• 0

Financiering t.b.v. allochtoon ondernemerschap

Beste Forumleden,

 

welke specifieke, op autochtonen gerichte financieringsmogelijkheden zijn er in Nederland ???

 

Zijn er bedrijven, banken, fondsen die zich hier mee bezighouden???

 

De vraag komt voort uit mijn praktijk als starterscoach. Ik begeleid sinds kort enkele, van geboorte, Marokkanen bij hun plannen om in Nederland een onderneming te starten.

 

Alvast bedankt voor jullie suggesties!!!!

 

Groeten Ard

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als het vrouwen zijn dan kun je informeren bij Mamacash in Amsterdam.

Ik weet dat Bilaa riba aan het wachten is op een vergunning om islamitisch verantwoorde leningen te kunnen verschaffen dwz zonder rente. Maar hoelang dit nog gaat duren weet ik niet. Dus daar heb je nu niet zoveel aan.

 

http://www.bilaa-riba.nl/

 

Ik lees vaak dat allochtonen bij een bank veel moeilijker aan een krediet komen dan autochtonen.

Link naar reactie
  • 0

Nader onderzoek op het internet heeft mij tot dusver geleerd dat met name het nieuwste initiatief van Economische Zaken, het microkrediet/startsmart, al dicht in de buurt komt. Het verkeert allemaal wel nog in een pril stadium, veel pilots en zeer locaal.

 

Wie heeft er meer concrete ervaring met faciliteiten t.b.v. doelgroepfinanciering ???

 

Groeten Ard

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is er niet veel meer voor deze doelgroep. Een aantal jaren geleden nog wel als ik het me goed herinner. Tegenwoordig zijn er volgens mij wel subsidies voor werkgevers die allochtonen werknemers in dienst nemen, maar niks (of heel weinig) voor allochtonen die in Nederland willen ondernemen. Er is dus geen verschil tussen allochtonen en autochtonen in deze. Ook zij moeten het doen met reguliere banken en familie/vrienden. Ik dacht dat het microkrediet systeem juist voor het buitenland was bedoeld.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt ook gelijk Sofiane, microkrediet is een term die voorkomt in ontwikkelingslanden. De staatssecretaris van econ. zaken, mevrouw van Gennip, is nu met deze term op de proppen gekomen om een nieuwe vorm van starterskrediet in Nederland te introduceren.

 

Hieronder de link voor meer info hierover:

 

http://www.minez.nl/content.jsp?objectid=41395

 

Groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af of het nog wel nodig is dat onderscheid te maken? Er zijn inmiddels zo enorm veel ondernemers die niet van origine Nederlander zijn, die hebben het ook allemaal voor elkaar gekregen. Misschien er is gewoon geen kwalitatieve vraag meer naar?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Een echt antwoord op je vraag heb ik ook niet (...), maar ik weet dat er een boek is verschenen voor Turkse ondernemers. Misschien biedt dat wat houvast (ik ken het niet):

Sirketiniz Hollanda pazarinda 2005

o.a. verkrijgbaar via managementboek.nl

 

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Tijdens InnoZuid heb ik gesproken met een ondernemer die zich vanuit zijn achtergrond speciaal op die allochtone ondernemers richt. Misschien zou je eens via die weg kunnen achterhalen wat er allemaal voorradig is. Dat bureau heet Synesi Consulting.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.