Ga naar inhoud

Tips voor persbericht

Geplaatst:

mspo

Ik heb een kort persbericht geschreven, bedoeld voor vermelding op websites zoals Webwereld. Wat vinden jullie van deze opzet:

 

Hebben jullie nog tips om het persbericht meer 'nieuws' te geven?

 

Alvast bedankt voor de moeite.

Featured Replies

Geplaatst:

Ewout Wolff

Hey Maarten, heb je de FAQ van Marketing & Commercie al gelezen ? Daarin veel tips op gebied van persberichten.

Geplaatst:

mspo

  • Auteur

Die heb ik inderdaad gelezen. Voor mij gaat het meer over de vraag of jullie dit een duidelijk persbericht vinden wat mogelijk om een aantal sites geplaatst kan worden.

Geplaatst:

Ilja van Roon

Ok, je vraagt om feedback, hierbij de ongezoute versie.

 

- Het Nederlands is matig: de zinnen lopen voor geen meter, zijn veel te lang.

 

- Nieuwswaarde is 0,0. Het is gewoon een reclamepraatje, zonder enkele vorm van toegevoegd waarde. Door er een 'persbericht' van te maken, maak je jezelf ongeloofwaardig.

 

Mijn tip: zoek een goede Nederlandse tekstschrijver, bij voorbaat iemand met ervaring op mediagebied, en laat die je aan de tand voelen over je nieuwswaardigheid.

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Geplaatst:

mspo

  • Auteur

Beste Ilja van Roon, ben ik het inderdaad mee eens. Maar het lijkt een beetje op:

http://www.webwereld.nl/ref/rss/39812

Ik vind het vreemd dat Webwereld dit persbericht publiceerd, aangezien het ook echt geen nieuwswaarde heeft. Zijn dit dan betaalde publicaties?

Geplaatst:

Van Oo

Beste Maarten,

 

Of het artikel van Webwereld iets geweldigs vertelt, daar kun je over twisten. Maar men meldt aldaar dat het iets nieuws betreft. Dus dat heeft Watvindenwijover.nl alvast - iets - voor op jouw/jullie site.

 

Het begin van jouw persbericht lijkt een beetje op een soort tussentijdse rapportage. 't Zou meer nieuwswaarde hebben wanneer je meldt dat je bijvoorbeeld een nieuwe 'revolutionaire' faciliteit op de site hebt.

 

Geef in de eerste alinea ook overtuigend aan wat het nieuws is. En wees tegelijkertijd kritisch naar jezelf. :)

Geplaatst:

Ilja van Roon

Er is een wezenlijk verschil: er is een nieuwswaardige aanleiding, namelijk de start van een onderneming.

 

Wat is er "nieuws" aan jouw melding?

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Geplaatst:

Henk de Greef

Wel wat kort door de bocht van Ilja, maar hij heeft een punt.

 

Het lijkt er een beetje op dat je in dit bericht je wens alvast mededeelt zodat het ook werkelijkheid zal gaan worden. Net als de rabo met haar leus "midden in de samenleving" (terwijl de kleine kantoren gesloten worden). Is overigens niks mis mee, de meeste mkt uitingen zijn voorstellingen van de werkelijkheid zoals de onderneming die zelf graag ziet. Zo ook mijn "handtekening" onder dit bericht ;D

 

Mijn idee: Schrijf iets met nieuwswaarde waar de lezer mogelijk iets aan heeft. Geef een tip voor het gebruik van je agenda, nieuwe functionaliteit of toegevoegde waarde. Een gebruikers testimonial doet het ook vaak goed....

 

Henk ::)

Geplaatst:

Annedien Hoen

Je zou kunnen kijken hoe je product in een grotere trend past. Web 2.0 ofzo, of meer online samenwerking, enz.

 

Geplaatst:

mspo

  • Auteur

Bedankt voor de tips!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.