• 0

Persbericht versturen naar buitenland

Hallo iedereen,

 

Ik ben bezig met het verzamelen van e-mail adressen en contactgegevens van redacties in het buitenland.

 

Ik wil namelijk over een tijdje een persbericht versturen naar veel redacties van verschillende soorten media in diverse landen.

 

Dankzij Higherlevel en haar leden ben ik al aardig op de hoogte van de regels voor het schrijven van een persbericht.

 

Helaas kan ik geen informatie, tips en ervaringen vinden als het gaat om het schrijven van een persbericht gericht op buitenlandse redacties.

 

Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.

 

 

Alvast bedankt voor het lezen en beantwoorden.

 

 

 

Groeten van Dave

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dave,

 

al eens gekeken op persberichten.startpagina.nl.

Staan verschillende interessante links, ook voor buitenlandse persberichten.

 

Succes

 

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

De link was mij bekend. Ik weet zeker dat ik deze goed kan gebruiken. Een soortgelijke link is: http://www.nieuwsbronnen.com/algemene . Hier vind je ook nationale en internationale media.

 

Ik had wel een vermoeden dat de aanvoer van nieuws items hetzelfde ging als in Nederland, maar ik was ook gewoon nieuwsgierig naar ervaringen van andere. Bijvoorbeeld hoe buitenlandse media reageren en of ze uberhaupt wel reageren op berichten die vanuit het buitenland verstuurd worden. En of andere dit traject wel eens bewandeld hebben en welke valkuilen zij tegenkwamen.

 

Maar goed nogmaals bedankt voor jullie reactie!

 

 

Groetjes van Dave

Link naar reactie
  • 0

Dave, het zelf verzamelen van contactgegevens van redacties is een uitermate tijdrovende taak. Ben je er van op de hoogte dat je dat ook via PR Newswire kunt laten doen?

 

Kost je een paar honderde euro, maar dan versturen ze het naar hun up-to-date bestand in zo'n beetje elk land ter wereld dat je wenst. Kijk eens op www.prnewswire.com

 

Redacties kijken naar de nieuwswaarde van een bericht voor hun lezers, de specifieke locatie van waar het bericht vandaan komt is niet belangrijk. Dus als je bericht relevant en van waarde is, dan heb je een kans dat het geplaatst wordt.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Beste Ilja, ik heb hun site bezocht. En zo een dienst is precies wat ik zoek. Maar ik ben een student en ik doe dit juist om een zakcentje te verdienen en mijn studie te bekostigen. Dus elke euro die ik kan besparen door het werk zelf te doen is meegenomen. En ik vind het ook heel leuk om dit te doen.

 

Maar ik ben er al achter gekomen dat het een hele klus is. Helaas is zo een adressenlijst nergens gratis te krijgen (wat ik overigens heel goed begrijp).

 

Daarom ben ik van plan mijn verzamelde gegevens te delen op dit forum wanneer ze redelijk compleet zijn. Zodat andere het zelf kunnen aanvullen.

 

 

Groeten van Dave

Link naar reactie
  • 0

Helaas kan ik geen informatie, tips en ervaringen vinden als het gaat om het schrijven van een persbericht gericht op buitenlandse redacties.

 

Het hangt een beetje af van het land, maar in de meeste landen moet het bericht geschreven zijn in de taal van het land, geschreven door een native speaker. Ik kan je iemand aanraden die al die vertalingen voor je kan regelen.

Beperk je je tot Noord Europa, dan kan Engels volstaan (ook door native speaker).

 

De inhoud luistert zeer nauw. De meeste persberichten verdwijnen ongelezen in de prullebak. Dat is de reden dat bijna iedereen voor het schrijven een professional inhuurt.

 

De contacten voor standaardberichten (productaankondigingen e.d.) zijn eenvoudig te verzamelen. Dan kom je op de grote stapel. Een goed persbericht gaat naar een select aantal journalisten van wie je weet dat ze er iets mee gaan doen. Als je je een jaar of wat in de PR beweegt, dan bouw je een netwerk van dat soort mensen. Bijna alle bedrijven huren een PR bureau in voor de juiste contacten op het juiste moment.

 

Wat ik maar wil zeggen, als je wilt dat mensen jou als professional inhuren, dan kun je bezwaarlijk zelf een beetje gaan beunen.

Link naar reactie
  • 0

Christine,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ik zou graag willen weten wie je aanraad voor het vertalen van teksten voor een persbericht.

 

In je reactie schrijf je ook het volgende: "De inhoud luistert zeer nauw. De meeste persberichten verdwijnen ongelezen in de prullebak. Dat is de reden dat bijna iedereen voor het schrijven een professional inhuurt."

 

Nou ben ik jong, onervaren en eigenwijs maar je schrijft dat de meeste persberichten ongelezen de prullenbak in gaan.

 

En dit is nou juist het punt waar ik mij zorgen om maak. Want waarom zou je een professional inhuren als ze toch ongelezen de prullenbak in verdwijnen. Dan bespaar ik liever de kosten en doe ik mijn uiterste best om er zelf één te schrijven. Maar zoals ik al zei ik ben jong, onervaren en eigenwijs.

 

Nogmaals bedankt voor de hulp.

 

 

Groeten van Dave

 

Link naar reactie
  • 0

Nou ben ik jong, onervaren en eigenwijs maar je schrijft dat de meeste persberichten ongelezen de prullenbak in gaan.

 

En dit is nou juist het punt waar ik mij zorgen om maak. Want waarom zou je een professional inhuren als ze toch ongelezen de prullenbak in verdwijnen. Dan bespaar ik liever de kosten en doe ik mijn uiterste best om er zelf één te schrijven. Maar zoals ik al zei ik ben jong, onervaren en eigenwijs.

 

Stel dat jij een redacteur bent die 5 artikelen per dag uit mag zoeken uit een aanbod van een paar honderd artikelen. Dan ga je ze niet allemaal lezen, iedere redacteur heeft zo zijn manieren om een selectie te maken. Ik ken er geen die een voorkeur hebben voor slecht leesbare oninteressante artikelen. Er moet echt iets gebeuren om geplaatst te worden.

 

Een mogelijkheid is dat de redacteuren vooral artikelen van persbureau xyz gebruikt, omdat hij dan bij voorbaat weet dat hij kwalitatieve artikelen krijgt. Dat vertrouwen kan de meerwaarde van het persbureau zijn. Elk persbureau kan je daarover vertellen.

 

Jong, onervaren en eigenwijs maakt dat je een artikel schrijft dat niet via de juiste manier bij hem komt, de kwaliteit is niet van het juiste niveau, het heeft onvoldoende nieuwswaarde etc. Grote kans dat je artikel bij de eerste schifting buiten de boot valt.

 

Je zal alles op alles moeten zetten om je artikel geselecteerd te krijgen, elk negatief puntje in een artikel is een aanleiding om in de prullenbak te eindigen.

 

De eerste test die je zou kunnen doen om na te vragen bij een paar redacteuren of je artikel nieuwswaarde voor hen heeft. Na die telefoontjes kan je beter bepalen of en hoe je je artikel gepubliceerd wil krijgen.

 

Groet,

 

Ronnie

--

Carsulae advisering aan het MKB

http://www.carsulae.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.