Ik heb een eenmanszaak en trek nu 0,18/km af voor zakelijke ritten in mijn prive auto.
Op 1 maart a.s. is deze auto 15 jaar oud en ik overweeg om de auto over te schrijven naar de zaak. Dit omdat ik dan alle autokosten mag aftrekken terwijl ik voor het privegebruik bijtelling heb over de dagwaarde (ca. 4000,-) en niet over de nieuwwaarde.
Mijn vragen:
mag ik op elk gewenst moment de auto overschrijven naar de zaak?
mag ik de kosten voor aankoop (minus restwaarde) in 1 keer aftrekken als bedrijfskosten?
Indien dit niet kan: over hoeveel jaar moet je afschrijven? De verwachte levensduur?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
bart60
bart60
De situatie:
Ik heb een eenmanszaak en trek nu 0,18/km af voor zakelijke ritten in mijn prive auto.
Op 1 maart a.s. is deze auto 15 jaar oud en ik overweeg om de auto over te schrijven naar de zaak. Dit omdat ik dan alle autokosten mag aftrekken terwijl ik voor het privegebruik bijtelling heb over de dagwaarde (ca. 4000,-) en niet over de nieuwwaarde.
Mijn vragen:
mag ik op elk gewenst moment de auto overschrijven naar de zaak?
mag ik de kosten voor aankoop (minus restwaarde) in 1 keer aftrekken als bedrijfskosten?
Indien dit niet kan: over hoeveel jaar moet je afschrijven? De verwachte levensduur?
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8100-roestbak-van-de-zaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag