen weer aanbieders, hun waardering voor content bepaalt mede de credits en ook hun eigen voorkeursprofiel)
Het voordeel zit erin dat op deze manier de inspirerende content boven komt drijven ipv de schandaaltjes die meestal bovenaan staan in de rubrieken 'meestgelezen'.
Tweede voordeel is dat je niet gebonden bent aan één bron (of één blog)
Geld moet komen uit advertenties; targetting op basis van interesseprofiel bij de geplaatste content.
Mijn vragen:
- Is dit er al? Waar?
- Is dit een idee wat jullie ook aanspreekt?
- Wie vindt dit idee zo goed dat hij/zij er wel wat tijd in zou willen steken?
Ik ben benieuwd naar de reacties
P.S: voor wie interesse heeft in het artikel over de toekomst van Google:
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TheEntertainer
TheEntertainer
Met plezier las ik gisteren een artikeltje over de toekomst van Google. Ik was er op attent gemaakt via de blog van Sproutstart door Edo van Santen (Venture capital coach)
Enige tijd later bedacht ik me dat ik eigenlijk best regelmatig op interessante artikelen wil worden geattendeerd. En ik rook meteen een kans voor business.
Mijn idee is:
- om een grote groep actieve internetters te verzamelen (waaronder opiniemakers),
- hen te vragen hun credits te geven voor content die zij lezen op internet,
- en daar een mooie google-achtige matching onder te plakken die de content gepersonaliseerd aanbiedt (afnemers zijn meteen weer aanbieders, hun waardering voor content bepaalt mede de credits en ook hun eigen voorkeursprofiel)
Het voordeel zit erin dat op deze manier de inspirerende content boven komt drijven ipv de schandaaltjes die meestal bovenaan staan in de rubrieken 'meestgelezen'.
Tweede voordeel is dat je niet gebonden bent aan één bron (of één blog)
Geld moet komen uit advertenties; targetting op basis van interesseprofiel bij de geplaatste content.
Mijn vragen:
- Is dit er al? Waar?
- Is dit een idee wat jullie ook aanspreekt?
- Wie vindt dit idee zo goed dat hij/zij er wel wat tijd in zou willen steken?
Ik ben benieuwd naar de reacties
P.S: voor wie interesse heeft in het artikel over de toekomst van Google:
http://money.cnn.com/magazines/business2/business2_archive/2006/01/01/8368125/index.htm
Aanbevolen :)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8011-nieuw-idee/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag