• 0

De juiste mensen

Soms is het belangrijk om de juiste mensen in je omgeving te hebben. Vanochtend sprak ik iemand met wie ik al twee keer iets heel bijzonders heb gedaan, in beide gevallen gaf dat mijn carriere een zeer goede wending. Hij vertelde me nu dingen die ik nog niet wist die het allemaal nog veel mooier maken.

Zie mijn blog entry van vandaag over Aepax. We blijken met dat project de raad van bestuur van NN de stuipen op het lijf te hebben gejaagd, bleek veel later.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Gefeliciteerd.

Koester dit soort contacten, ze zijn zeldzaam.

 

Ik denk dat iedere ondernemer hoopt, o.a. via netwerken, tegen zo iemand aan te lopen.

Anderzijds denk ik ook, en misschien behoor ik daar zelf ook toe, dat menigeen onwillekeurig zichzelf afsluit van de mogelijkheden die er zijn.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt voor dat mooie verhaal :)

Alhoewel ik eerst een beetje schrok van het woord 'instrumenteel' ("It's funny, some people prove istrumental in one's success again and again.") moet ik je wel gelijk geven. Sommige mensen zijn keer op keer van belang voor je carrière, helpen je verder, laten dingen werken en (of) tot een succes worden. Het is misschien ook zo dat je de incidentele succesbrengers weer vergeet (ondernemers zijn ook nogal op de toekomst gericht).

 

Het staat meestal ook niet op iemands voorhoofd met dymo label: "Juist mens". En het lastige voor "juiste mensen" (als je al herkenbaar bent als dusdanig, soms menen mensen dit te kunnen afleiden uit je positie of reputatie) is dat dit veel mensen aantrekt die hier van willen 'meegenieten'. Die loop je dus minder snel tegen het lijf vaak omdat ze zich ofwel minder benaderbaar opstellen (anders zouden ze gek worden) danwel zich gereserveerd opstellen en eerst de kat uit de boom kijken.

 

@AmazingMinds:

Vertel 'es hoe je dat aanpakt?

Link naar reactie
  • 0

Tja, hoe doe je dat? Geen idee eigenlijk :)

Ik probeer denk ik zoveel mogelijk de mensen om mij heen te inspireren, vooral diegenen die hun eigen potentie en focus nog niet zo zien. Maar dat is meer omdat ik het ook 'gewoon leuk vind' om goeie gesprekken met mensen te voeren, zonder dat ze bang hoeven te zijn dat er op enige wijze opportunistisch gedrag optreedt. Een lekker avondje discussieren, samen kansen bedenken, keuzes maken, visie vormen, ik krijg er een ernorme energieboost van als ik zie dat iemand daardoor als mens groeit.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt voor dat mooie verhaal :)

 

:-)

 

Alhoewel ik eerst een beetje schrok van het woord 'instrumenteel' ("It's funny, some people prove istrumental in one's success again and again.")

 

Het woord heeft in het engels een iets andere gevoelswaarde.

 

Er zijn eigeniljk veel meer mensen zo, die belangrijk zijn. De truuk is om ze op precies het juiste moment (weer) tegen te komen. Ik begon met Izecom samen met een software engineer, en op zijn housewarming party een maand voordat we van start gingen kwam ik Martijn tegen met wie ik eerder ook al had gewerkt en die zojuist terug was uit Japan. Martijn is nu de spil van onze productontwikkeling. Als die houswarming party een maand eerder of later was geweest, was Izecom misschien wel heel anders gelopen.

Je moet het toeval altijd aan je kant hebben :-)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Weet je hoe dat werkt.... ?

 

Je kunt je afstemmen op de kosmos.

Door meditatie en jouw aandacht te vestigen op jouw specifieke vraag gaat het balletje rollen. Deze aandacht kan alleen geschieden vanuit je gevoel niet vanuit je hoofd.

De Kunst is om de aandachtspunten die van buiten naar jou toekomen op te vangen. Dit doe je ook weer door aandachtig en bewust met jouw dagelijkse aktiviteiten om te gaan.

Je trekt als het ware aan hetgeen je uitzend.

Het is een heel mooie beweging die ik dagelijks toepas en alles wat ik vanuit mijn "Zijn" wil komt op mijn pad.

Wonderen zijn pas de wereld uit.... als je er niet meer in geloofd.

 

Leef lach en geniet ze !

 

Wizzie

 

Link naar reactie
  • 0

De Kunst is om de aandachtspunten die van buiten naar jou toekomen op te vangen.

 

Ik zal een netje kopen.

 

 

 

Weet wat je zoekt, en je zult het vinden.

 

Maar eh, zullen we in deze draad wat dichter bij de g krachten blijven en gewoon met twee benen op de grond blijven staan.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Weet wat je zoekt, en je zult het vinden.

 

Maar eh, zullen we in deze draad wat dichter bij de g krachten blijven en gewoon met twee benen op de grond blijven staan.

 

 

Op zich blijft het draadje redelijk dicht bij g krachten, helemaal als je dit combineert met de relativiteitstheorie/de kromming in de ruimtetijd. Als je er van uitgaat dat Einstein aantrekkingskracht/zwaartekracht (mede?) verklaart door die kromming (en dus veronderstelt dat tijd niet lineair is, hetgeen ook bewezen is omdat in een straaljager de tijd anders verstrijkt dan op aarde, je wordt sneller oud in een straaljager) en je combineert dit met wat recente quantumfysische inzichten (dat observatie (waar de aandacht zich op richt) de werkelijkheid beïnvloedt) dan kom je al een heel eind richting hetgeen wizzie beschrijft zonder dat dit onwetenschappelijk of vaag is. (Dat impliceer je neem ik aan met het verzoek met twee benen op de grond te blijven staan?)

 

Door je aandacht te richten kan je *dus* de juiste mensen in je leven laten verschijnen? (Wat voor deeltjes werkt, werkt ook voor mensen? (die zijn ten slotte opgebouwd uit deeltjes, toch? ;-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wie heeft het hier over spiritualiteit?

 

 

Door je aandacht te richten kan je *dus* de juiste mensen in je leven laten verschijnen? (Wat voor deeltjes werkt, werkt ook voor mensen? (die zijn ten slotte opgebouwd uit deeltjes, toch? ;-)

 

 

Ik denk dat de bovenstaande uitspraak van jou door veel mensen als onwetenschapppelijk zal worden ervaren.

In nuchtere Hollander termen "vaag gel#* in de ruimte" :P

 

 

Oh enwaar het één begint en het andere ophoud ... beats me right now.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste mensen,

 

Ik bemerk dat deze uitspraak nogal wat los maakt.

Het is voor mij heel simpel.

Je trekt het juiste aan vanuit een gevoel dat niet bestuurd wordt door je hoofd.

Het is een kracht c.q. energie die elk mens bezit. Het wordt zichtbaar in de resultaten die je bereikt.

 

Is de mensheid dan zover dat men het gevoel heeft uitgeschakeld en te veel in het hoofd zit?

Het komt m.i. allemaal goed nu het watermantijdperk zijn intrede heeft gedaan.

Het ego verliest steeds meer zijn kracht en dat zetelt altijd in je hoofd.

Ego manifesteert zich nooit vanuit je gevoel daar zit de werkelijk

authentieke mens.

 

Met het gevoel creeer je met het verstand regel je de praktische kant van het leven.

 

 

Liefs Wizzie

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De Kunst is om de aandachtspunten die van buiten naar jou toekomen op te vangen.

 

Ik zal een netje kopen.

 

 

Dat is nou juist waar het om gaat.....wees je eigen netje. Zoek het bij jezelf en niet bij een ander.

 

Liefs Wizzie

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wie heeft het hier over spiritualiteit?

 

 

Door je aandacht te richten kan je *dus* de juiste mensen in je leven laten verschijnen? (Wat voor deeltjes werkt, werkt ook voor mensen? (die zijn ten slotte opgebouwd uit deeltjes, toch? ;-)

 

 

Ik denk dat de bovenstaande uitspraak van jou door veel mensen als onwetenschapppelijk zal worden ervaren.

In nuchtere Hollander termen "vaag gel#* in de ruimte" :P

 

 

Oh enwaar het één begint en het andere ophoud ... beats me right now.

Beste Merkava,

Wat de boer niet kent dat vreet ie nou eenmaal niet. Juist om die gedachte eens te doorbreken kom je op een andere weg dan je "gewoon" was.

 

Liefs Wizzie

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

He Wizzie

 

Heb je er al eens aan gedacht om een bedrijf te beginnen en deze kennis uit te dragen, of was dat je vraag niet. ;D :-X

 

No offence hoor, ik ben een beetje in een recalcitrante bui, en ik kan het gewoon niet laten om even lekker terug te prikken. :P

 

Beste Merkava,

 

Ik ben een ondernemend kunstenares Merkava en ik ben ervan overtuigd dat er voor elk probleem klein en groot een oplossing is. En... eigenlijk ....problemen bestaan niet. Deze be- en ontstaan in het hoofd.

De oplossing is er altijd eerder dan het probleem.

 

Heej een nieuw topic.

Start jij dat even op ik ben hier maar net en heb wel even wat hulp nodig.

en wat betreft dat prikken... ach ja daar wordt je altijd wijzer van.

 

Liefs Mim

Link naar reactie
  • 0

Wie heeft het hier over spiritualiteit?

 

 

Door je aandacht te richten kan je *dus* de juiste mensen in je leven laten verschijnen? (Wat voor deeltjes werkt, werkt ook voor mensen? (die zijn ten slotte opgebouwd uit deeltjes, toch? ;-)

 

 

Ik denk dat de bovenstaande uitspraak van jou door veel mensen als onwetenschapppelijk zal worden ervaren.

In nuchtere Hollander termen "vaag gel#* in de ruimte" :P

 

 

Oh enwaar het één begint en het andere ophoud ... beats me right now.

 

Het is een vraag (hypothese) die voortvloeit uit wetenschappelijke inzichten. Dat veel mensen niet op de hoogte zijn van de meest recente wetenschappelijke inzichten, daar kan ík toch niks aan doen? ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Door je aandacht te richten kan je *dus* de juiste mensen in je leven laten verschijnen?

die zijn ten slotte opgebouwd uit deeltjes, toch?

 

Nu heeft dit wel zijn manco's:

 

Het is wel correct te stellen dat het waarnemen zijn invloed heeft, en dat je bij deeltjes alleen de situatie na/inclusief de invloed van dat waarnemen kan vaststellen (kort door de bocht, ok).

 

Maar wat je nog steeds niet kunt: door waarnemen de situatie voor het waarnemen beinvloeden, zodat een waarneming naar wens ontstaat. Je veranderd dus wel iets, maar het is niets stuurbaars, en daarmee niet bijzonder nuttig.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het zien dat het IS misschien wel veel interessanter.

 

Het gaat om de intentie van de wens en van waaruit gewenst c.q. verlangd wordt.

 

De ontdekking van het verband tussen hetgeen bestaat en niet bestaat

is een geweldige rijkdom.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.